0

تمام آنچه باید درباره الگوریتم های سئو گوگل و آخرین تغییرات آن بدانید!

به جرات می توان گفت: این مقاله جامع ترین منبع جمع اوری شده تمام الگوریتم های سئو گوگل همراه با آخرین تغییرات آن است.

با افزایش سطح محبوبیت گوگل و همچنین افزایش سایت های مختلف، باعث شده که این شرکت برای رنگ دهی و سیستم ارزیابی خود از الگوریتم های مختلفی بهره مند شود که به الگوریتم های گوگل مشهور است.
این الگوریتم که با نام های مختلفی همچون الگوریتم های پاندا، مرغ مگس خوار، فرد و… شناخته می شوند، معیارهای مختلفی را در خود نهفته اند و این الگوریتم ها با بررسی وب سایت های مختلف می توانند محتوا، ظاهر و روش کاری شما را شناخته و بررسی نمایند و در صورت داشتن محتوای باکیفیت و در عین حال نبود هیچ گونه تقلبی، وب سایت شما را در رتبه های نخست قرار خواهد داد.
از این رو آشنایی با الگوریتم ها می تواند در افزایش آگاهی شما از روش کارایی و همچنین طراحی یک ساختار صحیح کمک بسیاری نماید.

البته باید در نظر داشت که الگوریتم های جدید گوگل که به تازگی معرفی شده اند نیز هرکدام دارای ویژگی های خاصی می باشند و هر کدام با دادن یک نمره به وب سایت شما با روش های خود، ارزش گذاری را بر روی وب سایت شما انجام خواهند.

با کلیک روی هر الگوریتم می توانید مستقیم به قسمت اطلاعات الگوریتم مربوطه بروید.

الگوریتم های سئو گوگل

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پاندا

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم کبوتر

الگوریتم رنک برین

الگوریتم طرح بندی

 .

الگوریتم پی دی لون

الگوریتم کافئین

الگوریتم گور خر

الگوریتم موش کور

الگوریتم موبایل گدون

الگوریتم فرد

 .

الگوریتم Intrusive Interstitials Penalty

الگوریتم Google BROAD CORE

الگوریتم Google MEDIC UPDATE

الگوریتم هیلتاپ

الگوریتم فلوریدا

 

این الگوریتم ها با بررسی کیفیت یک محتوا، کپی نبودن آن، شناسایی پنهان کاری های اضافه و.. می توانند به یک وب سایت ارزش محتوایی بالا و یا پایینی را اعطا کنند. همچنین الگوریتم های گوگل می توانند به راحتی و با تنوع بسیار بالای خود یک چارچوب بسیار حرفه ای و قانون مند را برای وب سایت ها به وجود آورد.
زیرا مارکت صفحات نخست گوگل برای کسب و کارهای مختلف بسیار حائز اهمیت می باشد.

الگوریتم های سئو گوگل

روش بروزرسانی الگوریتم های گوگل از گذشته تاکنون

شرکت گوگل با داشتن بیش از ۵۰۰ بروزرسانی در سال به یکی از قوی ترین شرکت های طراحی الگوریتم های سئو و بهینه سازی مشهور است و هر برند و مارکتی بخواهد به فروش بسیار بالایی دست یابد، باید این قوانین را رعایت نماید.
الگوریتم های مختلف گوگل با شناسایی و بررسی بیش از ۲۰۰ فاکتور خاص و حرفه ای به صفحات مختلف ارزش گذاری می نمایند و از این رو می توانند یک وب سایت را در صفحات اول گوگل نمایش دهد. از این رو گوگل به دلیل پراستفاده بودن و قویترین موتور جستجوگر وظیفه دارد تا بهترین وب سایت ها را برای کاربران در صفحات اول خود جای دهد و معیارهای شناسایی این صفحات نیز با الگوریتم های گوگل سنجیده می شوند.
دانستن بروزرسانی های جدید الگو تریمت های گوگل می تواند به مدیران و وبمستران این اجازه را بدهد تا با هم سو شدن سریع تر با بروزرسانی های جدید، وب سایت خود معتبرتر و در عین حال پر فروش تر نمایند.

[ps2id id=’penguin’ target=”/]

معرفی و بررسی الگوریتم های گوگل

در سال های اخیر و با شکل گیری محتواهای بسیار مختلف و وب سایت های بسیار زیاد، شرکت گوگل نیز دست به کار شده و با ایجاد الگوریتم های اختصاصی و همچنین حرفه ای توانسته هر مدل از محتواها و بخش های یک وب سایت را با یک الگوریتم اختصاصی مورد سنجش قرار دهد، دانستن این الگوریتم و روش های کاری آنها بسیار مهم و ضروری می باشد و هر وبمستر باید تا حدود زیادی این موارد را درک نماید.

معرفی الگوریتم پنگوئن یکی از قوی ترین الگوریتم های گوگل

در سال های قبل بسیاری از وب سایت ها با ایجاد لینک سازی های بسیار زیاد و بودن چارچوب و همچنین خرید تعداد زیادی بک لینک سعی در گول زدن گوگل کرده و خود را در صفحات اول گوگل جای می دادند. از این رو شرکت گوگل در سال ۲۰۱۲ با ساخت الگوریتم پنگوئن توانست به راحتی این مشکل را حل نماید و این الگوریتم را برای بررسی و شناسایی لینک دهی و لینک سازی وب سایت ها قرار داد.
روش کاری این الگوریتم بدین صورت می باشد که با بررسی های خود اگر به وب سایت های که دارای لینک های بسیار زیاد و غیرمرتبط برخورد کند، با کاهش زیاد رتبه آنها را جریمه می کند و به آنان گوشزد می کند که باید از یک ساختار منسجم برای لینک دهی و لینک گذاری در وب سایت ها استفاده کرد.

پیشنهاد ما:آیا تبلیغات در گوگل سئوی سایتتان را بهبود می دهد؟[۱۰ سایت برتر که گوگل ادوردز انجام می دهند]

همچنین با ایجاد Anchor text (متنی که در هر لینک نمایش داده می شود) گوگل توانست به راحتی مطالب مرتبط به هم را شناسایی کند و مشخص کند یک مطلب و یک وب سایت تا چه حدودی با لینک دهی صحیح قصد کمک به کاربران را دارند.
همچنین در آپدیت های جدید این الگوریتم روش هایی نیز برای لینک دهی و لینک گذاری در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است تا افراد بتوانند با تبلیغ صحیح لینک های خود از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بتوانند بک لینک های معتبر و صحیحی را دریافت کنند.

الگوریتم پنگوئن

شاید بتوان گفت دلیل اصلی استفاده از این الگوریتم حرفه ای شناسایی و حذف سایت های اسپمر و وب سایت هایی باشد که بسیار تبادل لینک می نمایند و از این طریق وب سایت هایی که بیشتر به خود اهمیت می دهند تا کاربران در مورد ندامت قرار دهد. فاکتورهایی همانند میزان استفاده از شبکه های اجتماعی، منظم قرار دادن پست ها، استفاده کردن از متن های پنهانی، ایجاد صفحات رو در رو، بارگذاری صفحات با کلمات کلیدی کاملا مختلف، ایجاد یک وب سایت با رفتارها و حرکات مخرب مانند هک و دزدی، استفاده از لینک های مخفی در محتوا و… مورد بررسی این الگوریتم بسیار حرفه ای قرار می گیرد.

نکاتی در مورد بروزرسانی نسخه جدید الگوریتم پنگوئن

نسخه ۴ این الگوریتم بعد از مدت ها انتظار توسط گوگل معرفی شد و بعد از آن با تصمیم گیری های مختلف مشخص شد این الگوریتم جزء هسته ای ترین بخش های سئو و مدیریت الگوریتم های گوگل قرار می گیرد و با ایجاد روش کاری Real-Time ( زمان واقعی) می تواند به راحتی در هنگام خزیده شدن صفحات و یا ثبت شدن آنها را بررسی کرده و به وب سایت امتیاز و یا جریمه تعلق دهد.

باید گفت این الگوریتم همچنین دارای بینش بسیار جزئی تری نسبت به صفحات است و هدف اصلی آن بررسی کل وب سایت نمی باشد و این الگوریتم جدید گوگل براساس ویژگی های کاری خود بر روی تمام صفحات به صورت کامل بررسی های مختلفی را انجام خواهد داد.الگوریتم پنگوئن گوگل

اگر از الگوریتم پنگوئن استفاده می کنید می توانید به راحتی محتوایی بسیار حرفه ای را در اختیار داشته باشید، اما با لینک سازی های اشتباه و بی ربط وب سایت خود را نابود سازید. یکی از حساسیت های اصلی الگوریتم پنگوئن بر روی استفاده از لینک ها در محتواها می باشد. بدین منظور اگر در مطالب شما به وب سایت ها و یا مطالب کاملا بی ربط نسبت به موضوع اصلی لینک داده شود، باید منتظر مجازات های گوگل باشید.

در نسخه ۲٫۱ از الگوریتم پنگوئن ویژگی های بسیار زیاد دیگری نیز همراه خواهد بود و لینک های بی کیفیت به سرعت از عرصه های رقابتی باز خواهد ماند و نمی توانند به راحتی جایگاه خوبی را در گوگل بدست آورند.

الگوریتم پنگوئن 2

برای شناسایی لینک های بد خود به راحتی به وب سایت OpenSiteExplorer مراجعه کرده و بعد از ثبت نام، نام وب سایت خود را در آن وارد نمایید.بعد از آن منتظر آنالیز و بررسی محتواهای خود باشید.
حال با این روش به راحتی می توانید لینک های سمی و بلند وب سایت خود را شناسایی کرده و از این طریق به ویرایش آنها بپردازید در این روش گوگل می تواند با یک حس اعتماد به وب سایت شما سر بزند و از ایجاد ویژگی های جذاب برای لینک های شما شگفت زده شود و به عنوان یک راهنمایی اگر نرخ اشتباهات متنی شما بیش از ۶۰ درصد باشد، محتوای شما دارای مقدار زیادی گزافه گویی است که در یک وب سایت اصلا قابل قبول نیست و باید کاملا این عدد کاهش پیدا کند.
طراحی صحیح یک وب سایت و قابلیت های استفاده از آن دوتا از عوامل اصلی سئو و بهینه سازی می باشد که باید در هر وب سایتی رعایت شود. اگر این اتفاق نیفتد و شما ترافیک کاربری بسیار زیادی نداشته باشید. گوگل به این نتیجه می رسد که وب سایت شما دارای محتوای ارزشی و بسیار مناسب نمی باشد و از این با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.
حال برای بررسی ورودی کاربران خود می توانید از Google Analytics استفاده نمایید و با وارد شدن به حساب کاربری خود متوجه شوید که کاربران از کدام محتواهای شما خوششان آمده و یا از کدام محتویات شما بدشان می آید، همچنین می توانید به راحتی دلیل خروج کاربران خود را نیز بیابید.

برای حل این موضوع شما می توانید به کاربران اندکی که به صورت مستمر به وب سایت شما رجوع میکنند به راحتی برخی از دسترسی های خود را بدهید و یا با ایجاد همایش و یا کدهای تخفیفی از آنها به خوبی پذیرایی کنید تا بتوانید به صورت مداوم تعدادی کاربر در اختیار داشته باشید.
همچنین الگوریتم های گوگل می توانند با بررسی ترافیک و وب سایت شما سرعت متوسط لود شما را نیز در اختیار داشته باشند و مدیران وب سایت های مختلف با کاهش سرعت لود صفحات خود به راحتی دسترسی را برای کاربران بهینه تر خواهند کرد. از این رو الگوریتم های گوگل به راحتی می توانند وب سایت شما را شناسایی کرده و مطالب آن را ایندکس نماید.

[ps2id id=’panda’ target=”/] در یک آمار جالب نشان داده شده است که ۴۰% از کاربرانی که وارد وب سایت های مختلف می شوند، بعد از ۳ ثانیه در صورت لود نشدن از آن خارج می شوند و این به معنای مرگ واقعی یک سایت و عصبانیت الگوریتم های گوگل میشود و نتایج بدی را برای وب سایت به همراه خواهد داشت.

معرفی الگوریتم پاندا و بروزرسانی های جدید الگوریتم های گوگل

بعد از ایجاد شدن وب سایت های محبوب و حرفه ای بسیاری از افراد به طور خواسته و یا نخواسته اقدام به کپی برداری این پست ها بوده اند و از این رو بدون صرف تولید یک محتوای بهینه برای کاربران خود سعی در راه اندازی و ارتقاء کسب و کار خود داشتند. از این با ایجاد شدن پست های کپی و بی ارزش مختلف گوگل را وا داشت تا برای حل این موضوع از الگوریتم پاندای خود رونمایی کند.
هدف از طراحی الگوریتم پاندای گوگل شناسایی محتوای کپی و cloaking (محتواهایی که با آنچه در موتورهای جستجو نمایش داده می شود متفاوت هستند) است و همچنین با استفاده از فاکتورهای بسیار زیادی که گوگل برای این الگوریتم ها در نظر گرفته است می توان گفت که این الگوریتم به یکی از مهمترین الگوریتم های گوگل تبدیل شده است.

الگوریتم پاندا
معیارهای اصلی الگوریتم پاندای گوگل بسیار زیاد می باشد، اما در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

۱- بررسی و تنزل رتبه وب سایت هایی که دارای تبلیغات بسیار زیاد هستند با استفاده از الگوریتم های گوگل
۲- شناسایی سایت هایی که از متاتگ ها به صورت صحیح استفاده نمی کند با استفاده از الگوریتم های گوگل
۳- استفاده بیش از حد از تگ ها و یا برچسب های مختلف و شناسایی آنها با استفاده الگوریتم های گوگل
۴- شناسایی و بررسی وب سایت هایی که دارای خطاهای ۴۰۴ هستند.
۵- نبود محتوای مناسب و کپی بودن آنها و شناسایی این وب سایت ها با استفاده از الگوریتم های گوگل
۶- وجود مشکلات فنی و نداشتن کد نویسی صحیح وب سایت
۷- استفاده از قالب های رایگان و آماده بدون تغییر

این موارد تنها بخشی از الگوریتم پاندا می باشد و الگوریتم های گوگل هر کدام به راحتی دارای معیارهای اینچنینی می باشد.

پیشنهاد ما: +۱۰ شرکت برتر هاستینگ ایرانی [خرید هاست با کیفیت و مطمئن] – راهنمای جامع

نکاتی که باید در مورد الگوریتم پاندا بدانید؟

الگوریتم پاندا با ایجاد پرسش های مختلف و بسیار زیرکانه به وب سایت و مطالب شما امتیاز می دهد و با بررسی کپی بودن و یا اورجینال بودن و یا مورد استقبال قرار گرفتن آن توسط کاربران بسیار واکنش می دهد و از این طریق رتبه وب سایت شما را بهبود می بخشد.
باید گفت الگوریتم پاندا جزء معتبرتری و در عین حال پر استفاده ترین الگوریتم های گوگل می باشد که بسیاری از وبمستران با رعایت این قوانین توانسته رتبه های بسیار خوبی را برای خود کسب نمایند و باید بدانید که روش های همانند افزایش بازدید های کلیکی و یا تقلبی به راحتی توسط الگوریتم های جدید گوگل شناخته می شود و به سختی با آنها برخورد می شود.

الگوریتم پنگوئن گوگل

برای نوشتن یک محتوای مناسب و براساس معیار های الگوریتم پاندا چه ویژگی هایی باید رعایت شود.

۱- یک عنوان بهینه و بسیار جامع به همراه کلمه کلیدی ایجاد شود تا توسط الگوریتم های گوگل مورد بررسی قرار بگیرد.
۲- مطالب وب سایت شما به صورت حرفه ای نگاشته شود و از کپی حتی به مقدار کم در آنها پرهیز شود.
۳- با استفاده از تصاویر و ویدئوهای مختلف مطالب وب سایت خود را اثربخش تر کنید.
۴- از تگ های Meta برای معرفی آسان تر مطلب به گوگل استفاده نمایید.
۵- متن هر محتوا دارای بیش از ۵۰۰ کلمه باشد.

با بروزرسانی های مداوم و حرفه ای الگوریتم های گوگل حال نوبت به توضیح تمام بروز رسانی های انجام شده در الگوریتم پاندا برخواهیم آمد تا نشان دهیم که این الگوریتم و الگوریتم های گوگل به چه روش هایی خود را بهبود داده اند و توانسته اند قوی ترین الگوریتم های گوگل را به وجود آورند.
باید در نظر داشت که الگوریتم پاندا نسبت به محتواهای پنهان حساس و خشن است و در صورتی که وب سایتی از این نوع محتواها در وب سایت خود استفاده می کند شناسایی نماید به سختی با آنها برخورد خواهد کرد و جریمه های بسیار سختی را به همراه خواهند داشت.

همچنین باید در هنگام استفاده از یک meta Tag از آن به شیوه ای مرتبط با حوزه کاری خود استفاده نمایید و از قرار دادن مطالب و محتویات دیگر بپرهیزید. در الگوریتم های جدید متاتگ ها برای شناسایی کلمات کلیدی و محتوا به کار برده می شوند، اما نباید از قرار دادن تعداد زیادی از کلمات کلیدی در آن نیز استفاده کرد که تاثیر بسیار معکوسی دارد. به راحتی می توانید در متاتگ ها از هم خانواده های یک کلمه استفاده نمایید.

نسخه ۱ الگوریتم پاندای گوگل آغازگر تغییر در الگوریتم های گوگل:

با استفاده از نسخه اول این الگوریتم کاربرا می توانند به راحتی مطالب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از این طریق به مطالب خود ارزش دهند و یا با استفاده از روش های ثبت خودکار، حال گوگل می تواند محتویات وب سایت شما را به خوبی بخواهند و آنها را به خوبی و به صورت کاملا اتوماتیک ثبت نماید.
استفاده از محتواهای موجود در وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و… می تواند محتوای شما را بسیار با ارزش نشان دهد.

نسخه ۲ الگوریتم پاندای گوگل:

این الگوریتم در سال ۲۰۱۱ بروزرسانی شد و توانست در این بروزرسانی بسیاری از بخش های مشکل دار خود را رفع نماید و توانسته با بیش از ۲% تاثیر در امریکا و در تمام زبان های مختلف تاثیرات زیادی را به وجود آورد. به گفته Amit Singhal گوگل سعی دارد تا با استفاده از الگوریتم پاندا بهترین و با کیفیت محتواهای موجود را به کاربران خود ارائه دهد و این فیلتر بر روی google.co.uk و google.com.auایجاد شده است و آنها نیز تاثیر پذیرفته اند.

نسخه ۲٫۱ تا ۲٫۴ الگوریتم پاندای گوگل:

در بروز رسانی جزئی این الگوریتم محتواهایی که به خوبی نگارش شده اند و وب سایت هایی که در حال تلاش برای تولید محتوای بسیار جذاب هستند، دست نخورده باقی خواهند ماند و با افزایش ترافیک ارگانیک بیشتری روبرو خواهند شد. از سوی دیگر وب سایت هایی که به این موضوع اهمیت نمی دهد با مشکلات زیادی همراه خواهند بود و جریمه خواهند شد.
همچنین نویسندگان و مدیران وب سایت می توانند با ناوبری مناسب مطالب خود و استفاده صحیح و همکاری با کاربران ارزش محتوایی خود را از نظر الگوریتم های گوگل افزایش دهند.

نسخه ۲٫۴ الگوریتم پاندا:

این بروز رسانی در ۱۲ اوت سال ۲۰۱۱ آغاز شده است و هدف اصلی آن که توانسته بود بیش از ۶ الی ۹ درصد از جستجوها را تحت الشعاع خود قرار دهد بر روی تعامل وب سایت با کاربران اختصاص داده شده است و مطالبی که مخاطب پسند تر باشند، ارزش بسیار بیشتری را خواهند داشت.

نسخه ۳ الگوریتم پاندا:

در این الگوریتم که به صورت رسمی در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۱ رونمایی شد روش های بسیار زیادی برای ویرایش و ایجاد یک محتوای بهینه قرار داده شد که توانسته بود بسیاری از حالت های نگارشی را به چالش بکشد.

نسخه ۳٫۱ الگوریتم پاندا :

این الگوریتم دارای یک بروزرسانی کوچک می باشد که توانسته یک درصد از سهم جستجو های سالانه را به خود اختصاص دهد.

الگوریتم پنگوئن گوگل 4

نسخه ۴ الگوریتم پاندا آخرین بروزرسانی الگوریتم های گوگل:

این الگوریتم در سال ۲۰۱۴ و در ۲۰ ام می همان سال ایجاد شد و به عنوان آخرین نسخه الگوریتم پاندا آغاز کننده و پایان دهنده به آن بود. زیرا در این نسخه جدید دیگر محتویات وب سایت ها به صورت هوشمند توسط این الگوریتم شناسایی می شوند و هسته آن دیگر نیاز به بروزرسانی های مجدد ندارد.
از سوی دیگر این الگوریتم دیگر آپدیت نخواهد شد و خود می تواند به راحتی تمام ویژگی های مورد نیاز خود را بدست آورد و به صورت کاملا آنلاین و در کسری از ثانیه بیش هزاران محتوای را بررسی و اعتبار سنجی نماید.
بزرگترین راه شکست برای مدیران وب سایت های مختلف در الگوریتم ۴ام گوگل این است که محتوای شما نرخ نمایش کمی داشته باشد و مطلبی که شما انتشار داده اید نتواند نیازی از کاربران را رفع نماید. زیرا گوگل و مخصوصا نسخه جدید این الگوریتم به طراحی و تولید محتواهای کاملا بدرد بخور اهمیت زیادی قائل است.
یکی از مهم ترین عواملی که به راحتی الگوریتم های گوگل شما را مجازات میکنند استفاده از مطالب کپی و بدون تغییر می باشد. گوگل به محتواهایی که دارای تغییرات بسیار کمی است واکنش بسیار زیادی نشان می دهد و جریمه های بسیار سنگینی برای آنها در نظر دارد.
خزنده های گوگل با بررسی و ثبت لینک ها و صفحات هر سایت به راحتی می توانند محتوای کپی را شناسایی کرده و بر اساس زمان انتشار مشخص نماید که کدام محتوا کپی می باشد.

برای حل و شناسایی محتوای کپی وب سایت خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- برای بررسی محتوای تکراری وب سایت خود می توانید به راحتی لینک خود را در برنامه ها و یا افزونه های وردپرسی مختلفی همچون Duplicate Page Finder وارد کنید و از این طریق می توانید محتوای کپی وب سایت خود را مشاهده کنید.

[ps2id id=’hummingbird’ target=”/]

۲- نتایج وب سایت خود را تجزیه تحلیل کنید و از این طریق می توانید به راحتی محتواهای یکسان خود را شناسایی کرده و با تغییر آنها و نوع نوشتاری و تمرکز کلمه کلیدی مطالب خود را بدون کپی و به صورت یکتا نمایید.

پیشنهاد ما: ۱۱ گام عملی برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین اینترنتی

معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار و روش کاری آن

با استفاده از این الگوریتم گوگل سعی میکند که براساس کلمه های جست و جو شده بهترین حالت نتایج را برای کاربران ارائه دهد. این الگوریتم به صورت مستقیم به بررسی وب سایت ها نمی پردازد و هدف از آن نمایش نمایش دادن بهترین کلمات کلیدی و نتایج مربوط به هرکدام می باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار
این الگوریتم با داشتن بیش از ۲۰۰ فاکتور یک ارتباط صحیح بین کلمات کلیدی و وصفحات وب سایت را ایجاد می کند.

این روش و استفاده از این الگوریتم باعث ایجاد جست و جوی عمیق تر و حرفه ای تر شده است و حال دیگر با جست و جو در گوگل اطلاعات مربوط به خود عبارت نمایش داده نمی شود و گوگل می تواند مفهوم و تمام هم خانواده های جمله جست و جو شده را درک کند و اطلاعات موردنظر شما را دقیق تر ارائه دهد و لینک های و وب سایت های مختلف را برای شما دسته بندی نماید.
به طور کلی می توان گفت که تحقیق اصلی این الگوریتم بر روی کاربران می باشد و با بررسی جستجوهای انجام شده توسط کاربران و شناسایی محتوای مورد نظر آها نتایج مختلف را برای کاربران پدید می آورد که با نیازهای هر فرد هماهنگ باشد.
به عنوان مثال امکان دارد دو نفر با دو سیستم کلمه سگ را جست و جو کرده باشند و هر کدام با نتایج مختلفی روبرو شوند زیرا گوگل می تواند بعد از مدتی به نوع جست و جو و علاقه های شما دسترسی پیدا کرده و بهترین جستجو ها را بر اساس کلمه کلیدی های مورد نظر به شما اعلام کند.

در روش جست و جوی تحلیلی (الگوریتم مرغ مگس خوار) به طور مثال با جست وجوی واژه بازی می توانید علاوه بر وب سایت هایی که به صورت مستقیم به بازی لینک شده اند وب سایت های مختلف دیگر را که مربوط به این عنوان و با کلمات مشابه و یا هم خانواده خود هستند نیز دسترسی پیدا کنید.
این موضوع مشخص می کند که دیگر حروف اضافه همانند را، یا و… دیگر در جست و جو اهمیت ندارند و گوگل می تواند به راحتی این موارد را تشخیص دهد.

هدف از طراحی این الگوریتم نمایش بهترین جست و جو به کاربران می باشد و مدیران وب سایت های متخلف می توانند با بررسی این کلمات و پیدا کردن برترین جستجوهای مورد نظر با استفاده از گوگل ترند بهترین کلمات کلیدی را برای محتواهای خود برگزینند و از این طریق محتواهای کاملا بهینه ایجاد نمایند.

[ps2id id=’pigeon’ target=”/] این الگوریتم علاقه بسیار زیادی برای شناسایی کلمات کلیدی چند کلمه ای دارد و نشان داده است بیش از ۹۱ درصد جست وجو ها و تمرکز الگوریتم های گوگل شناسایی این نوع محتواها می باشد.

معرفی الگوریتم کبوتر راهی برای نمایش نزدیک ترین منابع

یکی از الگوریتم های گوگل و در عین حال قوی ترین آنها الگوریتم کبوتر می باشد. این الگوریتم که به local seo یا سئوی محلی نیز مشهور است برای نمایش بهترین نتایج بسته به موقعیت کاربران طراحی شده است، تا بتواند بهترین محتواها و در عین حال کاربردی ترین آنها را بر اساس موقعیت جغرافیایی نمایش دهد انتخاب نام کبوتر(Pigeon) برای این الگوریتم برای این می باشد که در گذشته از این حیوانات برای رد و بدل کردن اطلاعات استفاده می شد.

الگوریتم کبوتر گوگل
گوگل اعلام کرده است الگوریتم های گوگل می توانند اطلاعات بسیاری زیادی از محتواهای مختلف جمع آوری کنند و تعدادی از این اطلاعات شامل، غلط های املائی، کلمات کلیدی مشابه، تخمین محل و میزان فاصله نویسنده و جست و جوگر و بیش از یکصد مشخصه دیگر را برای جست وجوی بهینه تر بررسی می کند.
در کل می توان گفت در بین الگوریتم های گوگل این الگوریتم بسیار معروف بوده و از کارایی بسیار بالایی برخوردار است و از این الگوریتم برای ایجاد جستجو های محلی و حرفه ای بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

باید بررسی ساده می توان در نظر گرفت که الگوریتم کبوتر می تواند در نمایش وب سایت های فروشگاهی بسیار موفق عمل کند و با نمایش دادن وب سایت های نزدیک شما، شما را آگاه خواهد کرد و بعد از آن با بررسی ها بیشتر بهترین ها را برای جستجو در صفحه اول خود قرار میدهد.

الگوریتم کبوتر گوگل[ps2id id=’rankbrain’ target=”/]

با بررسی ویژگی های مختلف الگوریتم کبوتر گوگل وبمستران می توانند به راحتی محتواهای خود را بهینه و با شرایط این الگوریتم وفق دهند. از ویژگی های بسیار مهم الگوریتم می توان به داشتن محتواهای بدون غلط های املایی و نگارشی ذکر کرد که می تواند یک محتوا را بسیار غنی و پربار نماید.

معرفی الگوریتم رنک برین یکی از هوشمندترین الگوریتم های گوگل

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی های مختلف و همچنین هوش مصنوعی گوگل وارد فاز تازه ای برای تولید الگوریتم های گوگل شده است. این شرکت حال با بهره گیری از هوش جمعی و یادگیری ماشین توانسته الگوریتم های گوگل خود را ارتقاء دهد و برای ایجاد کردن جست و جوهای حرفه ای تر دست به ایجاد الگوریتم رنگ برین در سال ۲۱۰۵ زده است.

الگوریتم رنک برین

این سیستم هوش مصنوعی با استفاده یادگیری ماشین، ابتدا سعی در جمع آوری اولیه اطلاعات از کاربر شده و با یادگیری روش جست و جوی کاربران بهترین نتایج را برای آنان پدید می آورد. این الگوریتم به کمک گوگل شتافته و سعی میکند با تجلیل کلمه جستجو شده بهترین اطلاعات را به کاربران خود نمایش دهد و می توان گفت گوگل این الگوریتم را به عنوان سومین فاکتور مهم رتبه بندی سایت ها و بعد از بک لینک ها در نظر گرفته است.
می توان گفت این الگوریتم در حال تست و بروزرسانی مداوم است تا بتواند به راحتی مفهوم های بسیاری را درک کند و براساس نتایح کاربران وب سایت های مختلف را ارزیابی کند. الگوریتم رنک بین گوگل با داشتن یک هسته بسیار هوشمند و استفاده از یادگیری ماشین قادر است تا محتواها و عبارات هم معنی را بهتر درک کند و از الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم کبوتر گوگل پیشی بگیرد.
باید گفت اصول سئو و بهینه سازی وب سایت ها با معرفی الگوریتم های گوگل تغییر نخواهد کرد، اما تا حدود زیادی خمش در قوانین آن به وجود خواهد آمد و افراد باید بتوانند علاوه بر تولید یک محتوای بسیار جذاب و کاربر پسند، این محتواها را از نظر گوگل نیز جذاب جلوه دهند. مثلا استفاده از چگالی صحیح کلمات کلیدی، استفاده از عنوان ها و زیرعنوان، داشتن تگ محتوا در عکس ها و… همانند گذشته پایه های اصلی یک محتوای بهینه و سئو می باشد.
باید بدانید که در گذشته مشخص بود ک چه تعداد فاکتور و یا عنوان و بر چه اساسی نمره بندی می شوند،اما اکنون با افزایش تعداد الگوریتم های گوگل و همچنین حرفه ای تر و هوشمند تر شدن آنها نمی توان به طور رسمی مشخص کرد که کدام الگوریتم و کدام فاکتورها دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد و تمام این اطلاعات تنها با کسب تجربه و کارهای مختلف پیدا خواهد شد.

در گذشته هر نوع از فاکتورها دارای یک ارزش خاص بوده است، اما در الگوریتم های جدید این فاکتورها دارای وزن خاصی نمی باشند و از طریق انجام کارهای مختلف همانند نوع جست و جوی کاربران و شناسایی مطالب شما ارزش گذاری خواهد شد.

[ps2id id=’tarh’ target=”/] با یک بررسی و جستجوی ساده می توان دید که ارزش گذاری محتوا با استفاده از این الگوریتم های گوگل بسیار ترسناک می باشد. اما مشخص است که هدف اصلی گوگل از طراحی چنین روش های سختگیرانه ای تنها ارائه بهترین محتویات می باشد. زیرا این شرکت با تعداد جستجوهای روزانه بسیار خود توانسته به محبوبترین موتور جست و جو دنیا تبدیل شود و این موضوع باعث ایجاد شدن مارکت های بسیار خاص و تغییر حالت های کسب و کار از روش های سنتی به روش مدرن و اینترنتی شده است و نیاز به مدیریت های خاص و حرفه ای می باشد.

معرفی الگوریتم طرح بندی و روش کاری آن

بعد از افزایش رتبه وب سایت ها و دریافت ورودی های بسیار زیاد، حال این وب سایت ها به منبعی از درآمد تبدیل خواهند شد. اما با استفاده بی رویه این وب سایت ها از تبلیغات ها و آزار دیدن بسیاری از کاربران گوگل با طراحی الگوریتم طرح بندی خود وب سایت هایی که از جایگاه های نامناسب و یا تبلیغات های بسیار زیاد در خود جای داده اند سخت انتقام خواهد گرفت و با کسر نمره و تنزل پیدا کردن به سراغ سایت ها خواهد رفت.
این موضوع باعث شده است تا مدیران وب سایت ها بخش های تبلیغاتی خود را به صورت کاملا هوشمندانه و در عین حال حرفه ای تر ایجاد نمایند و کاربران کمترین آزار را از این تبلیغات ببیند و از آنها نیز بهره مند شوند.
هدف گوگل از بروزرسانی های مداوم الگوریتم های گوگل، ارزش نهادن مدیران وب سایت ها به تولید محتواهای کاربرد پسند می باشد نه ایجاد تبلیغات های بسیار گسترده و طولانی و خسته کننده که هر کدام می تواند زمان گردش هر کاربر در وب سایت را کاهش دهد.

این مدل از الگوریتم های گوگل در اصل به دلیل نداشتن رضایت بسیاری از مشتریان به وجود آمد، زیرا بعد از ورود به یک وب سایت با سیل عظیمی از لینک ها و تبلیغات های مزاحم و مخصوصا پاپ آپ های اعصاب خوردکن روبرو خواهند شد. هدف از این الگوریتم امتیاز دادن به وب سایت هایی که دارای تبلیغ نمی باشند نیست و هدف اصلی آن ایجاد کردن روش های بهینه و جذاب و هوشمندانه برای نمایش تبلیغات ها در وب سایت ها می باشد.
این موضوع نشان می دهد که گوگل علاوه بر محتوا به طراحی وب سایت ها نیز علاقه مند است و وب سایت هایی که به صورت کاملا هوشمند در حال استفاده از روش های بهینه سازی مختلف backend و یا frontend هستند و با کاهش کدنویسی و فایل های جاوا اسکریپت خود سعی در ساده سازی هستند را بسیار دوست می دارد.

[ps2id id=’pedelon’ target=”/] از سوی دیگر با ایجاد کردن جایگاه های تبلیغاتی خاص در یک وب سایت الگوریتم طرح بندی گوگل میتواند به راحتی مکان آنها را تشخیص داده و بر اساس نوع کار شما به آنها امتیاز دهد. باید بدانید که اسلاید های مختلف مورد هدف این الگوریتم نمی باشند و از هر ۱۰۰ سایت ۱ سایت مورد بررسی و هجوم این الگوریتم خواهد گرفت.

پیشنهاد ما: راههای افزایش ترافیک و بازدید وب سایت در ۳۰ روز

معرفی الگوریتم پی دی لون گوگل

بعد از این موارد بسیاری از سایت ها با استفاده از کلمات کلیدی مختلف، سعی در اسپم وب سایت خود کرده اند تا بتوانند در یک کلمه کلیدی خاص با عناوین مختلف به بهترین جایگاه برسند، بعد از بررسی های اولیه و ایجاد الگوریتم پی دی لون سعی شده است تا وب سایت هایی که از اسپم کلمات کلیدی استفاده می کنند از جست و جوهای مختلف حذف شوند.
طبق آخرین آمار هایی که شرکت گوگل اعلام کرده است این الگوریتم میتواند در تمام زبان های مختلف دنیا و همه کشور ها عمل کرده و با شناسایی کلمات هم معنی و هم خانواده می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی نتایج جست و جو بگذارد.
Matt Cutts سرپرست تحقیقاتی تیم الگوریتم های گوگل که در زمینه اسپم فعالیت دارد گفته است که این الگوریتم می تواند به راحتی و در تمام زبان های مختلف پشتیبانی شده از سوی گوگل به راحتی کار کند و با شناسایی وب سایت های اسپمر آنها را جریمه نماید.

[ps2id id=’caffein’ target=”/]

جالب است بدانید که عنوان این الگوریتم از یک نوع وام محبوب در بین آمریکایی ها گرفته شده است و هدف آن مقابله با سایت های اسپمر است. نسخه ۳ این الگوریتم تازه ایجاد شده است و از کلمات کلیدی هجو آمیز بسیار نفرت دارد و جریمه های بسیار سختی را برای آنها درنظر گرفته است.

معرفی الگوریتم کافئین گوگل

عملکرد الگوریتم کافئین تا حدود زیادی همانند الگوریتم مرغ مگس خوار است و بر روی عبارت جست و جو شده و برای بهبود بخشیدن به عمل سرچ مورد استفاده قرار می گیرد. با این تفاوت که این الگوریتم یک نگاه بسیار مهم و حرفه ای نیز بر روی شبکه های اجتماعی به همراه دارد.

الگوریتم کافئین گوگل
آنچه که الگوریتم های گوگل از آن برای بررسی و ایجاد رتبه بندی در وب سایت ها استفاده می کنند، محتواهای سایت می باشد بدین منظور گاهی مدیران وب سایت ها و سئوکاران با بررسی های اولیه خود اقدام به طراحی مجدد و یا ویرایش محتواهای خود خواهند کرد و گوگل برای شناسایی این محتواها و بروزرسانی آنها در پایگاه داده خود از الگوریتم کافئین گوگل استفاده می کند.
گوگل با استفاده از الگوریتم کافئین به صورت کامل و لحظه ای در وب سایتها گردش می کند و تمام محتواهای جدید و یا ویرایش شده را به خوبی شناسایی کرده و در یک مدت بسیار کوتاهی آن را ثبت می نماید. قبلا از روش index کردن برای ثبت لینک ها در گوگل استفاده می شود، اما حال از روش کافئین برای انجام این منظور بهره مند است.
سیستم index کردن محتوا در گوگل بر اساس صفحات موجود در یک سایت است و الگوریتم کافئین بر روی تغییرات زنده یک وب سایت نظارت دارد و می تواند به صورت زنده و زمان واقعی تمام اطلاعات موجود را ثبت نماید.

روش کارکرد الگوریتم کافئین به این صورت می باشد که این الگوریتم سئوی گوگل، با بررسی بیش از هزاران سایت و محتوا در ثانیه تمام آنها را به صورت زنده بررسی کرده و تمام اطلاعات مربوط به آن را برای پایگاه دود جمع آوری می نماید و از طرفی مدیران وب سایت و نویسندگان به راحتی می توانند محتوای خود را ثبت شده در گوگل مشاهده کنند و از آن برای دریافت بازدید های ارگانیک استفاده نماید، از ویژگی های این الگوریتم می توان به موارد زیر اشاره کرد.
سرعت بالای کافئین کمک می کند تا جست و جوی معنایی در مقیاس های بزرگتر و به صورت حرفه ای تری انجام شود.

[ps2id id=’zebra’ target=”/] این الگوریتم بسیار کاربردی بوده و می تواند با بررسی میزان پویش محتواهای شما در شبکه های اجتماعی، بلاگفا، فروم ها و… به راحتی رتبه مطالب شما را به دلیل مخاطب پسند بودن افزایش دهد و با رشد بسیاری همراه سازد. پس در هنگام بهینه سازی و کار در زمینه سئو باید حتما از این الگوریتم استفاده شود.

معرفی الگوریتم گورخر گوگل یکی از ناشناس ترین الگوریتم های گوگل

با افزایش روز افزون وب سایت های فروشگاهی و همچنین افزایش خرید و فروش های اینترنتی، نظارت دقیق بر روی روش کاری وب سایت های فروشگاهی انجام نپذیرفته بود و یک سایت مناسب با مشکلات بسیار زیادی همراه بود، به همین دلیل شرکت گوگل اقدام به طراحی الگوریتم گورخر خود کرده تا با استفاده از آن بتواند به راحتی وب سایت های فروشگاهی را مورد بررسی قرار دهد.

الگوریتم گورخر گوگل

این الگوریتم گوگل با داشتن ویژگی های خاص، به دنبال ویژگی های همچون رغبت کاربران در هنگام گشتن و خرید کردن از وب سایت شما، کاهش مراحل لازم برای خرید و… در وب سایت های فروشگاهی می باشد و هر فروشگاهی که بتواند یک کدنویسی مرتب و با کمترین حالت را پدید بیاورد و در کنار آن اقدام به تولید محتوای حرفه ای نماید می تواند به راحتی یک وبسایت فروشگاهی بسیار حرفه ای را برای خود رقم بزند.

الگوریتم گورخر گوگل
الگوریتم گورخر همیشه به دنبال ساده سازی خرید توسط مشتریان می باشد و وب سایت های فروشگاهی که به راحتی کاربران فکر می کنند اهمیت بسیار می دهد و به ایجاد یک رابط کاربری ساده اما حرفه ای بسیار علاقه دارد.

[ps2id id=’mouse’ target=”/]

پس اگر صاحب یک وب سایت فروشگاهی هستید، حتما از بن های تخفیف، ساده سازی سبد خرید و پرداخت محصول، وجود تصاویر بهینه و سئو، سرعت سایت و… در وب سایت خود مطمئن شوید تا بتواند به راحتی و با صرف زمان و هزینه بسیار کمتر نسبت به روش های دیگر وب سایت خود را پر بازدید نمایید.

معرفی الگوریتم موش کور گوگل

در طراحی و نگهداری وب سایت ها توسط وبمستران باید از سئو و روش های بهینه سازی مختلف بهره مند شد. یک وب سایت خوب و بسیار قدرتمند به صورت روزانه درحال پیشرفت و بهینه سازی بخش های مختلف وب سایت خود می باشد. از این رو با یک طراحی عالی ظاهری و محتواهای بسیار قدرتمند می توان به راحتی یک وب سایت را پیشرفت داد. بهره گیری گوگل از الگوریتم های جست وجو و بسیار هوشمند باعث شده است که این مارکت برای افراد مختلف مهیا شود تا خود را برای یک کسب درآمد عال محک بزنند و افرادی که دارای علم به روز هستند می توانند در این زمینه موفق باشند.

الگوریتم موش کور گوگل
یکی از الگوریتم هایی که بر اساس جست وجوی محلی کار می کند الگوریتم local seo می باشد که توسط آن مطالب بر اساس موقعیت های جغرافیایی ایجاد می شود. اما گوگل حال برای ارتباط بهتر وب سایت ها و مشتریان فروشگاه های اینترنتی الگوریتم موش کور را معرفی کرد. این الگوریتم که در سال ۲۰۱۶ آخرین بروز رسانی خود را دریافت کرده است می تواند بر اساس موقعیت مشتریان و وب سایت های های فروشگاهی مورد نظر خود بهترین و نزدیکترین آنها را به کاربران مشاهده کند تا بتوانند در اسرع وقت به اجناس مورد نظر خود دست یابند.

[ps2id id=’mobile’ target=”/]

این نوع از الگوریتم ها با شناسایی رنج آی پی های مختلف ایجاد شده است و می تواند مشخص کند که یک وب سایت توسط چه آی پی هایی مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت جست و جو آن را به کاربران نشان میدهد.

معرفی الگوریتم موبایل گدون گوگل روشی برای پای نهادن الگوریتم های گوگل به حوزه موبایل

با افزایش استفاده از موبایل ها و ابزارهای هوشمند با صفحه نمایش هایی با ابعاد و اندازه های مختلف، شرکت گوگل برای ایجاد راحتی کاربران خود که از این ابزارها برای وبگردی استفاده می کنند توانسته با ایجاد الگوریتم گدون که از نام آرماگدون برگرفته شده است این مشکلات را حل کند، این الگوریتم یگی از بهترین الگوریتم های گوگل می باشد.

الگوریتم موبایل فرندلی

در الگوریتم بهینه سازی گوگل به وب سایت هایی که دارای حالت های واکنش گرایی و بوت استرپ هستند، اهمیت بسیار می دهد و به کاربران و مدیران وب سایت ها این اجازه را می دهد تا با استفاده از روش های نوین برنامه نویسی وب سایت های خود را برای کاربران با هر نوع صفحه نمایشی بهتر و زیباتر نمایش دهد. از این رو بسیاری از شرکت های بزرگ بعد از معرفی شدن Mobile Friendly با چالش های بسیاری همراه شده اند و باید با این روش و الگوریتم سخت گیرانه گوگل کنار می آمدند، از این رو با تولید قالب های بهینه تر و حرفه ای تر توانسته اند که یک تجربه بسیار بهتر را به کاربران خود ارائه دهد.

نکته اصلی و بسیار مثبت الگوریتم های گوگل و قدرتمند، زنده بودن آن است. یعنی مدیران وب سایت ها می توانند با ایجاد تغییرات به صورت کامل و صحیح به سرعت آن را به موتور جست و جوی گوگل شناسایی کرده و گوگل با اعتبارسنجی لینک ها اقدام به تایید و یا رد لینک ها می نماید. برای بهینه سازی قالب خود برای موبایل ها و صفحه نمایش های مختلف باید ویژگی های گفته شده در ادامه را مورد بررسی قرار دهید و آنها را اعمال کنید.

• طراحی سایت ها باید به صورت کاملا ریسپانسیو و واکنشگرا باشد تا الگوریتم های گوگل بتوانند با آنها به خوبی ارتباط برقرار نمایند.
• استفاده نکردن از فایل های فلش و… که موبایل ها به آنها اهمیت نمی دهند و فقط باعث کندی سایت می شوند.
• استفاده کردن از اندازه های بهینه تصویر و متن بدون نیاز به بزرگنمایی
• قرار دادن لینک ها با فاصله های بسیار معقول و کاملا حرفه ای برای راحتی کاربران وشناسایی ساده ترآنها توسط الگوریتم های گوگل
• استفاده از روش های نوین برای ایجاد صفحات بر اساس اندازه نمایشگر
• ربات های گوگل باید بتوانند به راحتی به فایل css و جاوا اسکریپت وب سایت شما دسترسی داشته باشند تا الگوریتم های گوگل بتوانند به راحتی این فایل ها را مورد بررسی قرار دهد.

در بسیاری از وب سایت ها مدیران وب سایت می خواهند با ساخت یک نسخه موبایل، قالب خود را بدون ویرایش قرار داده و کاربرانی که از صفحه نمایش های دیگر استفاده می کنند را به یک زیر دامنه اختصاصی هدایت نمایند. این ویژگی باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی همچون Duplicate Content می شود که گوگل گمان می کند شما در حال کپی کردن محتواهای خود هستید که باعث افت شدید وب سایت شما می شود.

الگوریتم موبایل فرندلی

[ps2id id=’fred’ target=”/]

معرفی الگوریتم فرد گوگل یکی از جدیدترین الگوریتم های گوگل

در ۸ام مارس سال ۲۰۱۷ یکی از الگوریتم های گوگل به صورت کاملا ناگهانی و غیر رسمی به عنوان فرد گوگل معرفی شد که از امکانات و ویژگی های آن تا حدود زیادی بی اطلاع هستیم. اما وب سایت هایی که هدف این الگوریتم قرار گرفته بوده اند تا بیش از ۹۰ درصد از کاربران و بازدیدهای خود را از دست داده بوده اند. این الگوریتم به وب سایت هایی که دارای محتویات تبلیغاتی و مطالب تبلیغاتی بوده اند بسیار هجوم آورده است و اجازه نمی دهد که یک وب سایت بیش از حد محتوای تبلیغاتی از برند خود را در آن ایجاد نماید.
این الگوریتم برای وب سایت هایی که در ذیل توضیح داده شده است مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

• سایت هایی که محتوای ساده و بی ارزش دارند از نظر الگوریتم های گوگل بی ارزش هستند.
• سایت هایی که تبلیغ های بسیار زیادی را در خود جای داده اند نمی توانند رتبه مناسبی از الگوریتم های گوگل دریافت کنند.
• سایت هایی که به آموزش بسیار وابسته اند
• برخی از وب سایت هایی که به صورت محلی کار می کنند.

در بسیاری از نتایج که مورد بررسی گوگل قرار گرفته است نشان داده است که این الگوریتم با شناسایی محتواهایی که به لینک های مختلف وابسته است، ارزش گذاری کمتری بر روی آنها انجام میدهد و این الگوریتم بیشتر بر روی مطالب یونیک و بسیار حرفه ای تاکید دارد.

[ps2id id=’Intrusive’ target=”/]

با توجه به این الگوریتم گوگل به راحتی باید بتوانید لینک های تبلیغاتی خود را کنترل کنید و از اسپم بیش از حد آنها برای جذب بازدیدکنندگان بپرهیزید، زیرا در این روش وب سایت شما دچار جریمه های سنگینی از سوی الگوریتم فرا خواهد شد و می تواند مشکلات زیادی را از نظر رتبه بندی برای شما به وجود آورد.

معرفی الگوریتم Intrusive Interstitials Penalty یکی از پرکاربرد ترین الگوریتم های گوگل

این الگوریتم در ماه ژانویه ۲۰۱۷ ایجاد شد و هدف اصلی آن برای ایجاد یک تجربه عالی گردشگری در وب سایتها تاسیس شده است و معیارهای اصلی آن بیشتر بر زیبایی و کارآمدی یک وب سایت در عین حال نداشتن تبلیغات های منزجر کننده می باشد.
حتما شما نیز این تجربه را داشته اید که بلافاصله به یک وب سایت رجوع میکنید به سرعت تعدادی پاپ آپ باز می شود که می تواند بسیار اعصاب خورد کن و ناراحت کننده باشد، تکرار چنین اعمالی در این نوع از وب سایت ها باعث از بین رفتن رتبه سایت می شود و گوگل مجازات های بسیار سنگینی را برای این وب سایت ها در نظر گرفته است.

[ps2id id=’BROAD’ target=”/]

وب سایت هایی که دارای صفحات زشت و کاملا از متفاوت هستند، وب سایت هایی که از کادرهای مستطیلی تبلیغی استفاده می کنند و وب سایت هایی که بیش از اندازه از پاپ آپ ها بهره مند شده اند، بسیار مورد هجوم این الگوریتم قرار خواهند گرفت.

معرفی الگوریتم Google BROAD CORE یکی از جذاب ترین الگوریتم های گوگل

این الگوریتم در سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی ایجاد شد. این الگوریتم همانند یک موشک برای وب سایت های تازه کار می باشد تا در صورت داشتن محتوای کاملا حرفه ای و تخصصی بتوانند به راحتی به رقابت با وب سایت های بزرگ نمایند و از داشتن رتبه های پایین دلسرد نشوند.

الگوریتم های گوگل

[ps2id id=’medic’ target=”/]

این روش به وب سایت هایی که توانایی رقابت با رقیبان بزرگ خود را در ابتدا ندارند اجازه می دهد تا با سرعت بسیار بیشتری رشد نمایند تا بتوانند ورودی ارگانیک بیشتری را بدست آورند.

معرفی الگوریتم Google MEDIC UPDATE

در ابتدا کار این مدل از الگوریتم های گوگل بیشتر بر روی بخش های پزشکی و درمانی متمرکز بود، اما بعد از ایجاد بروزرسانی های متعدد از سوی گوگل حال این الگوریتم به یکی از کامل ترین الگوریتم های گوگل تبدیل شده است و هدف اصلی آن شناسایی و درک محتوای تخصصی در زمینه های صنعت، پزشکی و… می باشد.

الگوریتم پزشکی گوگل medic

[ps2id id=’hiltop’ target=”/]

این الگوریتم به کاربران اجازه می دهد در صورت داشتن عنوان تخصصی به یک وبلاگ یا وب سایت تخصصی فارغ از رتبه سئو و رنک عالی رجوع کنید تا بتوانید بهترین اطلاعات را بدست آورید.

معرفی الگوریتم هیلتاپ راهی برای هدفمند کردن الگوریتم های گوگل

در ابتدا هدف از ایجاد الگوریتم های گوگل شناسایی و مشخص کردن وب سایت های مرجع و دایرکتوری می باشد تا بتواند یک لیست کامل از این موارد را جمع آوری نماید. بعد از مشخص شدن یک سایت به عنوان وب سایت مرجع صفحات آن سایت دارای ارزش بسیار بالایی خواهد شد و در صفحه اول جست و جو ها قرار می گیرد.

الگوریتم هیلتاپ
همین الگوریتم باعث شد تا بسیاری از دایرکتوری های قدرتمند همانند ویکی پدیا به عنوان برترین وب سایت های رایانه ای شناخته می شوند. در اصل می توان گفت که این الگوریتم یکی از قدیمی ترین و در عین حال جزء پیرترین الگوریتم های گوگل می باشد و تغییرات الگوریتم های گوگل بیشتر بر مبنای این نوع الگوریتم ها بوده است.
تغییرات الگوریتم گوگل باعث شده است الگوریتم های گوگل به عنوان یکی از بهترین معیارهای سئو تبدیل شده اند.

شرکت گوگل در مورد الگوریتم سئو هیلتاپ می گوید: تعداد و کیفیت لینک های خارجی می تواند یکی از مشخصه های تعیین اعتبار یک وب سایت می باشد و هدف این صفحات انتقال کاربران به سوی منابع ارزشمند و بسیار قوی می باشد.
الگوریتم هیلتاپ با داشتن ویژگی های بسیار زیاد توانسته است تا یک الگوریتم ارتباط سنج بسیار قدرتمند باشد و این الگوریتم تا حدودی همانند الگوریتم پیج رنک گوگل است. اما دلیل اصلی استفاده از این مدل الگوریتم های گوگل پیدا کردن صفحات تخصصی و بسیار حرفه ای می باشد.

تاثیر الگوریتم هیلتاپ در سئو و بهینه سازی و نتیجه آن در الگوریتم های گوگل

تاثیرات بسیار بالای الگوریتم های گوگل و دریافت لینک از وب سایت های بزرگی همچون ویکی پدیا و یا یاهو و یا دایرکتوری های قدرتمند مند می تواند به راحتی باعث افزایش بازدید و سئو شود.
زیرا گوگل از دایرکتوری ها به منظور جمع آوری لیست وب سایت های تخصصی استفاده می کرد و اگر حتی یک لینک ساده از این وب سایت ها بدست می آوردید می توانستید شاهد پیشرفت چشمگیر خود باشید.

شاید امروزه و با تغییر رویکرد های شرکت گوگل دیگر این الگوریتم های گوگل دارای قدرت بسیار بالایی نمی باشد و دریافت لینک از سایت های دایرکتوری آنچنان تاثیری بر روی وب سایت شما نمی گذارد. اما این روش که به عنوان یکی از قدیمی ترین روش های سئو مورد استفاده قرار گرفته است در کالبد جدیدی به نام Page Authority زنده شده است.
الگوریتم های گوگل که در سال های ۲۰۰۳ ایجاد شده اند حال با تغییر رویکرد های سئو کاملا از بین رفته اند، باید گفت این نوع از الگوریتم های گوگل راه گشای نسل های بعدی بوده اند.
شاید در هنگام بررسی وب سایت های مختلف با مطالبی که در آن برخی دیگر از مطالب وب سایت و یا وبلاگ ها دیگر قرار گرفته است، روبرو شده اید. این مدل همانند یک دایرکتوری کوچک می باشد و ارزش لینک سازی بسیار زیادی را به همراه دارند.

[ps2id id=’florida’ target=”/] از این رو می توان با ایجاد محتواهای بهینه شده بر این اساس و لینک گذاری های داخلی و خارجی اقدام به ساخت انواع مختلفی از دایرکتوری های محبوب در وب سایت خود نمایید و با لینک دهی به مطالب دیگر خود ارزش محتوایی خود را افزایش دهید.

معرفی الگوریتم فلوریدا یکی از جدید ترین الگوریتم های گوگل

یکی از الگوریتم های گوگل که در سال ۲۰۱۹ توانست هسته ای جدیدی را برای خود فراهم کند الگوریتم فلوریدا می باشد. این الگوریتم با داشتن روش های خاص خود می تواند نتایج وب سایت ها را بسیار بهینه تر کرده و با خوشه بندی محتوایی بهترین محتواهای موجود در هر وب سایت در بالای خوشه قرار دهید.

الگوریتم فلوریدا
بدین منظور حال کاربران می توانند در صورت نداشتن اطلاعات کافی از یک موضوع خاص به بهترین جواب ها و پاسخ های مورد نظر خود دست یابند. البته باید در نظر داشت که نسخه جدید این الگوریتم که فلوریدای ۲ می باشد هنوز کاملا مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید که گوگل چه روش هایی را برای این الگوریتم در نظر گرفته است. البته باید بدانید که در طراحی این الگوریتم استفاده صحیح و بهینه از کلمات کلیدی بسیار مهم می باشد و شاید این تنها نکته معلوم این الگوریتم باشد.

چگونه وب سایت ها را از مجازات الگوریتم های گوگل رهایی بخشیم؟

به دلیل وجود تنوع بسیار بالا در الگوریتم های گوگل و کاربردهای مختلف آنها، باید بدانید که کار بسیار سختی را در پیش دارید، از این مدیران وب سایت ها باید بسیاری از بخش های یک وب سایت را به راحتی مرتب کرده و با بروزرسانی های مداوم وب سایت خود را بهینه تر و حرفه ای تر نشان دهد.
اما خود گوگل با داشتن ویژگی های منحصر به فرد همانند کنسول گوگل به کمک مدیران وب سایت ها رفته و به آنها اجازه می دهد تا با استفاده از ویژگی های خاص و حرفه ای گوگل وب سایت خود را بهینه تر کنید و از این ابزارها برای آشنایی با رفتار الگوریتم های گوگل گوگل بهره مند شوید، ابزارهایی مانند گوگل ادوردز، گوگل ترند، گوگل کنسول و گوگل آنالیز تنها بخش کوچکی از این ابزارها هستند.

تغییرات الگوریتم گوگل

بررسی کدنویسی وب سایت برای الگوریتم های گوگل

یکی از خطاهای رایج که بیشتر الگوریتم های گوگل با آن مشکل دارند و بلای جان وب سایت های مختلف را می گیرد، بهینه نبودن فایل های html، Css، php و یا غیره می باشد که می توانند به راحتی مشکلات زیادی را پدید آورند. همچنین بعد از آن شما باید بر روی جذب کاربران تمرکز کنید و نه به روی جذب گوگل از این رو با تولید محتوای کاربر پسندتر و حرفه ای تر افراد را مجاب کنید تا در وب سایت شما به گشت و گذار بپردازند و از این راه به شما و کسب کار و شما کمک بسیاری نمایند.

بررسی کلمات کلیدی برای الگوریتم های گوگل

یکی از روش هایی که در الگوریتم های گوگل می توان از آن بهره برد، استفاده از کلمات کلیدی دنباله دار می باشد در این روش شما می توانید با ایجاد و بهم پیوستن چند کلمه مناسب یک کلمه کلیدی اصلی ایجاد نمایید و از این طریق محتوای خود را منتشر دهید و در محتوای خود به راحتی از هم خانواده ها و مترادف های آن استفاده نمایید.
در این روش الگوریتم مرغ مگس خوار به راحتی با محتوای شما ارتباط خواهد گرفت و سعی در بهبود رتبه مطلب شما خواهد نمود.
اگر از یک کلمه کلیدی مناسب بهره مند هستید، برای نگارش یک محتوای خوب از آن در عنوان نیز استفاده نمایید، بدین منظور گوگل می تواند به راحتی منظور شما را از تولید این محتوا شناخته و در جای صحیح نمایش دهد.
همچنین باید در فرایند تولید محتوا، از توضیحات بیش از حد دوری کرده و به صورت خلاصه وار و صحیح اقدام به تولید و طراحی آن نمایید.زیرا مخاطبان دوست دارند که محتواهای بسیار طولانی و خسته کننده را مطالعه کنند.

ایجاد محتوای برنامه ریزی شده و مناسب برای الگوریتم های گوگل

بسیاری از وب سایت ها به دلیل نداشتن یک برنامه دقیق و کم زیاد شدن تعداد محتواهای خود نمی توانند به خوبی خود را با الگوریتم های گوگل وفق دهند و همیشه دچار درجا زدند هستند، از این رو این وب سایت می توانند با ایجاد یک برنامه منظم ارسالی به گوگل و خزنده های آن بفهماند که در یک زمان خاص می توانند به وب سایت مراجعه کنند و محتوای خود را دریافت نمایند، بدین صورت ترافیک وب سایت شما برای کاربران بسیار روان تر خواهد شد و مطالب شما در اولویت قرار خواهد گرفت.
پس مطالب خود را به صورت روزانه و در زمان های خاص مثلا در بین یک بازه ۸ صبح تا ۳ عصر قرار دهید و به گوگل این اجازه را بدهید که به راحتی به وب سایت شما مراجعه نماید و محتواهای شما را بخواند و آنها را در پایگاه داده خود ثبت نماید.

ثبت نقشه سایت در گوگل و شناسایی آن به الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل بر اساس جست و جو در وب سایت ها و شناسایی کلمات کلیدی و محتوا تاکید دارند، از این رو برای راحتی خزنده های گوگل می توان از نقشه سایت استفاده کرد. اما برای اینکه گوگل بتواند به صورت خودکار تمام محتوای شما را یکجا بررسی نماید و آنها را همیشه زیر نظر داشته باشد، می توانید از کنسول گوگل استفاده نمایید.
بدین منظور پنل کنترل گوگل کنسول خود را اجرا نمایید و از طریق منوی مورد نظر سایت مپ را انتخاب کرده و لینک آن را به گوگل دهید و منتظر تایید آن باشید. بعد از تایید دیگر به راحتی می توانید محتواهای خود را بدون نیاز به کاری در گوگل ایندکس نمایید. این روش به وب سایت های پر محتوا و بروز کمک می کند تا عمل ثبت دستی لینک های جدید هر وب سایت به صورت خودکار شده و مشکلات زیادی را حل می کند.

حال برای ساخت یک نقشه سایت عالی می توانید از ابزارهای مختلفی که به صورت آنلاین و یا آفلاین وجود دارند بهره مند شوید و یا اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می نمایید با نصب افزونه و پلاگین آن ها را به وجود آورید و به خوبی با استفاده از گوگل کنسول سعی در بروزرسانی محتوای خود نمایید.

الگوریتم های سئو گوگل

خرید لینک و مشکلات و جریمه های آن توسط الگوریتم های گوگل

جریمه های خرید لینک برای افزایش سریع سایت از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و این روش با اولین بروزرسانی های الگوریتم پاندا پدیدار شد. باید بدانید که هرچه محتوای یک وب سایت تکراری و شبیه بهم باشد به همان نسبت نیز وب سایت سقوط خواهد کرد. البته باید درنظر گرفت که تنها سرقت ادبی از نظر گوگل جرم محسوب نمی شود بلکه خرید لینک های تبلیغاتی به دلیل داشتن اهمیت بسیار زیاد در سئو نیز جزء جریمه های اصلی الگوریتم های گوگل می باشد.

استفاده از لینک ها، برای افزایش ارزش یک محتوا برای الگوریتم های گوگل

از لینک ها به عنوان پلی های ارتباطی استفاده می شود که از طریق آنها می توانید بازدیدکنندگان خود را به صفحات دیگر سایت خود و یا سایت های دیگر هدایت کنید و از این طریق وفاداری بیشتری از سوی کاربران دریافت نمایید که این موضوع نقش بسیار مهمی در سئو دارد. ایجاد لینک ها به صورت صحیح و کاملا حرفه ای و البته کوتاه می تواند باعث ماندگاری کاربران و جذب افراد بسیار دیگری به وب سایت شما شود و این موضوع مورد علاقه بسیاری از الگوریتم های گوگل همچون الگوریتم پاندا و مرغ مگس خوار می باشد که می توانند همانند یک سکوی پرش برای وب سایت شما و آمدن به صفحه اول گوگل باشد. محتوای شما می تواند از طریق لینک به ارجاع های خارجی و یا رفرنس های مختلف از این موضوع استفاده کنند و یا با ایجاد یک لینک سازی صحیح داخلی، می توانند مطالب مرتبط خود را بهم پیوند دهید تا کاربران بتوانند یک مطلب را به صورت کامل در وب سایت شما دنبال کنند، فقط باید در نظر داشته باشید که لینک های شما باید در زبانه جدید باز شوند.
برای ایجاد یک لینک خارجی مناسب، وب سایت فرد مورد نظر را در یک زبانه جدید تنظیم کنید تا در صورت ارجاع داشتن کاربران به وب سایت مورد نظر، از وب سایت شما خارج نشوند و از آن نیز بهره مند شوند.

همچنین اگر در حال نگارش مطلبی هستید، می توانید با ارجاع آن به مطالب دیگر خود، به بازدیدکنندگان وب سایت خود اجازه دهید تا مطالب دیگر شما را نیز دنبال کنند و از آنها نیز بهره مند شوند. همچنین با اتصال مطالب مرتبط خود می توانید به راحتی به گوگل برای دسته بندی مطالب و موضوعات شما کمک نماید و شما را در نتایج مشابه نیز به نمایش درآورد.
در بسیاری از فرایندها و آزمایش هایی که برای افزایش نرخ کلیک انجام شده است، مشخص شده که کاربران بیشتر بر روی انواع CTA ها کلیک خواهند کرد و نرخ کلیک ها به دلیل داشتن یک تصویر و متن، بسیار بیشتر از لینک های معمولی مفید می باشند و می توان گفت به دلیل استفاده از CTA ها با روش های مختلف می توان به راحتی نرخ کلیک وب سایت و سئو را افزایش داد و با ایجاد یک محتوای کاملا حرفه ای و خوانا محبوبیت خود را در موتورهای جست و جو افزایش دهید.

آیا page authority می تواند با Pagerank رقابت کند و رقیب الگوریتم های گوگل باشد؟

از دیرباز الگوریتم های گوگل و روش های سئو و بررسی آن باعث شده است تا مدیران و برنامه نویسان از روش های گوگلی برای کسب بهترین رتبه ها استفاده نمایند. اما شرکت moz که یکی از باسابقه ترین تیم های حرفه ای سئو در دنیا می باشد با طراحی یک نوع شاخص گذاری جدید به نام page authority توانسته برخی از مشکلات الگوریتم های گوگل را حل نماید و این دو روش حال مانند دو رقیب در مقابل هم حضور دارند.
البته نمی توان گفت که این روش ۱۰۰ خوب و حرفه ای می باشد اما می توان به جرات گفت که از گوگل برای شاخص گذاری وب سایت ها بسیار بهتر عمل می نماید. اما مشکل اصلی پیج آتوریتی در همکاری با سایت های تازه تاسیس و سایت هایی که ریدایرکت می کنند می باشد و افرادی که از چندین سایتهای بهره مند هستند نمی توانند با این معیار خود را بررسی نمایند. البته باید گفت بیشتر کارهایی که در سئو و الگوریتم های گوگل نیز از ویژگی ها ی مثبتی برخوردار هستند، در این مورد نیز صدق می کنند و این ویژگی ها مستقیما در page authority نیز تغییرات مثبتی ایجاد خواهند کرد.
پیدا کردن پیج آتوریتی بالا کار بسیار سختی است و معمولا وب سایت هایی که تازه کار خود را آغاز میکنند بین ۰ تا ۱ را می گیرند و این دقیقا مانند پیج رنک گوگل می باشد که یک چنین رتبه ای در ابتدا به وب سایت های تازه تاسیس میدهد.

شیوه امتیاز دهی Page Authority به وب سایت ها چگونه است؟

روش های مختلفی برای بررسی Page Authority وجود دارد که این روش ها تا حدودی زیادی همانند روش های قدیمی و البته بسیار مهم الگوریتم های گوگل میباشد که با تغییرات الگوریتم های گوگل کم کم این روش ها کمتر دیده شده است و می توان گفت در ارزش گذاری و پیج رنکینگ بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، اما باید دانست که این روش ها به عنوان پایه گذاران صنعت سئو و رنکینگ در دنیا می باشند.

لینک سازی

ایجاد لینک های داخلی و خارجی می تواند مطالب و محتوای شما را به صورت یک لنگره گاه درآورد و از این طریق کاربران می توانند محتوای بیشتری را در وب سایت شما مطالعه نمایند و با اهداف شما بیشتر آشنا شوند، همچنین وجود لینک های خارجی می تواند علاوه بر لینک سازی شما را به عنوان یک سایت مرجع نیز بشناسد. از این رو داشتن یک وب سایت کامل با روشی صحیح لینک دهی می تواند به راحتی Page Authority را افزایش دهد. اما این روش در گوگل و الگوریتم های آن تا حدود زیادی منسوخ شده است.
البته باید درنظر داشت که الگوریتم های سئو گوگل هنوز هم تاحدودی به این نوع محتواها علاقه نشان می دهند

الگوریتم جدید گوگل

تولید محتوای اختصاصی

تولید یک محتوای صحیح و کاملا اختصاصی و بدون هیچگونه مشکلی به معنی علاقه مندی گوگل و موتورهای جست وجو دیگر به وب سایت شما می باشد و باید بدانید که تمام موتورهای جستجوی قدرتمند از این موضوع استقبال می کنند و داشتن محتوای خوب در Page Authority نیز بسیار تاثیر گذار می باشد.
ایجاد کردن محتوای اختصاصی براساس اصول سئو و همچنین نوشتن مطالب کاملا جنجالی و بسیار خواندی می تواند همانند یک سکوی پرتاب برای وب سایت شما باشد. زیرا تمام الگوریتم های گوگل و معیار های Page Authority بر روی این زمینه مانور داده اند و می توان گفت با تولید یک محتوای حرفه ای و کاملا قدرتمند می شود به راحتی صفحات اول گوگل را در نوردید. رعایت اصول یک نوشته جذاب همانند استفاده کردن از کلمات کلیدی چندگانه و یا لینک دهی داخلی و یا قرار دادن تگ های لازم برای تصاویر و… تنها بخش کوچکی از این موارد می باشد که می تواند یک وب سایت را کاملا متمایز تر از رقیبان خود در گوگل به نمایش گذارد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

روش های مختلف و الگوریتم جدید اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر باعث شده که یک مکان بسیار قدرتمند برای کسب اطلاعات و کسب درآمد ایجاد شود. در هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی افراد می توانند محتوای خود را در یک فضای بسیار وسیع تبلیغاتی قرار دهند و به صورت رایگان اقدام به جذب مخاطب نمایند.همچنین با ایجاد لینک های مختلف در شبکه های اجتماعی می توانید کاربران بسیاری را به صورت مستقیم به وب سایت خود بکشانید. این امر می تواند در افزایش رتبه Page Authority شما بسیار حائز اهمیت می باشد.
البته باید گفت که این موضوع حال فقط مربوط به شاخص بندی Page Authority نمی باشد و گوگل نیز با داشتن الگوریتم هایی در این زمینه بسیار خود را جا انداخته است و توانسته با شناسایی وب سایت هایی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و قرار دادن جایگاه ویژه برای این وب سایت ها نشان دهد که این موضوع نیز از چشم الگوریتم های گوگل جای نیفتاده است، زیرا یکی از بهترین مراجع ارسال مطالب گوگل پلاس می باشد.

نتیجه گیری

با یک بررسی ساده می توان نتیجه گرفت که هر روزه بسیاری از الگوریتم های گوگل در حال کار می باشند و حتی می توان گفت شاید بسیاری از انواع بروزرسانی ها آنها بدون انتشار و مخفی باقی مانده است.
سئو و امر بهینه سازی توانسته تغییرات بسیار زیادی در الگوریتم های گوگل به وجود آورد و تغییر الگوریتم های گوگل و یا به وجود آمدن الگوریتم های جدید باعث شده است که مدیران وب سایت های مختلف به سوی سادگی روی آورده و با کاهش ظاهرسازی های وب سایت خود سعی در طراحی و ایجاد یک وب سایت کاربر پسند نماید.
البته باید درنظر داشت که تغییرات الگوریتم گوگل هر روزه بیشتر می شود و رقابت برای رسیدن به صفحات اول بسیار سخت تر و پیچیده تر خواهد شد. اما می توان گفت حال تولید محتوا یک برگ بسیار بزرگ در دستان وب سایت های جهان می باشد و هر تیمی که بتواند به راحتی کاربران را با محتوای خود جذب نماید می تواند برنده این میدان رقابت باشد.

تنوع و هماهنگی کار الگوریتم های گوگل باعث شده است تا مرزهای سئو و بهینه سازی از حالت های سنتی فراتر رفته و دیگر این الگوریتم ها همانند یک ماشین ساده و از قبل برنامه نویسی شده با وب سایت شما رفتار نمی کنند، بلکه استفاده از هوش های مصنوعی در بیگ دیتا های گوگل باعث شده است تا این الگوریتم ها تمام راه های دزدی و یا میان بر را شناسایی کرده و آنها را به خوبی ببند.
در تمام الگوریتم های گوگل از پاندا گرفته تا مرغ مگس خوار می توان نتیجه گرفت که تمام موضوعیت و محوریت کاری گوگل به سوی محتوای بهینه رفته است و می توان گفت در صورت رعایت کردن حالت های نگارشی و چگالی کلمات کلیدی و یا حتی معرفی آسان تصاویر به گوگل می توان به رتبه های برتر این موتور جست و جو دست پیدا کرد و کاربران دیگر نیاز دارند تا با صرف هزینه های بسیار زیاد و دریافت لینک های معتبر، وب سایت خود را قدرتمند سازند.
زیرا گوگل توانسته با بهینه سازی های خود و ایجاد الگوریتم های هوشمند همانند رنک برین، دست سودجویان را از این موضوع کوتاه نماید و به وب سایت ها اعلام کند که برای یک رقابت سالم باید تمام تلاش خود را به کار ببرد.

البته باید گفت که سئو و بهینه سازی سایت و همچنین الگوریتم های سئو گوگل در این سطح نمی مانند و به زودی با افزایش راهکارها و تعداد وب سایت ها، شاهد بروزرسانی های عظیمی برای این الگوریتم های هوشمند خواهیم بود. زیرا استفاده از الگوریتم های هوشمند می تواند نتایج کاملا بهینه و در عین حال مورد نیاز کاربران را فراهم سازد.

منابع:

moz.com

searchengineland.com

seroundtable.com

neilpatel.com

searchenginejournal.com

نوشته تمام آنچه باید درباره الگوریتم های سئو گوگل و آخرین تغییرات آن بدانید! اولین بار در مدیر سئو | آموزش سئو | بهبود جایگاه سایت در گوگل پدیدار شد.

بخوانید!  طراحی سایت بیمه ی پارسیان