0

ترفندهای مخفی مرورگر کروم که همه نمیدانند ! قسمت اول

ترفندها همیشه برای ما جذاب بوده اند و باعث می شوند کارها را با سرعت بیشتر و آسانتر پیش ببریم. در ادامه قصد معرفی تعدادی از ترفندهای مخفی مرورگر کروم را داریم که باعث می شوند جستجو در اینترنت با سرعت بیشتری ممکن پذیر شود.

۱- حالت ناشناس برای انجام کارهای موقت و یا پنهانی

هنگامی که وارد این تب از مرورگر شوید ، مرورگر دیگر از حافظه خود استفاده نخواهد کرد مانند هر نوع کوکی و…

این گزینه مناسبی هست برای اینکه بخواهید کار هایی انجام دهید که بعد از اتمامشان و بستن این حالت هیچگونه اثری جایی باقی نماند ! مثلا شما قصد دارید که از یک سایت بازدید کنید اما نمی خواهید که بازدید از سایت داخل مرورگر شما ذخیره شود. یا پسورد شما پس از ورود به سایت ذخیره نشود. در این زمان می توانید از New incognito window استفاده کنید.

New incognito window

چگونه وارد این حالت از مرورگر شویم ؟

دو روش برای این کار وجود دارد ، روش اول استفاده از منوی مرورگر و انتخاب گزینه New incognito window

روش دوم بسیار آسان است استفاده از میانبر : Ctrl + Shift + N

2- کشیدن چند زبانه (Tab) در یک پنجره دیگر

اکثر افراد با توانایی کشیدن و رها کردن زبانه های Chrome در پنجره های مرورگر خود آشنا هستند، و یا ترکیب و مطابقت آنها بین پنجره های مرورگر، اما ممکن است آنها را فراموش نکنند که می توان با بیش از یک تب را در همزمان باهم در پنجره ی جدیدی باز کرد . برای اینکار کافیست کلید Ctrl را نگه دارید و بر روی تمام زبانه هایی که مایل به انتخاب هستید برده و کلیک کنید و حتی می توانید آنها را به صورت تکی انتقال دهید. نکته: اگر در مک هستید، کلید Command را نگه دارید.

بخوانید!  اشتباهات رایج طراحی وبسایت که باید از آنها بپرهیزیم

۳- دوباره باز کردن پنجره های بسته شده

 

حتماً تا بحال پیش آمده که به طور اتفاقی دستتان بخورد و پنجره ای را ببندید و یا کلاً مرورگر خود را ببندید اما نگران نباشید خوشبختانه کروم برایتان راه حلی دارد که تمام زبانه های بسته شده خود را احیا کنید،

با دو روش بسیار ساده روش اول یک تب جدید باز کنید و به روی صفحه کلیک سمت راست نمائید سپس گزینهReopen closed tab”” را انتخاب نمائید و یا با روش دوم به آسانی کافیست کلید های Ctrl + Shift + T را بفشارید برای مک هم از Command-Shift-T استفاده کنید.

این راهکار میتواند کمک زیادی به شما کند از آنجا که تب ها را به حافظه خود میسپارد تا اگر بسته شدند آنهارا بازیابی کند شما میتوانید با خیال راحت کروم را ببندید و سیستم را خاموش نمائید و هنگامی که دوباره شروع بکار کنید دوباره میتوانید با این روش تمام تب های گذشته خود را باز کنید چون حافظه کروم با خاموش شدن سیستم از بین نمیرود.

۴- بدون باز کردن سایت جستجوگر جستجو کنید

برای این کار کافیست در نوار آدرس مرورگر عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید و اینتر را بفشارید میبینید که به صورت پیشفرض عبارت مورد نظر شما در وبسایت گوگل جستجو شده است البته شما میتوانید وبسایت جستجوگر پیشفرض را در تنظیمات تغییر دهید !

روشی دیگری هم وجود دارد برای زمانی که شما در صفحه ای هستید و میخواهید بدون باز کردن تب جدید جستجو ای را بدون بسته شدن تب فعلی انجام دهید برای اینکار هنگامی که عبارت را تایپ کرده اید برای جستجو کلید  Alt را نگه دارید سپس اینتر را بفشارید میبینید که تب جدید جستجو بدون بسته شدن تب فعلی باز شده است.

بخوانید!  چگونه نظر سنجی شاخص NPS می تواند در رشد کسب و کار مفید واقع شود؟

این کلید ترکیبی مانند این عمل می کند که از صفحه فعلی یک کپی در تب جدید ایجاد کنید و شروع به جستجو کنید.

نوشته ترفندهای مخفی مرورگر کروم که همه نمیدانند ! قسمت اول اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

مطالب مرتبط

چگونه وب‌سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید.

در صورتی که شما یک کسب و کار آنلاین ، استارت آپ ، فروشگاه اینترنتی یا سایر فعالیت های تجاری در بستر اینترنت را مدیریت می کنید ، لازم است که بتوانید همواره وضعیت سایت تجاری خود را بررسی کنید. به این منظور باید از ابزار آنالیز وب سایت ، نظیر گوگل آنالیتیک ، گوگل […]

نوشته چگونه وب‌سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید. اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

SAAS چیست و قبل از راه اندازی یک استارت آپ مبتنی بر SAAS چه نکاتی را باید بدانید؟

در سال های اخیر کسب و کارها روز به روز بیشتر به ابزارها، خدمات و زیر ساخت های اینترنتی نیاز دارند . بسیاری از کسب و کار ها ترجیح میدهند با استفاده از خدمات SAAS (خریداری یا اجاره خدمات SAAS) هزینه های خود را کاهش دهند و در زمان صرفه جویی کنند. از طرف دیگر […]

نوشته SAAS چیست و قبل از راه اندازی یک استارت آپ مبتنی بر SAAS چه نکاتی را باید بدانید؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

با نظارت بر رقبا، استراتژی های کسب و کار بهتری برای خود بسازید

وارد شدن به یک اقیانوس پر از رقیب ممکن است واقعا سخت و خسته کننده باشد. شما مطمئناُ در این راه از مشاوران کسب و کار کمک می‌گیرید که بتوانید بازار جدید خود را بسازید و استراتژی های کسب و کار پایدار خود را به وجود آورید. اما بیایید صادق باشیم. آیا این واقعا قابل […]

نوشته با نظارت بر رقبا، استراتژی های کسب و کار بهتری برای خود بسازید اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.