0

بهینه سازی تصاویر در بهینه سازی سایت چه اهمیتی دارد؟

طراحی سایت

بهینه سازی تصاویر یکی از روش های On Page Optimization است. برخی بر این باور هستند که بهینه سازی تصاویر کاربردهای چندانی نداردیا اهمیت چندانی برای آن قائل نیستند اما حقیقت این است که بهینه سازی تصاویر در جستجوی تصاویر در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارد و علاوه بر این می تواند در تجربه کاربراز سایت شما بسیار تاثیر گذار باشد.

دربهینه سازی تصاویر باید بهینه سازی برای موتورهای جستجو در کنار بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی را در کنار یکدیگر مد نظر قرار گیرد.

اهمیت تصاویر در سایت

بخش مهمی از محتوای هر سایتی را تصاویر تشکیل می دهند تحقیقات نشان می دهد در اغلب سایت ها تصاویر بیش از ۶۰ درصد محتوای سایت راتشکیل می دهد.

تصاویر بر زیبایی محیط داخلی و افزایش کارایی سایت اهمیت به سزایی دارد.

از این رو تلاش برای بهینه سازی تصاویر می تواند در افزایش رتبه سایت تاثیر شگرفی داشته باشد.

همچنین تصاویر قادرند مخاطب را به مطالعه مطالب سایت ترغیب نماید.

ارتباط موثرتر کاربر و مخاطب از دیگر مزایای استفاده تصاویر در کنار محتوای سایت است.

راهکارهای بهینه سازی تصاویر

انتخاب نام مناسب

نامی که برای ذخیره تصویر انتخاب می کنید مهم است سعی کنید از عناوین مرتبط با موضوع استفاده کنیدانتخاب واژگان کلیدی که مخاطب جستجو می کند می توانددر ارتقای رتبه سایت تاثیر گذار باشد.

انتخاب تایتل مناسب تصویر

دربهینه سازی تصاویر سعی کنید عنوان مناسبی برای بخش Title tag انتخاب کنید اگر محتوای شما دارای تصاویر متعددی است برای هر تصویر Title tag متفاوت و متناسب با موضوع انتخاب کنید. این امر در بهینه سازی سایت موثر است.

بخوانید!  جلوگیری از حملات سایبری به طراحی سایت

Title tag درواقع متنی است که اگر به هردلیلی تصویر شما لود نشد در کادر خالی تصویر نمایش داده خواهد شد پس انتخاب عنوان صحیح بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود.

فرمت تصاویر

فرمت های BMP, GIF, JPEG, PNG, WebP و  SVG برای گوگل قابل شناسایی است اما فرمت PNG وJPG  پر کاربردتر ازسایرین است و ترجیح بر این است که بیشتر از این دوفرمت استفاده کنید.

دربهینه سازی تصاویر لازم است تلاش کنید حجم تصاویر را به شکل چشم گیری کاهش دهیدتاضمن لود سریع از کیفیت آن کاسته نشود. این امر می تواند در طراحی سایت موثر باشد.

برای کاهش حجم تصاویر ابزارهای مختلفی وجود دارد که شما می توانید به تناسب از هرکدام آنها استفاده کنید.

 

 

اشتباهات رایج در بهینه سازی تصاویر

گاهی برخی هنگام استفاده از تصاویر اشتباهاتی مرتکب می شوند که ممکن است در سئو سایت اثرات نامطلوبی به جا بگذارد برخی از اشتباهات رایج در بهینه سازی تصاویر عبارت اند از:

ابعاد نامتناسب برای تصاویر

استفاده از عکس های بیش از اندازه بزرگ شاید در نظر اول باعث جلب توجه شود اما لود عکس را با دشواری روبرو کرده و از سوی دیگر موجب از میان بردن پهنای باند سایت شما و هدر رفت آن خواهد شد.

عدم استفاده از حالت progressive

Progressive باعث می شود تصاویر شما ابتدا به صورت مات ظاهر شود و به مرور واضح شود این فرآیند لود تصویر شما را ارتقاداده و کمک می کند سایت شکل بهتری پیدا کند.

این حالت تصاویر را به شکل چند لایه در آورده و این لایه ها به ترتیب لود خواهند شد.

بخوانید!  طراحی سایت هدفمند

Progressive از فرمت های ذخیره تصویر به صورت jpg  به شمار می رود.بسیاری از افراد هنگام ذخیره و آپلود عکس از این امکان استفاده نمی کنند که می تواند فرآیند بهینه سازی تصاویر را با مشکل مواجه کند.

استفاده نکردن از حالت lazy load

این حالت سبب می شود تازمانی که موس مخاطب بر روی تصویر قرارنگرفته تصویر لود نشود استفاده از lazy load می تواند در طراحی سایت لحاظ شود و به ارتقای سئو و بهینه سازی تصاویر کمک شایان توجهی نماید.

این روش به افزایش منابع سایت و جلوگیری از هدر رفت منابع در کنار افزایش سرعت لود سایت کمک کند.

حقیقت این است که یکی از تاثیر گذار ترن عوامل در کاهش سرعت لود سایت استفاده از تصاویر با حجم بالا خواهد بود بنابراین بهتر است  تلاش کنیم از عکس هایی با سرعت لود بالا کمک بگیریم تا در افزایش سرعت لود سایت کمک موثری کرده باشیم.

نتیجه گیری

فرصت استفاده از اینترنت محدود است و مازمان کافی برای لود شدن تصاویر سنگین و پرحجم را نداریم بنابراین بهینه سازی تصاویر جهت ارتقای کیفیت سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

تصاویر در انتقال مفاهیم به کاربران سایت تاثیر شگرفی دارند بنابر این باید درانتخاب آن ها دقت زیادی کرد.

بهینه سازی تصاویر می تواند سبب ارتقای کیفیت سایت و بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو شود بنابراین فراگیری اصول بهینه سازی تصاویر و مشاوره با کارشناسان در این امر می تواند در موفقیت یک سایت بسیار تاثیرگذار بوده باشد.

نوشته بهینه سازی تصاویر در بهینه سازی سایت چه اهمیتی دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

بخوانید!  آموزش تغییر دامنه سایت