0

بهینه سازی سایت برای موبایل – عوامل موثر بر بهینه سازی سایت برای جستجو موبایل

چرا بهینه سازی سایت برای موبایل اهمیت دارد؟

گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو بین کاربران، چندی پیش اعلام کرد که تصمیم دارد استراتژی خود را به Mobile-First تغییر دهد. در mobile-first index تمرکز گوگل بر روی نسخه وب سایت ها بر روی تلفن های همراه می باشد، و نسخه دسکتاپ برای رتبه بندی در نظر گرفته نمی شود، از این رو این استراتژی می تواند رتبه بندی سایت ها در موتور جستجوی گوگل را تغییر دهد. کارشناسان حوزه وب پیش از این به بهینه سازی سایت برای موبایل اصرار می نمودند، اما با تغییر استراتژی گوگل بهینه سازی سایت برای موبایل از اهمیت بیشتری بر خوردار گشته است.

بهینه سازی سایت برای موبایل یکی از trend های حوزه فضای مجازی، که پس از گذر زمان دیگر یادی از آن نشود نیست. امروزه بسیاری کسب و کار هایی که از میزان اهمیت حضور در فضای مجازی آگاهی دارند، از روش های نوین بازاریابی مانند بازریابی موتور های جستجو برای جذب مشتری استفاده میکنند. با توجه به این موضوع رتبه گوگل برای کسب و کار ها بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورتی که سئو سایت برای جستجو هایی که از سمت موبایل می باشد صورت نگرفته باشد، هدف جذب مشتری از طریق موتور های جستجو با شکست رو به رو می شود.

(۵ دلیل که کسب و کارهای کوچک باید وب سایت بهینه سازی شده داشته باشند!)

در ادامه به تعدادی از ویژگی ها که برای  بهینه سازی سایت برای موبایل بررسی می شود، اشاره می شود.

طراحی سایت

بهینه سازی سایت برای موبایل - طراحی سایت

به منظور عملکرد مناسب در جستجو هایی که از سمت تلفن همراه می آید، لازم است که سایت شما در صفحه های نمایش با سایز متفاوت، نمایش متفاوت را داشته باشد. به این منظور یا باید یک سایت جدا گانه مخصوص موبایل طراحی شود یا طراحی وب سایت واکنش گرا داشته باشید. البته در این مورد پیشنهاد گوگل طراحی سایت واکنش گرا می باشد. (وب سایت موبایل فرندلی چه تفاوتی با طراحی واکنش گرا دارد؟)

بخوانید!  ۹ نکته چک لیست سئو که رتبه گوگل شمارا ارتقا می دهد

سرعت بارگذاری صفحات

شاید برای بسیاری از صاحبان وب سایت ، زمان بارگذاری صفحات مسئله مهم و قابل توجهی به نظر نرسد، اما این مسئله مهمی است که پیش از این نیز به آن اشاره شده است، اما زمانی که بهینه سازی سایت برای موبایل در میان است این موضوع از اهمیت بیشتری بر خوردار می شود.

کاربران موبایل به دلیل نوع فضا کاربری نیاز دارند که اطلاعات مورد نیاز خود را با سرعت بیشتری دریافت نمایند. (برای اندازه گیری سرعت لود سایت می توانید از سایت هایی نظیر gtmetrix.com استفاده نمایید.)

همچنین از دیگر عواملی که در سرعت تاثیر گذار است، حجم عکس هایی است که داخل سایت آپلود شده است. برای داشتن یک وب سایت با سرعت بارگذاری مناسب عکس هایی که در وب سایت آپلود می شوند نیز باید بهینه باشند. بهینه سازی عکس ها یا optimize image کمک زیادی به کاهش زمان بارگذاری سایت می کند.

تجربه کاربر

یک وب سایت به منظور ارائه خدمات و محصولات به کاربران، طراحی می شود. به همین دلیل تجربه کاربری، کاربران موبایل در وب سایت یکی دیگر از عواملی است که در بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو بررسی میشود.

Navigation سایت برای کاربران موبایل باید به گونه ای باشد که دسترسی منو ها به آسانی و به دور از پیچدگی صورت پذیرد. همچنین خوانایی متون بدون نیاز به zoom in/out از ویژگی هایی است که باعث بهبود تجربه کاربران در سایت می شود.

با توجه به افزایش روز افزون کاربران تلفن های هوشمند، بسیاری از کسب و کار ها به زودی اهمیت موبایل فرندلی بودن و بهینه بودن سایت برای موبایل را درک کرده و برای جلوگیری از دست دادن رتبه سایت و رقابت با رقبای کاری، اقدام به طراحی سایت بهینه برای موبایل که در آن قوانین سئو به خوبی رعایت شده باشد، می نمایند.

بخوانید!  چگونه ابزار آمار گیر به افزایش نرخ تبدیل کمک میکند؟

نوشته بهینه سازی سایت برای موبایل – عوامل موثر بر بهینه سازی سایت برای جستجو موبایل اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.