0

تولید محتوا – نکاتی برای افزایش نرخ مشارکت از طریق تولید محتوا

طراحی سایت

صرف نظر از اینکه شما در چه صنعتی فعالیت می کنید ، یا چه محصولی به فروش می رسانید، برای داشتن یک وب سایت پویا و یوزر فرندلی که نرخ مشارکت کاربران در آن بالا باشد ، نیاز به تولید محتوا دارید.

تصمیم نحوه فعالیت در فضای مجازی با شما است. شما می توانید تنها اقدام به طراحی سایت کنید و وب سایتتان را رها کنید. یا با تولید محتوا ، ارتباط خود را با کاربران حفظ نمایید و یک وب سایت با نرخ مشارکت بالا داشته باشید.

شاید تا به امروز نیز اقدام به تولید محتوا برای وب سایتتان کرده باشید. در صورتی که از نتایج بدست آمده ، راضی نبودید در ادامه همراه ما باشید تا با یادگیری نکاتی به تولید محتوای وب سایتتان نگاهی تازه داشته باشید.

انتظارات کاربرانتان را به خوبی درک کنید

اولین قدم برای بهبود تولید محتوای وب سایت آن است که نیاز های کاربران را به خوبی درک کنید. در صورتی که بدانید کاربر شما چه نیازی دارد و چه انتظاری از شما دارد می توانید در راستای تامین نیاز او اقدام به تولید محتوا کنید.

یکی از راه های درک نیاز مخاطب ، اهمیت دادن به سیستم تیکتینگ و پشتیبانی وب سایت است. مهم است که شما به پرسش های کاربران توجه کنید. به این منظور می توانید اقدام به طراحی سیستم پشتیبانی از طریق ارسال تیکت ، یا طراحی سیستم گفتگوی آنلاین در وب سایت کنید.

در صورتی که به تازگی فعالیت خود را آغاز نموده اید و امکان دریافت نظرات کاربران را ندارید ، برای درک نیاز مخاطبانتان به بررسی نظرات کاربران رقبایتان بپردازید. بررسی نحوه فعالیت رقبا می تواند یک درس و تمرین خوب برای اهمیت دادن به نیاز کاربران باشد.

بخوانید!  ال سی پی (LCP) چیست و راهنمای بهینه سازی LCP در وردپرس

یکی از مزایای تولید محتوا بر اساس نیاز مخاطبان در این است که به شکل چشم گیری باعث کاهش نرخ پرش وب سایت می شود.

دعوت به عمل ( call to action ) را فراموش نکنید

شاید با اصطلاح call to action آشنا باشید. هر لینک و یا دکمه ای که کاربر را به انجام عملی دعوت کند یک دعوت به عمل یا call to action محسوب می شود.

در تولید محتوا نباید دعوت به عمل را فراموش کنید!

شما برای رسیدن به هدفی اقدام به تولید محتوا می کنید . این هدف می تواند فروش محصول باشد یا پر کردن فرم نظر سنجی یا موارد دیگری باشد. مطمئن شوید که در محتوایتان هدف خود را بگنجانید و از کاربر با استفاده از دکمه های CTA برای عمل کردن ، دعوت کنید.

برای همه افراد اقدام به تولید محتوا کنید

شاید محتوایی که شما تولید می کنید مربوط به یک قشر خاص از کاربران باشد. اما در صورتی که این امکان وجود دارد کاربرانی متفاوت با سطح دانش متفاوت از محتوای تولید شما استفاده کنند ، به قابل درک بودن آن توجه کنید.

تصور کنید که شما قصد جمع آوری اطلاعات در حوزه ای جدید را دارید. در صورتی که با منبعی رو به رو شوید که مطالب آن را متوجه نشوید ، مطمئنا از خدمات آن منبع و وب سایت استفاده نخواهید کرد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، در صورتی که از اصطلاحات به خصوصی استفاده می کنید ، آن ها رو به روشنی توضیح دهید.

اگر برای این گونه مطالب پیش از این اقدام به تولید محتوا کرده اید ، با دادن لینک کاربران را به مطالب پیشین راهنمایی کنید.

بخوانید!  آموزش ساخت انواع کد تخفیف ووکامرس با حالت‌های مختلف

از عنوان مناسبی استفاده کنید

برای آنکه بتوانید از حداکثر پتانسیل محتوای تولید شده خود استفاده کنید ، لازم است که عنوان مناسبی انتخاب کنید.

این عناوین هستند که کاربران را به مطالعه دعوت میکنند بنابر این برای انتخاب یک عنوان مناسب لازم است :

  • طول عنوان به اندازه کافی کوتاه باشد. تعداد ٧٠ کاراکتر طول مناسبی برای یک عنوان است
  • جداب باشد
  • به کاربر اعلام کند که با مطالعه محتوا چه مهارتی کسب خواهد کرد

نوشته تولید محتوا – نکاتی برای افزایش نرخ مشارکت از طریق تولید محتوا اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.