0

در دل چت آنلاین دنبال سرنخ بگردید!

ما (یعنی ما و شما)، به عنوان کسانی که سایت دارند؛ هر روز از هزازتا راه مختلف به دنبال پیدا کردن چندتا مشتری‌ایم تا بالاخره از یک طریقی با آن‌ها ارتباط ایجاد کنیم و در نهایت دست به دعا بمانیم که از ما خرید کنند.

حالا تصور کنید که یک مشتری با پای خودش به سایت ما بیاید و ما مثل هر کسب‌وکارِ مشتری‌مدار دیگری، به او خوش‌آمد بگوییم و از او بخواهیم هر سوالی دارد از ما بپرسد.

خب با این کار چه چیزی گیرمان می‌آید؟ یک مشتری راضی که می‌داند آن طرف چت یک شخص واقعی نشسته تا پاسخ تمام سوالات او را بدهد. (این موضوع را دست کم نگیرید که حسابی مشتری را به دکمه «تکمیل خرید» نزدیک‌تر می‌کند!)بهترین سرویس چت آنلاین

این لحظه را از ته دل برایتان آرزو می‌کنیم 🙂 اما چطوری باید با مشتری‌هایمان حرف بزنیم؟ از طریق سرویس‌های چت آنلاین، که روی هر وب‌سایت یا اپلیکیشی میشود آن را نصب کرد.

چت آنلاین در وب‌سایت؛ روی مخ کاربر نروید!

گفته شده که حدود ۶۷% از کاربران، سفارشات خود را نیمه‌کاره رها می‌کنند و می‌روند. چرا؟ چون قطعاً یک سری سوال برایشان پیش آمده که جوابش را پیدا نکردند، پس بیخیال شدند.
در این شرایط اگر کسی آنجا بود که جواب آن‌ها را می‌داد، قطعاً از دست‌شان نمی‌دادید.

اول با یک توضیح کوچکی از چت آنلاین در وبسایت‌ها شروع می‌کنیم،

سرویس چت آنلاین معمولاً یک نرم‌افزاری است که شما از طریق آن می‌توانید با مشتری خود صحبت کنید. اگر کسب‌وکار بزرگی هم داشته باشید، این کار به عهده تیم پشتیبانی یا کارشناسان فروش خواهد بود.

گزینه چت آنلاین در وب‌سایت شما یک بخش خیلی مهم به حساب می‌آید که روی فروش شما به شدت تأثیرگذار است. در ادمه این دلایل را باهم بررسی می‌کنیم.

چت آنلاین

چرا باید چت آنلاین داشته باشید؟

مهم‌ترین دلیل را همین اول به شما می‌گوییم:
چت آنلاین، سرنخ‌ها یا همان لیدهای شما را به مشتری تبدیل می‌کند.

(سرنخ، همان فردی است که از یک طریقی وارد سایت‌تان می‌شود ولی هنوز از شما خریدی نکرده است.)

به زبان ساده‌تر:
اگر بخواهید هر مشتری بالقوّه‌ای که وارد وب‌سایت شما می‌شود را وادار به خرید کنید باید چت آنلاین داشته باشید.

حالا برویم سراغ باقی دلایل اهمیت چت آنلاین که دانستن آن‌ها برای هر کسب‌وکاری ضروری است.

۱. پاسخگویی سریع‌تر = مشتری بیشتر

آمار نشان داده‌ است که اگر جواب مشتری‌های خود را در چت آنلاین زیر پنج دقیقه بدهید، فروش‌تان ده برابر خواهد شد. خیلی از کسب‌وکارها به این موضوع توجه نمی‌کنند و تعداد بسیار زیادی از مخاطب‌هایشان را از دست می‌‌دهند.پاسخگویی سریعتر در چت آنلاین

حتی گفته شده که اگر هر پیام، ۱۵ دقیقه بدون پاسخ باقی بماند، آن مشتری به کل می‌پرد. خب حق هم دارد! چرا وقتی می‌تواند به سرعت به گوگل برود و جواب خود را پیدا کنند، این همه صبر کند تا شما جوابش را بدهید؟!

اما با استفاده از سرویس‌های  چت آنلاین، مشتری‌هایتان را پیش خودتان نگه دارید و نگذارید به گوگل برگردند.

۲. پاسخ‌گویی به مشتری حتی وقتی آنلاین نیستید

مشخص است که بیزینس‌های کوچک نمی‌توانند همیشه زیر ۵ دقیقه، جواب کاربران را بدهند. ممکن است شما سرتان شلوغ باشد یا اصلاً در آن لحظه سرکار نباشید و نتوانید سوالات کاربر را پاسخ بدهید.چت آنلاین حتی وقتی آفلاین هستید

در این صورت، جواب مشخص است…باید از ربات‌ها استفاده کنید.
سیستم‌های چت آنلاین، این قابلیت را دارند که سوالات پر تکرار را می‌توانند به طور اتوماتیک، پاسخ‌دهند. البته حواس‌تان باشد از سیستمی استفاده کنید که جواب‌های بی‌ربط ندهد.

با استفاده از این رباط‌ها، هم مشتری جوابش را می‌گیرد و هم تجربه خوبی از سایت شما بدست خواهد آورد.

۳. پرسش‌های اساسی را هم پاسخ می‌دهید

چندبار برای خود شما پیش آمده که یک محصول، خدمات یا وب‌سایتی را در گوگل جستجو کردید و درست در لحظه‌ای که آماده خرید بودید، یک سوال برایتان پیش بیاید که در توضیحات سایت جوابش را پیدا نکنید؟پاسخگویی به پرسش ها در چت آنلاین

بخوانید!  آموزش تغییر ادیتور گوتنبرگ به کلاسیک در وردپرس

در این لحظۀ نا‌امید کننده، خیلی راحت از سایت بیرون می‌آید و به سراغ سایت بعدی می‌روید.
طبیعی است که ما نتوانیم تمام توضیحات و زیر و بم محصولات/خدمات خود را در وب‌سایتمان توضیح دهیم.

برای مثال وقتی کسی می‌پرسد:
«من پیج فروش آنلاین مانتو دارم و نمی‌دونم چطور باید فالوور جذب کنم و با آن‌ها تعامل داشته باشم. باید چه کار کنم؟»

خب معلوم است که ما نمی‌توانیم این سوال کلی‌ را که برای هر کسب‌وکار متفاوت است، در وب‌سایت خود پاسخ دهیم. اما اگر امکانش باشد که افراد این دسته از سوالات‌شان را در چت آنلاین از ما بپرسند، شش هیچ از بقیه جلوتریم.

برای مثال تصور کنید، وارد یک وب‌سایت شده‌اید و درست زمانی که دارید مشخصات محصولش را می‌خوانید، چت آنلاین در گوشه تصویر برایتان باز می‌شود و از شما می‌خواهد که هر سوالی دارید از او بپرسید.

همین کار، زحمت چندین ساعت سرچ را از دوش شما برمی‌دارد و آن کسب‌وکار هم به خوبی توانسته است اعتماد شما را به خود جلب کند.

۴. مراحل پرسیدن سوال را برای مشتری آسان می‌کنید

ما همیشه گفته‌ایم که «قدرت تو سادگیه!»چت آنلاین
باید سعی کنید همه مراحل را برای مشتری ساده‌تر و راحت‌تر کنید، حتی سوال پرسیدن را.

چندبار شده برای خواندن یک مطلب در وب‌سایت‌ها مجبور شده‌اید اول یک فرم مسخره را پر کنید؟ مخاطب شما نباید محبور باشد برای هر کار کوچکی، فرم پر کند. هیچ سودی برای هیچ‌کدام‌تان ندارد!
مگر این که یک ایمیل جدید به لیست ایمیل‌هایتان اضافه می‌شود 🙂
استفاده از سرویس‌های چت آنلاین، حسابی در این زمینه به کمک‌تان می‌آید. خیلی راحت سوالات مشتری را در چت آنلاین پاسخ بدهید و تصویر خوبی از خودتان در ذهن مشتری باقی بگذارید. البته اشتباه برداشت نکنید، منظور ما این است که از فرم‌هایتان درجای درست استفاده کنید و اگر واقعاً نیازی نیست، کار را برای مخاطب سخت‌تر نکنید.

تماس تلفنی یا چت آنلاین با مشتری؟

با مفهوم چت آنلاین، در بخش‌های قبلی به خوبی آشنا شدیم. حالا می‌خواهیم کمی درباره تماس‌ تلفنی صحبت کنیم تا بفهمیم بالاخره کدام روش در دنیای امروز بیشترین بازدهی را برای کسب‌وکار ما دارد.

تماس‌های تلفنی یا در واقع‌ همان مشاوره‌های تلفنی، هنوز هم که هنوز است، راحت‌ترین راه برای بعضی مخاطب‌هاست.
آخرین باری که مجبور بودید در چت با یک نفر بحث کنید را یادتان می‌آید؟ مسلماً توضیح دادن مسائل پیچیده در چت خیلی سخت‌تر است. علاوه بر این‌ها، مکالمه تلفنی نزدیک‌ترین حالتی است که می‌توانید با مخاطب‌های خود داشته باشید. (حداقل لحن او را می‌فهمید)

در ادامه این دو راه ارتباطی را باهم کمی دقیق‌تر مقایسه می‌کنیم.

مزایا و معایت تماس تلفنی

مزایا و معایب تماس تلفنی

مزایا و معایب چت آنلاین با مشتری

مزایا و معایب چت آنلاین

با این صفات، کدام راه ارتباطی برنده است؟

پیشنهاد ما این است که در دنیای امروز، باید تمامی پل‌های ارتباطی را در اختیار مشتری بگذارید تا او خودش مناسب‌ترین راه را برای خودش انتخاب کند. یعنی انواع راه‌های تماس را به مخاطب ارائه کنید (چت آنلاین، تماس تلفنی، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و …). تا او خودش هرجا که راحت‌تر بود از شما سوال بپرسد.

بهترین سرویس‌های چت آنلاین با مشتری کدامند؟

بعد از این همه دلیل و منطقی که برای شما آوردیم، دیگر مطمئنیم که شما هم قانع شدید که با استفاده از چت آنلاین می‌شود نرخ تبدیل را بالا برد و فروش بیشتری ایجاد کرد. شما همین که به مخاطب خود نشان می‌دهید که در هر صفحه‌ای از سایت که باشد، می‌تواند مستقیماً با یک شخص واقعی حرف بزند، ۵۰ درصد قضیه را برده‌اید!
یک مشتری چه می‌خواهد به جز اطمینان خاطر؟

اما نمی‌شود که روی در و دیوار وب‌سایت با مشتری چت کرد که…باید از یک سرویس چت آنلاین استفاده کنید که تمام نیازهایتان را پاسخ دهد. شما برای این کار به یک نرم‌افزار خوب نیاز دارید و ما در ادامه لیستی از بهترین‌ها را  به شما معرفی خواهیم کرد.

بخوانید!  خطای ۴۰۴ در طراحی سایت

اپلیکیشن گفتینو

گفتینو، یک سرویس چت آنلاین است که چه وب‌سایت داشته باشید و چه نداشته باشید، می‌توانید با ثبت‌نام در آن از امکاناتش استفاده کنید.
برای استفاده از اپلیکیشن گفتینو، ابتدا باید در سایت آن‌ها ثبت‌نام کرده باشید و بعد با مشتری‌های خود به راحتی گفتگو کنید.

اپلیکیشن گفتینو

البته، شما می‌توانید این سرویس را به راحتی روی سایت خود هم نصب کنید و به قول خودشان، «از رقبا جلو بزنید». در ادامه امکانات این سرویس چت آنلاین را باهم بررسی می‌کنیم.

  • می‌توانید ظاهر آن را با توجه به سایت خود تغییر دهید. (از لحاظ رنگ، لوگو و…)
  • بسیار کم‌حجم است و سرعت بالایی دارد.
  • می‌توانید برای سوالات متداول از پاسخ‌های آماده استفاده کنید.
  • امکان ضبط صدا، ارسال فایل، ویرایش پیام و مسدود کردن کاربر وجود دارد.
  • از این سرویس می‌توانید در قالب: نرم‌افزار و اپلیکیشن استفاده کنید.
  • همچنین امکان نصب افزونه آن روی سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس، جوملا، whmcs و پرستاشاپ، وجود دارد.
  • می‌شود این سرویس را به تلگرام وصل کرد و از آنجا مشتریان را پشتیبانی کرد.
  • می‌توانید صفحات مختلف سایت را به یک اپراتور خاص اختصاص دهید.
  • آمار مکالمات روزانه و عملکرد اپراتورها را به شما گزارش می‌دهد.
  • و بسیاری از مزایای دیگر که باعث شده خیلی از کسب‌وکارهای آنلاین، از سرویس چت آنلاین گفتینو استفاده کنند.

گفتینو یک سرویس رایگان نیست و شما می‌توانید به سایت آن‌ها بروید و تعرفۀ بسته‌های ماهانه و سالیانه این سرویس را بررسی کنید.

نرم‌افزار رایچت (Raychat)

همانطور که از صفحه اول وب‌سایت رایچَت معلوم است، این سرویس چت آنلاین به ما قول تجربه‌ای متفاوت می‌دهد! رایچت به شما کمک می‌کند تا با مشتری خود به طور مستقیم و به راحتی گفتگو کنید. این سرویس را می‌توانید در کامپیوتر، گوشی و تبلت خود نصب کنید و مکالمه خود را با مشتری‌هایتان شروع کنید.

نرم‌افزار رایچت (Raychat)

خب، می‌رسیم به بخش بررسی امکانات این سرویس:

  • با رایچت، می‌توایند برای مشتریان خود، پیام هوشمند ارسال کنید.
  • تیم پشتیبانی سایت شما می‌توانند به صورت گروهی در رایچت با مشتری‌ها در ارتباط باشند.
  • امکان اتصال به تلگرام در این سرویس فعال است.
  • روی هر سیستم مدیریت محتوایی که بخواهید نصب می‌شود. (پرستاشاپ، جوملا، وردپرس، جاوا اسکریپت، دروپال و WHMCS)
  • همچنین اپلیکیشن اندروید این سرویس در دسترس است.
  • شما می‌توانید ابزارک رایچت را هر طوری که بخواهید شخصی‌سازی کنید. (رنگ، آیکون، متن و…)
  • امکان آرشیو مکالمات وجود دارد و هرزمان که بخواهید به آن دسترسی دارید.
  • اطلاعات کاربران را در اختیار شما قرار می‌دهد. (مثل موقعیت جغرافیایی، آی‌پی، تصویر پروفایل و …)
  • می‌توانید مکالمات را به اپراتورهای دیگر انتقال دهید.
  • قابلیت مشخص کردن زمان کاری در این سرویس وجود دارد. یعنی می‌توانید زمان‌هایی که آنلاین هستید را به مشتری‌های خود اطلاع دهید.

شما می‌توانید به مدت ۱۴ روز از نسخه رایگان این سرویس استفاده کنید، اما بعد از آن باید پکیج‌هایش را به طور ماهیانه خریداری کنید. جالب است بدانید که کسب‌وکارهای موفقی مثل، کافه بازار، سینما تیکت، همکاران سیستم، اسنپ‌روم، پلاک و … از این سرویش چت آنلاین استفاده می‌کنند.

نرم افزار ریتِین (Retain)

این سرویس هم مانند دو مثال قبلی، جزء پر طرفدارترین‌هاست و کار با آن هم بسیار ساده است. با چند کلیک نصب می‌شود و  مکالمات شما را با مشتری‌هایتان بسیار آسان می‌کند. شما با استفاده از این سرویس، می‌توانید زمان خود را صرف کارهای تکراری نکنید و فرایند پاسخگویی به پیام‌ها را خودکارسازی کنید.

نرم افزار ریتِین (Retain)

امکانات این سرویس شامل موارد زیر است:

  • ابزار ریتین دارای طراحی زیبا و رابط کاربری ساده است که به راحتی با سایت شما قابل تطبیق است.
  • حجم کمی دارد و سرعت سایت شما را کاهش نمی‌دهد.
  • می‌توانید سوالات را در آن دسته‌بندی کنید و همچنین، پیام‌ها را به هم‌تیمی‌های خود انتقال دهید.
  • امکان این را دارید که در ریتین برای خود و هم‌تیمی‌هایتان یادداشت بگذارید.
  • اطلاعات مشتری را در می‌آورید. (موقعیت جغرافیایی، فعالیت‌ها، IP آدرس و …)
  • آمار مکالمات، عملکرد اپراتورها و لیدها (سرنخ‌ها) را به شما گزارش می‌دهد.
بخوانید!  گزارش مسیر راهنمای سایت (breadcrumbs) در سرچ کنسول

شما می‌توایند به مدت ۱۴ روز از خدمات ریتین به‌طور رایگان استفاده کنید و اگر از آن راضی بودید، طرح‌های متنوع این سرویس چت آنلاین را به صورت ماهانه یا سالیانه، خریداری کنید.

نرم افزار کریسپ (Crisp)

در این بخش می‌خواهیم شما را با یک نرم‌افزار چت آنلاین آشنا کنیم که با آن می‌توانید به صورت رایگان با مشتری‌های خود گفتگو کنید. کریسپ، یک سرویس خارجی است که به ما قول می‌دهد میزان فروش مان را دوبرابر خواهد کرد! سرویس چت آنلاین کریسپ، از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی می‌کند و شما پس از نصب، به راحتی می‌توانید، زبان آن را تغییر دهید.

نرم افزار کریسپ (Crisp)

امکانات این نرم‌افزار شامل موارد زیر است:

  • مانند باقی سرویس‌ها، کریسپ هم شخصی‌سازی می‌شود.
  • امکان تماس صوتی و تماس ویدیویی در آن وجود دارد.
  • اگر کسب‌وکارتان بین‌المللی باشد، می‌توانید در کریسپ، پیام‌ها را به طور همزمان، ترجمه کنید.
  • شما سرویس کریسپ را می‌توانید با پیام‌رسان‌های مختلفی، همگام‌سازی کنید. یعنی کاربر می‌تواند در واتس‌اپ، توئیتر، تلگرام، فیس‌بوک به شما پیام دهد، اما شما تمام پیام‌ها را در کریسپ مشاهده کنید و به آن‌ها پاسخ دهید.
  • کریسپ دارای یک بازی آنلاین است که می‌توانید به وسیله آن کاربران را با وب‌سایت خود درگیر کنید. (Crispy Bird)
  • در این سرویس می‌توانید، انواع فایل را برای مشتری خود ارسال کنید. (عکس، داکیومنت، GIF، ویدیو)
  • همچنین می‌توانید سناریوهای آنلاین را از قبل آماده کنید و سیستم چت آنلاین خود را اتوماتیک کنید.

این نرم‌افزار هم مانند سرویس‌های قبلی، روی تمامی سیستم عامل‌های کامپیوتری، موبایل و تبلت نصب می‌شود.

نمونه‌های دیگر ابزار چت آنلاین

در ادامه لیست چند ابزار غیرایرانی رایگان دیگر را برای شما آورده‌ایم که امیدواریم به دردتان بخورد:

سیستم چت آنلاین رایگان

طبیعی است که اگر بخواهید از نسخه‌های رایگان استفاده کنید، تمامی قابلیت‌های سیستم چت آنلاین برایتان در دسترس نخواهد بود. پس اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، ما این ابزارها را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

  • Respond.io سیستم چت آنلاین رایگان
  • Tawk.to
  • My Live Chat
  • Tidio
  • Jivochat
  • Live chat

 

افرونه چت آنلاین وردپرس

تمامی سیستم‌های چت آنلاینی که در بخش قبلی معرفی و بررسی کردیم، دارای افزونه‌های وردپرس هستند. که شما با نصب آن‌ها روی سایت وردپرسی خود به تمامی قابلیت‌های این سیستم‌ها دسترسی خواهید داشت.
نصب‌شان هم به این صورت است که شما باید کد HTML آن‌ها را در یک نرم‌افزار مدیریت تگ (مثل تگ‌منیجر) وارد کنید و بعد باقی تنظیمات، مانند شخصی سازی باکس چت یا اضافه کردن اپراتورها را انجام دهید و از این سرویس‌ها استفاده کنید.

کدام سرویس را انتخاب کنم؟

جواب ساده است. انتخاب بهترین سرویس چت آنلاین، کاملاً به کسب‌وکارتان بستگی دارد. شما باید با توجه به نیازهای مجموعه‌ خود، از بین تمام نرم‌افزارهای ایرانی و خارجی‌ای که معرفی کردیم، یکی را انتخاب کنید.
تمام این سرویس‌ها دارای نسخه آزمایشی هم هستند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را تست کنید و به یک نتیجه نهایی برسید.

خداحافظ، ولی برگرد

در این مقاله باهم یادگرفتیم که چت آنلاین چرا اهمیت دارد. مهم‌ترین دلیلش هم آن بود که به طرز عجیبی، میزان فروش شما را جا به جا می‌کند. علاوه بر آن، مشاوره از طریق تماس تلفنی را با چت آنلاین مقایسه کردیم و به نتایج جالبی هم رسیدیم. در ادامه چند سرویس چت آنلاین داخلی و خارجی را باهم شناختیم و امکاناتشان را هم بررسی کردیم. از اینجا به بعد راه ما و شما جدا نمی‌شود. شما به جستجوی بهترین سرویس چت آنلاین می‌روید؛ ماهم اینجا منتظر می‌مانیم تا اگر سوالی داشتید، به شما پاسخ دهیم.

 

 

نوشته در دل چت آنلاین دنبال سرنخ بگردید! اولین بار در نوین. پدیدار شد.