0

تحلیل و آنالیز وب سایت با زبانه Summary در GTmetrix

به منظور راه اندازی یک وب سایت اینترنتی نیاز دارید که اقدامات مشخصی را داشته باشید. از تهیه هاست و دامنه مثل هاست مخصوص سایت وردپرسی گرفته تا انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب و نصب قالب روی سایت . اما موضوعی که در تمامی این مراحل باید در نظر داشته باشید این است که هیچ چیزی به اندازه نحوه مدیریت وب سایت نمی تواند روی عملکرد شما تاثیرگذار باشد. شما باید وب سایتی بهینه و با سرعت بالا را راه اندازی نمایید و به شکلی مناسب آن را مدیریت کنید تا بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را رونق ببخشید. در این راستا خوشبختانه امکان استفاده از ابزارها و قابلیت های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا به درک بهتری درباره وضعیت وب سایت خود دست پیدا کنید. یکی از مهم ترین این ابزارها که در میان افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است، سایت Gtmetrix می باشد. تحلیل جی تی متریکس سایت نقش مهمی را در بهبود عملکرد آن از نظر سرعت ایفا می کند. چرا که با استفاده از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت می توانید به راحتی وارد مسیر بهبود وضعیت وب سایت خود از نظر سرعت شوید. در مقالات قبلی به آموزش کامل تحلیل سایت با GTMETRIX جدید پرداختیم همچنین چگونگی ثبت نام در GTmetrix + معرفی انواع حساب ها را با هم بررسی کردیم. همان طور که می دانید در این ابزار آنالیز آنلاین سایت اطلاعات مختلفی به کاربران ارائه می شود که بخش مهمی از این اطلاعات در زبانه Summary جی تی متریکس قرار گرفته است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به بررسی زبانه Summary جی تی متریکس و نحوه سنجش سرعت سایت با استفاده از آن بپردازیم.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • نحوه تحلیل جی تی متریکسجی تی متریکس چیست؟
  • بررسی اطلاعات ارائه شده در زبانه Summary جی تی متریکس

تحلیل و آنالیز سایت با GTmetrix

اولین زبانه ای که در هنگام تحلیل صفحه مورد نظر وب سایتتان با آن رو به رو خواهید شد، زبانه Summary است. این زبانه که به تازگی به وب سایت gtmetrix جدید اضافه شده است توضیحاتی کامل درباره عمکلرد صفحه مورد بررسی از نظر سرعت، مشکلات احتمالی موجود و جزئیات صفحه مثل سایز یا تعداد درخواست های آن ارائه می دهد. در واقع زبانه Summary را می توان یک معیار بسیار مناسب برای تحلیل و بهبود عملکرد وب سایت به منظور افزایش سرعت دانست. در ادامه به تشریح کامل این زبانه به منظور تحلیل و آنالیز وب سایت می پردازیم.

آموزش رایگان وردپرس

موضوع قابل توجه ای که در هنگام تحلیل و آنالیز وب سایت در خصوص سربرگ Summary باید به آن توجه داشت این است که با توجه به جدید بودن این زبانه و همچنین ارائه اطلاعات تحلیلی صفحه مورد نظر در دسته بندی های مختلف، نیاز دارید که به شکل دقیقی با زبانه فوق و دسته بندی های آن آشنایی پیدا کنید. اگر این مرحله را به خوبی و شناخت کافی پشت سر بگذارید، در نهایت می توانید به شکل تخصصی تری وب سایت خود را بهینه کرده و به کاربران وب سایتتان سرعت لود بسیار بیشتری را هدیه دهید. اگر تمایل دارید با زبانه Summary جی تی متریکس و نحوه تحلیل و آنالیز وب سایت آشنایی پیدا کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

بخوانید!  بررسی روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی برای همه

نحوه تحلیل جی تی متریکس

بررسی اطلاعات ارائه شده در زبانه Summary جی تی متریکس

به طور کلی در هنگام تلاش برای تحلیل و آنالیز وب سایت بازبانه SUMMARY در GTMETRIX با 3 دسته بندی کلی رو به رو می شوید. هر یک از این دسته بندی ها اطلاعات مختلفی درباره عملکرد، ساختار، سرعت بارگذاری، اندازه و تعداد درخواست های صفحه مورد بررسی را ارائه می دهند. در نتیجه نیاز است که با بخش ها و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهند بیشتر آشنا شوید. دسته بندی های موجود در تب Summary جی تی متریکس عبارتند از:

  • Speed Visualization
  • Top Issues
  • Page Details

در ادامه به بررسی دقیق تر هر یک از آنها خواهیم پرداخت.🙂

1- بخش Speed Visualization زبانه Summary جیتی متریکس

یکی از بخش های جدیدی که با استفاده از اطلاعات قرار گرفته در آن می توانید به شکل بهتری اقدام به تحلیل جی تی متریکس صفحه مورد نظر و سنجش سرعت سایت کنید، بخش Speed Visualization است. در این بخش این امکان برای شما فراهم می شود تا بتوانید سرعت لود وب سایت خود را به صورت تصویری مشاهده کنید. در واقع شما می توانید تجربه کاربران خود در هنگام تلاش برای ورود به صفحه مورد نظر و مدت زمانی که طول می کشد تا صفحه به صورت کامل بارگذاری شود را به صورت تصویری ببینید. این امر به شما کمک می کند تا درک بهتری درباره اطلاعات و آمارهای مختلفی که در زمان تحلیل جی تی متریکس صفحه مورد نظر به شما ارائه می شود، پیدا کنید. در آموزش های بعدی با تمامی اصطلاحات مورد استفاده در تحلیل های جیتی متریکس آشنا خواهید شد.

بخش Speed Visualization زبانه Summary جی تی متریکس

2- بخش Top Issues زبانه Summary

اگر می خواهید بدانید که اصلی ترین مشکلاتی که عملکرد وب سایت شما از نظر سرعت را تحت تاثیر قرار می دهند کدام موارد هستند، باید از طریق این بخش از زبانه Summary جی تی متریکس اقدام نمایید. در این قسمت می توانید انواع مشکلات موجود در صفحه مورد نظر و میزان تاثیری که روی سرعت لود آن صفحه دارد را شناسایی و حتی با استفاده از راهنمایی ها و دستورالعمل های ارائه شده آنها را رفع نمایید. به طور معمول مشکلاتی که در بخش Top Issues قرار می گیرند نسبت به مشکلات دیگر دارای اولویت بیشتری هستند و با رفع آنها این امکان وجود دارد که سرعت لود صفحه مورد نظر را به شکل بهینه ای افزایش دهید.

بخوانید!  تاثیر رسانه های تلویزیونی بر طراحی سایت

خطاهایی که در این بخش قرار می گیرند با توجه به میزان تاثیری که روی عملکرد وب سایت دارند از سمت جی تی متریکس تقسیم بندی می شوند. این امر در حین تلاش برای تحلیل و آنالیز وب سایت به شما کمک بسزایی خواهد کرد. در نظر داشته باشید که شما می توانید با توجه به گزینه Impact و رنگ بندی این بخش، مشکلات و خطاهای صفحه مورد نظر را به شکل بهتری تحلیل کنید.

بخش Top Issues زبانه Summary جی تی متریکس

این دسته بندی ها بر اساس میزان تاثیری که روی صفحه مورد نظر دارند عبارتند از:

  • High: این بخش که با رنگ قرمز پررنگ مشخص می شود نشان دهنده این موضوع است که خطای عنوان شده بیشترین تاثیرگذاری را روی سرعت و عملکرد صفحه مورد بررسی دارد.
  • Med-High: شدت تاثیر خطاهایی که با این عنوان و رنگ قهوه ای مشخص می شوند در مقایسه با مورد قبلی کم تر است. اما همچنان جزء اولویت های بهبود صفحه مورد نظر بشمار می روند که در هنگام تحلیل جی تی متریکس سایت باید به آنها توجه داشته باشید.
  • Med: خطاهایی که اولویت اصلی بشمار نمی روند اما تاثیر نسبی روی سرعت صفحه مورد بررسی دارند، در این دسته بندی قرار گرفته و با رنگ نارنجی مشخص می شوند.
  • Med-Low: این دسته از خطاها که با رنگ سبز کم رنگ مشخص می شوند، در مقایسه با دسته بندی های قبلی از اولویت کمتری برخوردار هستند. شما می توانید بعد از رفع خطاهای قبلی به سراغ آنها بیایید.
  • Low: کمترین میزان اولویت در میان تمامی خطاهای اصلی نمایش داده شده در زبانه Summary در این دسته نشان داده می شود. این دسته با سبز پرنگ نشان داده شده و می تواند آخرین انتخاب شما برای تحلیل جی تی متریکس صفحه مورد نظرتان در لیست خطاهای اصلی باشد.

رفع هر کدام از این خطاهایی که در زمان تحلیل سایت خود مشاهده می کنید روش خاص خود را دارند. برای رفع خطاهای جیتی متریکس می توانید راهنمای تصویری زیر را مطالعه نمایید.

رفع خطاهای جیتی متریکس

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است تنها با یک عنوان خطا رو به رو نیستید. در جیتی متریکس علاوه بر نمایش خطاها و همچنین نشان دادن میزان تاثیر آنها روی سرعت بارگذاری صفحه مورد نظر، به تحلیل آنها پرداخته شده و راهنمایی هایی در خصوص نحوه رفع آن خطا نیز ارائه داده می شود. در همین راستا شما باید روی عنوان خطای مورد نظر کلیک کنید تا زبانه مربوط به آن خطا باز شده و امکان مشاهده جزئیات خطا برای شما فراهم شود. بعد از بررسی جزئیات با کلیک روی دکمه Learn how to improve this نحوه رفع خطا به صورت گام به گام در اختیار شما قرار می گیرد.

بخوانید!  SEM به چه معناست؟ PPC چگونه برای SEM کار می‌کند؟

رفع خطاهای بخش Top Issues زبانه Summary جی تی متریکس

3- بخش Page Details زبانه Summary جی تی متریکس

آخرین دسته بندی موجود در زبانه Summary که می توانید در راستای تحلیل جی تی متریکس صفحه مورد نظر خود به آن مراجعه نمایید، بخش Page Details است. در این بخش در ابتدا می توانید سرعت لود کامل صفحه را مشاهده نمایید. در ادامه نیز محتواهای صفحه مورد بررسی با توجه به اندازه و تعداد درخواست ها تقسیم و به صورت نمودارهای رنگی نمایش داده می شود.

بخش Page Details زبانه Summary جی تی متریکس

با استفاده از نمودار ابتدایی می توانید متوجه شوید که سایز صفحه مورد بررسی به طور کلی چقدر است و محتوا کل از محتوای تصویری گرفته تا کدهای HTML یا JS و غیره چقدر از حجم صفحه را شامل می شوند. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره تعداد درخواست های کلی صفحه و همچنین درخواست های ارسالی توسط هر محتوا به صورت تفکیک شده به دست آورید نیز می توانید از نمودار دوم استفاده نمایید. در واقع اطلاعاتی که در این نمودارها ارائه می شود نقش مهمی را در تحلیل جی تی متریکس سایت شما ایفا می کنند.

با بررسی سایت در جیتی متریکس می توانید به درک بسیار مناسبی درباره وضعیت وب سایت خود از نظر سرعت دست پیدا کنید. این اطلاعات به صورت مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد و آشنایی با این دسته بندی ها می تواند به درک بهتر اطلاعات مربوط به هر دسته کمک کند. یکی از بخش هایی که به تازگی توسط Gtmetrix معرفی شده و اطلاعات ارزشمندی را به کاربران ارائه می دهد، زبانه Summary جیتی متریکس است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده تا به معرفی زبانه Summary جی تی متریکس و نحوه تحلیل سایت با استفاده از اطلاعات ارائه شده در این زبانه بپردازیم. اطلاعات موجود در این زبانه در زمینه تحلیل جی تی متریکس سایت و مدیریت بهتر آن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

خرید هاست ابری وردپرس

نوشته تحلیل و آنالیز وب سایت با زبانه Summary در GTmetrix اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.