0

ترفند های معرفی یک اپلیکیشن در بازار مصرف

بزرگترین سوالی که توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل همواره از خود می پرسند این است که “چطور می توانم به تعداد بیشتری از مشتریان دست پیدا کنم؟” “آیا مشتریان اپلیکیشنی را که من تولید کرده ام می خواهند؟”

ساخت اپلیکیشنی که به جذب بیشترین سرمایه منجر شود نهایت آرزوی هر توسعه دهنده ایست، اما زمانی که اپلیکیشن شما با استقبال خوبی مواجه نشود تمام آرزوی های شما بر باد خواهد رفت.

برخی تصور می کنند که بهترین راه دستیابی به تعداد بیشتر کاربر و نهایتا درآمد این است که سرمایه خود را صرف تبلیغات تلویزیونی و بازاریابی دیجیتال بکنیم. اما تبلیغات به تنهایی نمی تواند مفهوم و هدف برنامه شما را نزد دیگران آشکار سازد و به تنهایی به درآمد آفرینی منجر نخواهد شد.

راه های کسب درآمد با تولید اپلیکیشن

درآمد واقعی زمانی به سراغ شما می آید که مشتریان حقیقی در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، اینستاگرام و… از اپلیکیشن شما و کاربری آن تعریف کنند یا تعداد کسانی که اپلیکیشن شما را سرچ می کنند در گوگل افزایش یابند. این فرآیندی است که در نهایت موفقیت اپلیکیشن شما را تضمین می کند.

نحوه دسترسی به مشتریان و مورد پسند آن ها قرار گرفتند دو مرحله ایست که گذر از آن ها برای موفقیت شما الزامی است.

اهمیت narrow market در معرفی یک اپلیکیشن

اهمیت narrow market در معرفی یک اپلیکیشن

پل گراهام اخیرا در گزارشی اعلام کرده است : ” گاهی تمرکز بر روی بازارهای کوچک narrow market یک فوت و فن حرفه ای است، درست مثل آنکه دست خود را روی آتش بگیرد تا به اندازه کافی گرم شود.”

بخوانید!  گوگل ادز یا سئو؟ یک بررسی همه جانبه!

هنگام طراحی یک اپلیکیشن از ابتدا کل بازار را تارگت نکنید( مورد هدف قرار ندهید) ،این کار بسیار پرهزینه خواهد بود و رقبا از اشتباهات اولیه شما نهایت استفاده را خواهند برد.

هنگام نوشتن یک برنامه یا اپلیکیشن جدید نمی توان مطمئن بود که آیا بازار را تسخیر خواهید کرد یا خیر؛ بنابراین narrow market گزینه خوبی برای سنجش توانمندی اپلیکیشن شما و بازار خواهد بود که هزینه زیادی را هم به شما تحمیل نمی کند.

نورمارکت چیست؟

توجه به خوش آیند ها و انگیزه های درونی مشتریان در تصمیم گیری دراستراتژی فروش که از علوم زیستی نشات گرفته مفموم narrow market یا بازاریابی عصبی و حسی است.

این بازاریابی از مشتری به عنوان انسانی با ویژگی های زیستی یاد می کند که می توان در رفتار او تاثیر گذار بود.

استفاده از بازارهای کوچک و مشتریان محدود می تواند مارا در شناخت بهتر مخاطب و تصمیم گیری بهتر جهت تصرف بازار و فروش بیشتر یاری کند.

این علم را می توان در تولید اپلیکیشن موبایل یا هر محصول دیگری بکار بست. برای استفاده از این روش باید بیشتر به رفتار مشتری توجه داشت.

استراتژی بازاریابی فیس بوک

فیس بوک براساس توجه به بازارهای کوچک و مشتریان محدود طراحی و اجرا شد، مارک زاکربرگ ابتدا این برنامه را تنها برای دانشجویان دانشگاه هاروارد ایجاد کرد،هنگامی که با استقبال مردم مواجه شد و اطمینان پیداکرد که این شبکه اجتماعی برای مردم جذاب است آن را به کالج های دیگر گسترش داد و در نهایت دنیا را تصرف کرد.

شروع های کوچک و تولید اپلیکیشن

زمانی که با تعداد محدودی از مخاطبان کار خود را آغاز می کنید این فرصت را دارید تا اشتباهات خود را اصلاح کنید.

بخوانید!  بررسی عملکرد سایت با زبانه Performance در gtmetrix

شما این فرصت را خواهید داشت تا اپلیکیشن موبایل خود را ارتقا داده و اشکالات احتمالی آن را برطرف کنید تا نیاز های مشتریان خود را بشناسید و برمبنای آن اپ خود را اصلاح کنید. این به شما کمک می کند اپلیکیشن بهتر و کاملتری بسازید.

برای به دست آوردن بینش لازم در مورد استراتژی محصول شخصا با مخاطبان و مشتریان در ارتباط باشید. به این ترتیب به جای صرف هزینه های زیاد در تبلیغات گوگل و فیس بوک خواهید توانست شخصا از مشتریان خود بازخورد دسته اول بگیرید.

تاثیر مخاطبان اولیه در موفقیت اپلیکیشن

مخاطبانی که از همان ابتدا درجریان شکل گیری اپلیکیشن شما هستند با شما همراهی کرده و به بهبود عملکرد شما کمک می کنن. به این ترتیب می توانید هفته به هفته برتعداد این افراد بیفزایید و به این ترتیب قدرت خود را افزایش داده و از حمایت مخاطبان و نظرهای آن ها بهره ببرید.

مخاطبان اولیه هر اپلیکیشن بزرگترین مبلغان آن به شمار می آیند که شما را به دیگران معرفی می کنند، هوای آن ها را داشته باشید و به شدت مراقبشان باشید.

گراهام معتقد است: اگر در ابتدای کار ۱۰۰ کاربردارید در ۱۰ هفته اول بتوانید ۱۰ درصد به مخاطبان خود اضافه کنید موفق خواهید بود. شاید در نظر اول ۱۱۰ مخاطب تفاوتی زیادی با ۱۰۰ مخاطب نداشته باشد اما وقتی هر هفته ۱۰ درصد رشد داشته باشید به یک باره متوجه افزایش قابل توجه کاربران خود خواهید شد، شما بعد از یک سال ۱۴۰۰ کاربر و در آخر سال دوم دو میلیون کاربر فعال خواهید داشت.

بخوانید!  طراحی سایت با صفحات همیشه سبز

نوشته ترفند های معرفی یک اپلیکیشن در بازار مصرف اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.