0

دکمه CTA _ تاثیر رنگ ها بر افزایش نرخ تبدیل

طراحی سایت

از اهمیت رنگ ها میتوان به این آمار اشاره کرد که رنگ یک محصول، ۹۰ درصد بر روی انتخاب شما برای خرید آن محصول تاثیر دارد. یا تبلیغات در مجله هایی با صفحات رنگی ۲۶ درصد بیشتر از مجله های سیاه و سفید بازخورد دارد!

رنگ ها به این دلیل که میتوانند توجه مخاطب را به خودشان جلب کنند، و پیام یا انرژی و احساس خاصی را به مخاطب منتقل کنند در بازاریابی و تجارت از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

برای داشتن نرخ تبدیل بیشتر از رنگ ها استفاده کنیم!

نرخ تبدیل زمانی افزایش میابد که تعداد بازدیدکنندگانی که عمل (اکشن) مورد نظر را انجام میدهند افزایش یابند. بنابراین یکی از مهم ترین عواملی که در افزایش نرخ تبدیل تاثیر دارد،میتواند دکمه Call to Action (فراخواندن بازدیدکنندگان به انجام دادن کاری مثل ثبت نام یا خرید) باشد!

برای مثال هدف ما این است که بازدیدکنندگان یک فرم نظر سنجی را پر کنند. در صورتی که دکمه ای که بازدیدکنندگان را به صفحه فرم نظر سنجی راهنمایی میکند در دید باشد و توجه مخاطب را به خود جلب کند، امکان اینکه افراد بیشتری به صفحه فرم راهنمایی شوند افزایش میابد، و در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل میشود!

با توجه به اینکه رنگ ها میتوانند نظر مخاطبان را به خودشان جلب کنند، کدام رنگ برای دکمه CTA مناسبتر خواهد بود؟

ممکن ست جواب بنظرتان خیلی ساده بیاید. رنگ های روشن بهترین رنگ ها هستند، و رنگ های تند به این دلیل که چشم را خسته میکنند مناسب نیستند! ولی کارشناسان جدا از رنگ های روشن و تند به این موضوع نگاه میکنند و بیشتر بر روی رنگ های سبز و قرمز تاکید دارند. اما علت چیست؟

بخوانید!  آموزش نحوه نصب افزونه wp rocket جهت افزایش سرعت سایت

یکی از مواردی که کارشناسان برای انتخاب رنگ دکمه CTA در نظر گرفتند، واکنش متفاوت مردان و زنان، به رنگ های متفاوت بوده ست. با توجه به تحقیقات حدود ۸% از مردان و ۰.۰۵ % از زنان به کور رنگی یا عدم تشخیص درست رنگ ها دچارند!کارشناسان به این دلیل که رنگ سبز و قرمز آسیب پذیری کمتری در مقابل عدم تشخیص دارند و به راحتی از هم تمییز داده میشوند.

ولی ماجرا به همین جا ختم نمیشود! مسئله اصلی انتخاب بین این دو رنگ است.

یکی از بحث هایی که همیشه بین کارشناسان تجارت الکترونیک در جریان ست این ست که کدامیک از رنگ های قرمز یا سبز بازخورد بهتری دارد؟

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که رنگ سبز برای دکمه CTA بازخورد بهتری نسبت به رنگ قرمز دارد. زیرا حس اعتماد را به مخاطب القا میکند. برخی دیگر از کارشناسان تاثیر رنگ قرمز را بیشتر میدانند. زیرا در زمان کوتاه تری توجه مخاطب را به خود جلب میکند.

چندی پیش HubSpot در تست A/B که برای انتخاب رنگ دکمه فراخوان عضویت در سایت داشت، (همانطور که در عکس زیر میبینید) از رنگ های قرمز و سبز استفاده کرد.

دکمه CTA

نتیجه به دست آمده بسیار متفاوت تر از چیزی بود که Hupspot انتظار داشت. مشارکت در فرم با کلید قرمز ۲۱ درصد بیشتر از فرم ثبت نام با دکمه CTA سبز بود!

بعد از آن HubSpot با انتشار مقاله ای اعلام کرد که “واکنش بازدیدکنندگان در صفحات متفاوت میتواند نتیجه ای متفاوت رقم زند” و انتخاب فرم ثبت نام با کلید قرمز توسط بازدیدکنندگان، به این دلیل بوده ست که در آن فرم، رنگ قرمز بیشتر از هر رنگ دیگری داخل دید است و توجه مخاطب را جلب میکند.

بخوانید!  ۴ نکته در خصوص ساختار و نحوه اجرای برنامه وفادار سازی مشتری

مقاله ای که HubSpot منتشر کرد به این معنی بود که هیچ جواب قطعی برای سوال ” بهترین رنگ برای دکمه call to action  چیست ؟ “ وجود ندارد و این جوابی ست که خودتان باید بدست بیاورید!

برای مثال اگر در طراحی وب سایت یا اپلیکیشن شما رنگ سبز استفاده شده باشد، و تم رنگی صفحتان به رنگ سبز نزدیک باشد، هیچ کسی به دکمه CTA سبز توجهی نخواهد کرد و شاید برای شما رنگ قرمز انتخاب بهتری باشد!

در اینجا تست A/B یک شرکت دیگر و نتیجه بدست آمده اصلا مهم نیست! تنها چیزی که مهم میباشد، این است که میتوانید با ایجاد تغییر جزئی در رنگ دکمه CTA نرخ تبدیل خود را افزایش دهید! اگر نمیدانید که کدام رنگ نتیجه بهتری دارد از تست A/B استفاده کنید! یا با استفاده از ابزار آمارگیر و یا ردیابی بازدیدکنندگان، ببینید که بازدیدکنندگان شما به چه رنگی بیشتر واکنش نشان میدهند!

نوشته دکمه CTA _ تاثیر رنگ ها بر افزایش نرخ تبدیل اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.