0

در طراحی کادر جستجو باید به چه مواردی توجه کرد؟

طراحی سایت

طراحی کادر جستجو یکی از موارد ضروری و مهم در طراحی سایت ها به شمار می آید، توجه داشته باشید اگر شما دارای یک وب سایت فروشگاهی ( فروشگاه اینترنتی ) و یا یک سایت خدماتی محتوا محور هستید ارزش و کاربرد کادر جستجو چندین برابر می شود.

در این گزارش سعی بر آن شده است تا اهمیت طراحی کادر جستجو در وب سایت ها ، مزایا و روش هایی برای بهبود و بهینه سازی طراحی search box بررسی شود.

طراحی کادر جستجو

شاید در ابتدای به وجود آمدن وب سایت ها هیچ کس فکر نمی کرد روزی طراحی کادر جستجو به یکی از اجزای مهم در طراحی سایت در آید، کادر جستجو (سرچ باکس) نه تنها قابلیت استفاده از سایت را بالا می برد، بلکه نظم خاصی برای سایت به ارمغان می آورد. یکی از ابزار های مهم در طراحی وب که کاربران به راحتی می توانند در سایت به جستجو بپردازند و محصولات یا مطالب دلخواه خود را پیدا کنند همین کادر جستجو است. برخی از کاربرانی که از حوصله کمتری بر خوردار هستند و تمایلی ندارند برای پیدا کردن محتوای مد نظر و یا محصول دلخواه مدت زمانی به دنبال آنها بگردند، با استفاده از کادر جستجو خیلی سریعتر مورد دلخواه خود را پیدا می کنند که همین امر باعث می شود این کاربران مجدد به وب سایت شما سر بزنند.

نکته قالب توجه دیگر که نباید از آن غافل شد اینکه با گسترش تلفن های همراه هوشمند طراحی کادر جستجو اهمیت و ارزش آن چندین برابر شد. باید در نظر داشت در طراحی وب سایت کادر جستجو طوری طراحی شود که کاربران بتوانند با موبایل ها و تبلت های و دیگر ابزارهای هوشمند به راحتی در آن به جستجوی بپردازند.

بخوانید!  5 نکته در سئو توضیحات متا

بهینه سازی طراحی کادر جستجو در طراحی وب

در زمانی به سر می بریم که همه صاحبان کسب و کارها به دنبال رضایت کاربران هستند و تمام تلاش خود را به کار می برند تا تعداد کاربران خود را افزایش دهند، برای سایت هایی که محتوای بسیاری دارند این نکته از اهمیت بالاتری برخوردار است، مثال در سایت های خبری، فروشگاه های اینترنتی طراحی کادر جستجو را نمی توان نادیده گرفت. حال که به اهمیت آن ایمان پیدا کردیم به نکات بهینه سازی طراحی کادر جستجو توجه کنید.

در طراحی وب سایت بهتر است کادر جستجو را جایی قرار دهید که کاربر انتظارش را دارد و او را از دقت و جستجو بی نیاز می کند چون بسیاری از کاربران با تجربه ای که در سایت های محبوب و پر بازدید به دست آورده اند انتظار دارند کادر جستجو را به یک نگاه و کمترین جستجو بیابند. پس در طراحی سایت سعی کنید باکس جستجو در گوشه بالا سمت راست یا وسط صفحه قرار بگیرد. داشتن یک کادر جستجو با آیکن های شناخته شده و تغییر رنگ در فضای جستجو می تواند رضایت کاربران را چند برابر کند.

نبود فضای کافی در کادر جستجو و مشخص نبودن تمام عبارات و کلمات یکی از اشتباهات رایج در طراحی فرم جستجوی سایت ها به شمار می آید، پس با یک بررسی می توانید آمار کلماتی که کاربران هنگام جستجو در باکس سرچ وارد می کنند را در آورید و در طراحی کادر جستجو آن را لحاظ کنید.

زمانی که کاربر عباراتی را جستجو می کند و نتایج برای آن به نمایش در می آید عبارت جستجو از بین می رود بهتر است ضمن به نمایش در آمدن نتیجه جستجو عباراتی که کاربر تایپ کرده حین به نمایش در آمدن نتیجه جستجو نشان داده شود که اگر نتیجه جستجو مطابق خواسته او نبود از عبارات و کلمات بهتری استفاده کند. همچنین با هایلایت کردن عبارت جستجو شده در نتایجی که نمایش می دهید، می توانید سرعت رسیدن به نتیجه نهایی را برای کاربران خود افزایش دهید.

بخوانید!  اهمیت لوگو طراحی سایت

اگر به دنبال تجربه کاربری بهتری برای کاربران سایتتان هستید و تمایل دارید ترافیک سایت شما هر روز بالاتر برود بهتر است در طراحی کادر جستجو از پیشنهادات آنی و جستجوی Ajax بهره بگیرید با ورود تکنولوژی های نو در طراحی سایت از جمله Ajax

و angular دیگر نیازی نیست که کاربران برای نمایش نتایج جستجو به صفحه جدیدی از سایت هدایت شوند و با این امکانات ویژه می توانید نتایج جستجو را به سرعت در پایین باکس جستجو به نمایش در آورید که این هم برای سرعت سایت و هم برای کاربران جذاب تر است.

با طراحی کادر جستجو ، نرخ پرش وب سایت ( bounce rate ) را کاهش دهید

یکی از دلایل افزایش نرخ پرش وب سایت در آن است که کاربران نمی توانند به اطلاعات مورد نظر خودشان دسترسی داشته باشند. با طراحی search box این امکان را برای آن ها فراهم می کنید تا با دستیابی به اطلاعات مد نظر، زمان بیشتری را در سایت شما بمانند.

نتیجه گیری:

نکته حائز اهمیت در مطالب گفته شده اینکه اگر در طراحی وب سایت، یک فرم جستجو بسیار کاربردی طراحی شود،  به طوری که کاربران به راحتی به محصولات و محتوای دلخواه دسترسی پیدا کنند، می تواند تجربه کاربری و زمان حضور کاربران را در سایت تحت شعاع خود قرار دهد و حاصلش خوشنودی کاربران سایت شما باشد.

نوشته در طراحی کادر جستجو باید به چه مواردی توجه کرد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.