0

تبدیل بازدید کننده به مشتری از طریق قیف فروش

آنلاین کردن یک کسب و کار گام بزرگی برای آن کسب و کار محسوب می‌شود. تصمیم گیری برای آنلاین کردن کسب و  کار با اهداف هر کسب و کار منحصر به فرد است. برای هر کسب و کاری اهدافی وجود دارد که منجر به تصمیم گیری برای ایجاد یک وب سایت تجاری برای آن کسب و کار می‌شود.

در نهایت تمام این اهداف منجر به یک نتیجه می‌شود و آن بهبود کسب و کار است. در این مقاله ما سعی داریم چگونگی متقاعد کردن بازدیدکنندگان وب سایت شما برای تبدیل بازدید کننده به مشتری را به شما بیاموزیم.
بهینه سازی تبدیل بازدید کننده به مشتری

تعاریف

قبل از همه ما می‌خواهیم شما را با برخی از اصطلاحاتی که در این مقاله با آن‌ها رو به رو شوید را آشنا کنیم.

تبدیل: اقدامی که توسط بازدید کننده مورد نظر شما برای وب سایت انجام گرفته است.

نرخ تبدیل: درصد بازدیدکنندگان وب سایت که اقدام مورد نظر را انجام داده اند.

قیف تبدیل: یک قیف یا کانال واقعی که شما از طریق آن بازدیدکنندگان وب سایت خود را به مقصد مورد نظر خود تبدیل می‌کنید مثل تبدیل کردن به مشتری.

بهینه سازی تبدیل: بهینه سازی وب سایت شما برای بهبود نرخ تبدیل در قسمت های مختلف قیف.

فرخوانی برای اقدام: فراخوانی برای اقدام یا دعوت به عمل به هر چیزی که بازدید کنندگان وب سایت شما را به انجام عمل مورد نظر شما جذب می‌کند و امیدوار هستید که هر فردی که سایت شما را می‌بیند از شما چیزی بخرد.

آنچه که در بالا گفتیم مراحل تبدیل بازدید کننده به مشتری برای فروشگاه فیزیکی شما بود که در آن بازدید کنندگان را جذب کردی، آن‌ها را از طریق کارکنان یا محصولات فعال کردید و در نهایت برخی از بازدیدکنندگان را تبدیل به مشتری کردید و با فروش به آن‌ها به درآمد رسیدید.

بخوانید!  نقش طراحی سایت در تجارت الکترونیک

قیف تبدیل

شما احتمالا چندین راه برای جلب توجه افراد و کشاندن آن‌ها به سمت فروشگاه خود از طریق استراتژی های مختلف کسب و کار و بازاریابی را امتحان کرده اید.

هنگامی که یک بازدید کننده به فروشگاه شما می‌رود، او ممکن است به یکی از کارکنان فروش شما نزدیک شود یا ترجیح دهد که خودش اجناس شما را مرور کند. برخی از آن‌ها بر اساس گفتگوهایی که بین او یا فروشنده انجام می‌گیرد یا جستجوی خودش در فروشگاه تصمیم می‌گیرند که بدون خرید فروشگاه را ترک کنند. برخی از آن‌ها نیز ممکن است چیزی را زیر نظر بگیرید و خرید را به وقت دیگری موکول کند. با این حال این احتمال وجود دارد که آن‌ها برای خرید بازگردند و در نهایت برخی از آن بازدید کنندگان تبدیل به مشتری می‌شوند و خرید می‌کنند. اگر شما فروش خودتان را تجزیه و تحلیل کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که کسانی که با کارکنان فروش شما ارتباط بر قرار کرده اند بیشتر تبدیل به مشتری شده اند و خرید کرده اند و یا اجناسی که در جلوی فروشگاه قرار داده اید بیشتر از اجناس پشتی به فروش رسیده اند یا اجناسی که در جلوی چشم مشتری قرار دارند بیشتر فروش داشته اند.

بیشتر بخوانید: قیف فروش یا Sales Funnel چیست؟ با قیف بازاریابی بیشتر آشنا شوید!

قیف تبدیل خود را راه اندازی کنید

راه اندازی قیف تبدیل به شما اجازه می‌دهد تا یک تجربه فروش مشابه را برای وب سایت خود داشته باشید. یک قیف تبدیل درواقع یک مسیر واقعی است که شما برای بازدید کنندگان تنظیم می‌کنید تا بتوانید تبدیل بازدید کننده به مشتری را انجام دهید.

بخوانید!  تفاوت آژانس خلاقیت و آژانس دیجیتال در چیست؟ راهنمای انتخاب آژانس مناسب

به عنوان یک کسب و کار رفتن از یک مرحله سفر به مرحله بعدی تبدیل مشتری بسیار دشوار است. همانطور که توسط بازاریابان دیجیتال بیان شده است، عاقلانه تر این است که مراحل مختلفی برای سفر مشتری ایجاد کنید تا آن‌‌ها را به سوی هدف خود هدایت کنید. همچنین بازاریابان دیجیتال به شما پیشنهاد می‌دهند که این مراحل را به صورت پیشنهاد خرید، فعال سازی و سپس کسب درآمد طی کنید. برای طی کردن این مراحل و هدایت مشتری به سمت هدف خود، پیشرفت شما مبتنی به روانشناسی مشتری است تا بتوانید تبدیلات خود را بهبود بخشید و تبدیل بازدید کننده به مشتری را انجام دهید.

نرخ تبدیل مشتری

بهینه سازی تبدیل بازدید کننده به مشتری

هنگامی که شما مراحل مختلف سفر مشتری را در وب سایت کسب و کار خود تنظیم کردید، می‌توانید از طریق تجزیه و تحلیل گوگل (Google Analytic) اهداف تبدیل خود را تنظیم کنید. تجزیه و تحلیل گوگل داده هایی در اختیار شما قرار می‌دهد که این داده ها بازخورد ضروری در مورد نجوه انجام استراتژی شما است. این داده ها برای بهینه سازی تبدیل بسیار اهمیت دارند.

ممکن است در جریان تبدیل بازدید کننده به مشتری از طریق قیف فروش شاهد ترک این قیف فروش توسط بسیاری از بازدید کنندگان باشید که این به عنوان «اُفت» شناخته می‌شود. در صورتی که زمانی که به بهینه سازی تبدیل فکر می‌کنید هدف شما این است که این افت را کاهش دهید. مواردی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید این افت را به حداقل برسانید:

  • بهینه سازی از طریق صفحه: صفحه فرم درخواست را تغییر دهید مثل تغییر طراحی صفحه و غیره. بهینه سازی این صفحه ممکن است که ۵۰ درصد بهینه سازی تبدیل بازدید کننده به مشتری شما را افزایش دهد.
  • بهینه سازی از طریق دستگاه: به دستگاهی که کاربرانتان استفاده می‌کنند توجه کنید. اگر تعداد زیادی از کاربران تلفن همراه دارند و وب سایت شما برای موبایل بهینه سازی نشده است، باید این کار را انجام دهید.
  • بهینه سازی از طریق مرورگرها: هرگز فراموش نکنید که قیف فروش شما نیاز به مرورگرهای مختلف دارد. به این دلیل که کاربران شما از مرورگرهای مختلفی مثل فایرفاکس و کروم استفاده می‌کنند. تجزیه و تحلیل گوگل را چک کنید تا بفهمید که محبوب ترین مرورگر برای کسب و کار شما چیست.
بخوانید!  کامنت مارکتینگ چیست و چه نقشی در موفقیت دیجی کالا داشت؟!

بیشتر بخوانید: نقش طراحی UX و UI مناسب در بهبود نرخ تبدیل

نوشته تبدیل بازدید کننده به مشتری از طریق قیف فروش اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.