0

تست وب سایت مهم ترین عنصر قبل از راه اندازی وب سایت

طراحی سایت

تست کد یا تست نرم افزار بخش جدایی ناپذیر فرآیند طراحی سایت است و حتما بایستی قبل از راه اندازی وب سایت انجام شود. تست وب سایت می تواند تاثیر قابل توجهی روی نحوه ظاهر وب سایت، چگونگی ترافیک سایت و میزان نرخ تبدیل و حفظ مشتری داشته باشد.

تست وب سایت

صرف نظر از اینکه شما صاحب یک کسب و کار کوچک یا بزرگ هستید، لازم است که وب سایت خود را از طریق آزمایش کدهای آن مورد ارزیابی قرار دهید. اهمیت این موضوع در این است که وب سایت شما به معنای واقعی کلمه، کسب و کار شما را به جهان نشان می دهد و می تواند به طور مستقیم بر ارزش محصول یا خدمات تان تاثیر بگذارد. دلایل متعددی وجود دارد که چرا یک وب سایت قبل از راه اندازی باید از مرحله تست کد عبور کند.

دلایل اهمیت تست وب سایت قبل از راه اندازی:

دلیل اول – مشکلات و خطاها را حل می کند.

ممکن است کمی آشکار به نظر برسد اما یک وب سایت باید به طور یکپارچه کار کند تا کاربران آن بتوانند به درستی از آن استفاده کنند. به عنوان مثال؛ لینک های خراب، آهسته بارگذاری شدن تصاویر، توابع جستجوی معیوب و فرم هایی که به درستی ارسال نمی شوند، همه و همه مشکلات رایجی هستند که با تست کدهای وب سایت شناسایی و حل می شوند. این اشتباهات بر روی کیفیت وب سایت تاثیرگذار است و می تواند به شدت بر کسب و کار شما از لحاظ اعتبار و سودآوری تاثیر بگذارد؛ در صورتی که به راحتی حل خواهند شد. ترکیبی از نمادهای با کیفیت پایین و سبک، سبک های متنی و رنگ های خشن و نامناسب در طراحی سایت ، از مهم ترین عوامل بد دیده شدن سایت هستند.

بخوانید!  الگوریتم موش کور گوگل چیست؟ و تاثیر آن بر سئو

دلیل دوم – سازگاری وب سایت با تمام دستگاه های الکترونیکی را ممکن می سازد.

در حال حاضر، وب سایت ها باید برای ریسپانسیو بودن و پشتیبانی آن ها در تمام دستگاه های تلفن همراه، تبلت ها و… مورد بررسی قرار بگیرند زیرا استفاده از تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها به شدت در حال افزایش است. اگر شما دارای یک وب سایت هستید، بهتر است که با دستگاه های تلفن همراه سازگاری داشته باشد؛ زیرا امروزه اکثر افراد، جستجوهای اینترنتی خود را از طریق تلفن های همراه هوشمندشان انجام می دهند.

دلیل سوم – امکان بازبینی و تجدید نظر را فراهم می کند.

یک وب سایت باید عاری از هر نوع اشتباه و خطایی سطحی حتی غلط املایی باشد. یک وب سایت با این گونه اشتباهات، به این معنی است که پشت آن یک تیم حرفه ای و دانشمند وجود ندارد و چنین سایتی از دید کاربران چندان خوب نیست. چک کردن خطاهای گرامری در یک زمان، نسبتا دشوار است؛ بنابراین یک راه حل بهتر، چک کردن وب سایت در فواصل منظم است.

دلیل چهارم – از نقض ایمنی وب سایت جلوگیری می کند.

تایید امنیت و ایمنی وب سایت یک عنصر بسیار مهم است. بررسی امنیت وب سایت از تلاش هکرها برای دستیابی غیرقانونی به اطلاعات وب سایت جلوگیری می کند.

دلیل پنجم – امکان شناسایی نیازهای کاربران (مشتریان) وجود دارد.

به دست آوردن بازخورد مشتریان در مورد یک وب سایت ضروری است که زیرا یک سایت موفق می تواند نیازهای مشتریان را تامین کند. تست وب سایت کمک می کند تا آنچه مشتریان تان دوست دارند یا آنچه که احساس می کنند باید بهبود یابد را متوجه شوید.

بخوانید!  دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست چیست؟

دلیل ششم – امکان پیگیری پیشرفت و عملکرد سایت وجود دارد.

تست کدهای سایت برای نظارت دقیق و پیگیری عملکرد وب سایت و میزان پیشرفت آن ضروری است. ما باید درک کنیم که مشتریان برای سایت های متوسط اهمیت زیادی قائل نمی شوند و همچنین گوگل نیز در مورد سایت های معمولی و متوسط چندان مشتاق نیست. فقط سایت هایی که می توانند تجربه کاربری منحصر به فردی را ارائه دهند می توانند امیدوار باشند که در گوگل بهتر رتبه بندی می شوند. در حقیقت عملکرد سایت شما تحت تاثیر کیفیت سرویس هاست شماست. اما این همه چیز نیست و نحوه کدگذاری سایت شما، طراح های استفاده شده و تعدادی از عناصر مختلف برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت و کاهش زمان لود آن، نیز بر کیفیت عملکرد سایت شما تاثیرگذار است.

چند نکته در تست وب سایت :

نکته اول – برنامه نویسان و کد نویسان باید در حین کار، بخش های برنامه نویسی شده به طور مرتب تست کنند.

نکته دوم – نباید تا زمانی که عملکرد و روابط منطقی بین اجزای کار اصلاح نشده و وب سایت برای نمایش نسخه آزمایشی آماده نیست، آن را آپلود نمود.

نکته سوم – نباید هم زمان به تست چند پروژه هم زمان پرداخت، زیرا این کار باعث سردرگمی می شود و تمرکز روی کار را کم می کند.

نوشته تست وب سایت مهم ترین عنصر قبل از راه اندازی وب سایت اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.