0

بک لینک در سئو چیست – [۶ نکته آسان که نگرانی شما را در لینک سازی کم می کند]

اهمیت بک لینک در سئو چیست؟

 ما معمولاً گوگل را به یک مسابقه محبوبیت تشویق می‌کنیم. هزاران هزار سایت وجود دارد که برای به دست آوردن موقعیت های برتر با یکدیگر رقابت می‌کنند و این فاکتورها شاید بیش از ده‌ها مورد باشد. در این بین بک لینک با کیفیت یکی از عوامل تاثیرگذار برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در گوگل است و وقتی یک سایت به یک سایت دیگر لینک می‌دهد به عنوان یک ارزش قابل توجه برای گوگل به حساب می آید.

بسیاری از صاحبان مشاغل یا بازاریابان با درک اولیه از بهینه سازی موتور جستجو ، جاذبه ایجاد پیوند را تا حدی تشخیص می دهند. در زیر ، اهمیت واقعی بک لینک ها را از SEO جستجو می کنیم.

بسیاری از صاحبان سایت ها یا بازاریابان اینترنتی درک اولیه از سئو یا بهینه سازی سایت دارند و می‌دانند ایجاد بک لینک چیست و چطور می توان برای سایت خودشان لینک ایجاد کنند. در ادامه ما درباره تاثیر بک لینک در سئو سایت بیشتر توضیح خواهیم داد.

بک لینک چیست؟ در واقع وقتی ایجاد می‌شود که یک سایت به یک وبسایت دیگر لینک می‌دهد عنوان مثال شما یک سایت کوهنوردی دارید وقتی به یک وبلاگ یا پست از یک سایت دیگر که تجهیزات پیاده روی دارد لینک می دهید در واقع یک بک لینک برای آنها ایجاد کرده اید و به نوعی به گوگل می فرماید که این سایت دارای ارزش است.

تاثیر بک لینک در سئو چیست

چرا بک لینک دادن در سئو مهم است؟

چرا بک لینک دادن در سئو مهم است؟ لینک سازی در سئو مهم است زیرا آنها به گوگل علامت می دهند که منبع دیگری محتوای شما را آنقدر با ارزش می داند که در محتوای خود به آن پیوند دهد. همانطور که یک وب سایت بک لینک اضافی به دست می آورد ، موتورهای جستجو نتیجه می گیرند که وب سایت دارای محتوای ارزشمندی است که ارزش رتبه بندی خوبی در SERP ها را دارد.

اما چرا لینک دادن مهم است؟! داشتن بک لینک در سئو مهم است به این علت که به گوگل این علامت را می‌دهد که یک منبع دیگر وجود دارد که دارای محتوای ارزشمند است. وقتی یک وبسایت دیگر یک بک لینک اضافی به دست می‌آورد موتورهای جستجو به این نتیجه می‌رسد که وبسایت آنها دارای محتوای ارزشمند است و باید در نتایج بالاتری آن را قرار دهند.

چگونه می شود بک لینک به دست آورد ؟

به دست آوردن بک لینک با کیفیت یکی از مهمترین مولفه های استراتژی خارج از سایت می باشد. در واقع بک لینک مهمترین عامل رتبه‌بندی سئوی خارجی است! بک لینک به سه روش اصلی بدست می آید.

بک لینک طبیعی:

بک لینک طبیعی این هست که بدون اینکه شما هیچ اقدامی کنی انجام دهید یک سایت دیگر به سایت شما لینک بدهد به عنوان مثال وقتی شما یک وبسایت درباره کوهنوردی دارید که وب سایت مشابه که درباره وسایل و تجهیزات کوهنوردی دارد به شما یک لینک بدهد. یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن بک لینک به صورت طبیعی است، به این روش  سئو کلاه سفید هم می گویند.

بک لینک دستی:

بک لینک دستی وقتی ایجاد می‌شود که شما خودتان با سایت های دیگر ارتباط برقرار کنید و به عنوان مثال با قرار دادن یک پست مهمان از آنها بخواهید که به شما یک لینک بدهند، به این روش سئو کلاه خاکستری هم می گویند.

بک لینک اتوماتیک:

بک لینک اتوماتیک یکی از روش‌های دیگر هست که معمولاً با استفاده از یک سری نرم افزارها می شود ایجاد کرد ولی ایجاد این لینکها باید با احتیاط بسیار فراوانی انجام شود چرا که اگر به درستی انجام نشود باعث جریمه شدن سایت شما میشود، به این روش سئو کلاه سیاه هم می گویند.

آیا همه بک لینک ها دارای ارزش هستند؟ 

طبیعتاً همه برترین ها دارای ارزش یکسان نیستند بعضی از سایت ها دارای ارزش و اعتبار بیشتری هستند و لینک گرفتن از این سایت ها قدرت و اعتبار بیشتری به سایت شما می بخشد .

  1. بک لینک فالو و نوفالو:

مفهوم فالوو یا نوفالوو بودن یک بک لینک این است که یک سایت اجازه انتقال ارزش خود را به سایت دیگر می‌دهد یا نه.  در واقع وقتی شما یک لینک فالوو دریافت می کنید به معنی است که قسمتی از ارزش آن سایت به سایت شما منتقل می‌شود و در مقابل آن لینکهای نوفالوو اجازه کمتری برای انتقال ارزش سایت خود می‌دهند. هرچند اگر شما از سایت های با کیفیت بالا لینک نوفالوو دریافت کنید همچنان برای تقویت سایت شما و همچنین برندسازی سایت شما عالی است.

(جالب است بدانید در سئو محلی از نظر گوگل  لینک های فالو و نوفالو به یک میزان ارزش را انتقال می دهند)

  1. آتوریتی دومین بک لینک ها:

بک لینک هایی که از سایتهای دارای آتوریتی بالا گرفته می‌شود ارزش بیشتری دارند و ارزش بیشتری از آن سایت به وب سایت شما انتقال خواهند داد در مقابل سایت های بی کیفیت به عنوان هرزنامه شناخته می‌شوند و باید تا حد امکان از لینک گرفتن از این سایت ها اجتناب کرد.

  1. مرتبط بودن بک لینک ها:

دریافت بک لینک از سایت های مرتبط بسیار مهم است چرا که گوگل به راحتی تشخیص میدهد که آیا بک لینک مرتبط است یا خیر.  به عنوان مثال وقتی شما از یک سایت آشپزی به سایت کوهنوردی که کاملاً بی ارتباط است لینک می دهید از نظر گوگل این مورد غافل نخواهد ماند و ممکن است شما را اسپم شناسایی کند و طبیعتاً هزینه‌ای که برای گرفتن لینک از آن کرده اید یا زمانی که گذاشتید هدر می رود.

  1. موقعیت بک لینک ها:

موقعیت بتنی یکی از پارامترهای دیگری است که باید موقع گرفتن وکیل در نظر گرفته شود به عنوان مثال اینکه شما از یک فوتر سایت یا داخل متن لینک بگیرید ارزش متفاوتی خواهد داشت.

  1. تعداد بک لینک ها:

 یکی از اشتباهاتی که بین است بعضی از سئو کاران رایج هست گرفتن بک لینک زیاد برای سایت خود یا مشتریانشان هست.  از نظر گوگل داشتن بک لینک  با کیفیت و با ارزش بالا مهمتر از گرفتن تعداد زیادی بک لینک بی ارزش هست.

انکور تکست بک لینک در سئو چیست

  1. انکور تکست بک لینک ها:

انکور تکست یکی از مهم ترین پارامترهای بک لینک سازی است. در واقع همان متنی است هست که در لینک خروجی یک سایت به سایت خود قرار می دهید. به عنوان متن “تاثیر بک لینک در سئو چیست” یک انکور تکست مرتبط به این مقاله است و از انکور تکست “اینجا کلیک کنید” مرتبط تر است ولی آیا فقط همین نوع انکور تکست را همیشه باید استفاده کنیم؟!

“ما در دوره آموزش تصویری لینک بیلدینگ صفر تا ۱۰۰ تمام تکنیک های  ایجاد بک لینک برای سایت را آموزش داده ایم، اینکه چگونه بک لینک بسازیم و بازه زمانی مناسب لینک سازی برای سایت چقدر است، گرفتن بک لینک دائمی با کیفیت و قوی برای سایت چطور باشد، چطور بک لینک رایگان بگیریم، بک لینک edu از سایت های ارزشمند چطور دریافت کنیم، چطور بک لینک pbn خود را داشته باشیم و کلی پرسش دیگر را پاسخ داده ایم.”

 

بخوانید!  پروتکل HTTP چیست

نوشته بک لینک در سئو چیست – [۶ نکته آسان که نگرانی شما را در لینک سازی کم می کند] اولین بار در مدیر سئو | آموزش سئو | بهبود جایگاه سایت در گوگل پدیدار شد.

نوشته بک لینک در سئو چیست – [۶ نکته آسان که نگرانی شما را در لینک سازی کم می کند] اولین بار در مدیر سئو | آموزش سئو | بهبود جایگاه سایت در گوگل پدیدار شد.