0

تکنولوژی BlockChain چیست؟ – اینفوگرافیک Blockchain

انواع ارز دیجیتال و بخصوص بیت کوین یکی از مواردی است که این روز ها توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است . اما جالب تر از بیت کوین تکنولوژی BlockChain می باشد.

درحالی‌که عده‌ی زیادی فکر می‌کنند تنها کاربرد بلاک چین، استفاده در بیت کوین است، ریچارد مولدز (Richard Moulds) مدیر ارشد شرکت امنیت الکترونیکی سیلز (Thales e-Security) می‌گوید: «بلاک چین می‌تواند اعتماد مردم به اینترنت را افزایش دهد؛ به‌عنوان‌مثال می‌تواند علاوه بر متصل کردن اشیا به یکدیگر و اینترنت، رابطی برای تراکنش‌های مالی بین مردم و اشیا مختلف نیز باشد.»

اینفوگرافیک زیر تکنولوژی BlockChain را به زبان ساده توضیح می دهد.

 

اینفوگرافیک Blockchain

امنیت داده ها در بلاک چین

وجود هزاران نسخه از زنجیره بلاکی به امنیت داده ها کمک بسزایی می کند.

در صورتی که یک عامل مخرب بخواهد تغییرات غیر مجازی را بر روی یک نسخه ایجاد کند، از آنجایی که کاربران دیگر نیز به داده ها دسترسی دارند ، این نسخه از زنجیره بلاک را مردود اعلام می کنند.

برای آنکه یک نسخه از بلاک چین مورد تایید قرار گیرد، باید بیش از نصف کاربران ، اطلاعات آن نسخه را تایید کنند.

البته که دستکاری بخش های دیگر ممکن است . اما این کار هزینه بالایی دارد. هر چقدر تعداد کاربرانی که به بلاک چین دسترسی دارند بیشتر باشد یا داده هایی که دستکاری شده اند قدیمی تر باشد، دستکاری اطلاعات سختتر خواهد بود.

بلاک چین در کدام حوزه ها کاربرد دارد؟

در حال حاضر سامانه‌های اداری و بانک‌ها در معرض جرائم سایبری قرار دارند؛ اما بلاک چین می‌تواند جلوی همه‌ی آن‌ها را بگیرد. بلاک چین می‌تواند با استفاده از جایگزین کردن پردازش‌های موجود پیچیده‌، تمام تراکنش‌های انجام شده را ضبط و نگهداری کند.

بخوانید!  هاست ابری چیست و چه مزیت هایی دارد؟

از آنجایی که بلاک چین پایگاه داده ای است که به صورت خود مختار مدیریت می شود، مشکل وجود یک فرد یا یک سیستم امن که از دخالت بیگانگان جلوگیری کند را بر طرف کرده است.

به همین دلیل ، تکنولوژی BlockChain  می تواند در تمام حوزه هایی که امنیت اطلاعات در آن ها مهم است و امکان دستکاری در آن ها وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد.

  • پول دیجیتال (Digital Currency)
  • قراردادهای هوشمند (Smart Contracts)
  • اوراق بهادار (Securities)
  • ثبت و نگهداری سوابق (Record Keeping)

از مورادی هستند کهتکنولوژی BlockChain میتواند در این حوزه ها مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته تکنولوژی BlockChain چیست؟ – اینفوگرافیک Blockchain اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.