0

رازهای راه اندازی استارت آپ تا رسیدن به موفقیت!

طراحی سایت

آیا می خواهید رازهای راه اندازی استارت آپ موفق را بدانید؟ تمرکز بر بهترین بودن ( تنها گزینه عالی موجود) یک محصول یا خدمات ؛ اجتناب از مشتریان ارزان قیمت ؛ تعریف یک فلسفه و دفاع از آن ؛ متقاعد کردن مشتریان به کار با LEAN؛ و ترویج اکوسیستم کار شاد .

عبارات زیر، رایج‌ترین تعاریفی هستند که برای استارت‌آپ به کار می‌روند. مضامین کلی آن‌ها عبارتند از:

  • تشکیلات موقت
  • مدل تجاری تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر
  • سرویس یا محصول جدید
  • تردید مفرط (عدم اطمینان شدید و گاها دائمی )

شمار در حال افزایشی از کارآفرینان و جوانان حرفه‌ای کار وجود دارد که از طریق ایده‌ها و با امید یافتن یک کمپانی که شرایط آن‌ها را بپذیرد، قدم به عرصه‌ی بازار می‌گذارند. بسیاری از این تلاش‌ها در طول مسیر با شکست مواجه شده و متوقف می‌شوند. حتی وقتی که دورنمای آن‌ها خوب به نظر برسد و بودجه‌ی بزرگی در اختیار داشته باشند!
با این حال، بسیاری از استارت‌آپ‌ها این توانایی را دارند که در میان رقابت‌ها و شلوغی بازار با موفقیت مسیر خود را طی کنند. یک محصول رقابتی تحت برندی جدید تعریف کرده و به موفقیت دست می‌یابند. اگر تا کنون به پیاده‌سازی یک ایده‌ی مشابه اندیشیده‌اید، نکاتی که در ادامه مطرح خواهند شد، می‌توانند به شما کمک کنند که علاوه بر اختصاص ساعاتی برای تلاش و فعالیت و به عبارتی سخت‌کوشی برای شرکت خود، بتوانید بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشید.

۱.   لزومی ندارد که در همه‌ی مسائل بهترین باشید.

اغلب، زمانی که شما یک استارت‌آپ را خلق می‌کنید، ممکن است دچار این اشتباه شوید که تلاش کنید در نواحی و زمینه‌های مختلف بهترین باشید؛ حتی اگر این زمینه‌ها مجاور یکدیگر باشند. برای اینکه رقیبی درست باشید و مشتریان را جذب کنید، لازم است که ارزشی را به بازار اضافه کنید و این که بخواهید در چندین زمینه به این موفقیت دست پیدا کرده و این ارزش‌ها را وارد بازار کنید، کار دشواری است.

بخوانید!  آموزش نصب اپن کارت روی دایرکت ادمین

در نظر داشته باشید که یک برکه عمیق همیشه بهتر از یک دریا با عمق یک بند انگشت است. به همین خاطر، بهتر است که منابع خود را بر روی این مسئله متمرکز کنید و به طرز مخصوصی بر روی مواردی خاص بسیار خوب باشید، در عوض این که موارد مورد نظر را متوع بسازید و خدمات و محصولات غیر واجب بسیار زیادی را ارائه کنید.  در انتها، یک استارت‌آپ باید با سرویس و محصولی تعریف شود که پاسخگوی این سوال باشد: «چه کارهایی می‌توانیم برای مشتریان ویژه‌ی خود انجام بدهیم؟»

برای نمونه، شما ممکن است در ساخت پیچ در جهان بهترین باشید، اما لزومی ندارد که در ساخت مهره هم خوب باشید. جنبه‌ی سحرآمیز یک استارت‌آپ این است که همین که در ساخت پیچ بهترین باشید، کافی است تا موفق شوید. رازهای راه اندازی استارت آپ واقعا شگفت انگیز هستند!

سازمان رسانه‌ای می‌تواند پیرامون هزاران مسئله‌ی مرتبط با انتقال ایده‌ها و ارزش‌ها به عمومیت مردم فعالیت کند. با این حال، یک استارت‌آپ باید مشخص کند که دوست دارد در چه زمینه‌ای از موارد زیر در جهان بهترین باشد: محتوای اختصاصی، بازاریابی دیجتال، سئو، طراحی و UX، محصول، اینفوگرافی و نمایش داده‌ها، و غیره.
این که بخواهید در همه‌ی این فیلدها به صورت همزمان در جهان بهترین باشید کار بسیار دشوار و احتمالا نشدنی باشد. بهترین کار این است که یک زمینه را انتخاب کنید که منابع خود را به آن مرتبط کنید  تا استعدادهای مربوطه را بیابید و امیدوار باشید که مشتریان‌تان ارزش‌های انتخاب شما را ببینند.

همین روند به یک کمپانی فناوری که خدمات خود را در فضای ابری ارائه می‌کند یا از طریق یک اپلیکیشن محصولات یا سرویس خاصی را عرضه می‌کند نیز اعمال می‌شود.

بخوانید!  رونمایی از تجهیزات و سخت افزارهای پروژه بزرگ هاست ابری میزبان فا

۲.   در اختیار داشتن افراد با استعداد در استارت‌آپ بسیار خوب است، اما این افراد باید به ماهیت مجموعه شما وفادار باشند.

یکی دیگر از رازهای راه اندازی استارت آپ ، استخدام افراد با استعداد می باشد. در دنیای تجاری امروز، رقابت بی‌رحمانه‌ای در میان کمپانی‌ها و استارت‌آپ‌ها برای استخدام استعدادها در کمترین هزینه‌ی ممکن وجود دارد. هر چه تعداد بیشتری از  افراد با استعداد، و با هزینه‌ای کمتر در تیم خود داشته باشید، احتمال موفقیت شما در بازار رقابتی نیز بیشتر خواهد بود. قاعده‌ی کلی ساده است، اما مشکل در این است که بازار درگیر کمبود استعداد بوده و به همین دلیل، یافتن آن کاری دشوار است؛ مخصوصا با داشتن فیلتر هزینه‌های کم برای یافتن این استعدادها !

همچنین اگر این حقیقت برای شما واضح و روشن باشد که موفقیت شرکت شما وابسته به نحوه‌ی سازگاری این استعدادها با ماهیت شرکت شما باشد، مسئله دشوارتر هم خواهد شد. برای مثال ممکن است که این استعدادها بسیار حرفه‌ای باشند اما رابطه‌ی خوبی با تیم، مدیریت و مشتریان اکوسیستم خود نداشته باشند که این امر به نوبه‌ی خود تاثیرات منفی خود را خواهد داشت و در واقع می‌تواند مزایای این استعداد ها را خنثی کند.

شما به عنوان بنیان گذار یک استارت‌آپ، صدها مشغله، تعهد، و کار خواهید داشت که باید به آن‌ها رسیدگی کنید. با این حال مهم‌ترین نقش، در بر دارنده‌ی این نکته است که شما یک سرپرست درجه یک برای فلسفه‌ی شرکت خود باشید. این نکته مشتریان کمپانی شما را قادر می‌سازد که شرکت خود را از سایر رقبا تمییز کنند و بتوانند ویژگی‌هایی که اغلب در محصولات و خدمات کمپانی شما یافت می‌شود، تشخیص بدهند.

بخوانید!  آموزش پاکسازی دیتابیس وردپرس به منظور بهینه سازی سایت

در ادامه با ما همراه باشید تا با دیگر رازهای راه اندازی استارت آپ موفق آشنا شوید .

 

نوشته رازهای راه اندازی استارت آپ تا رسیدن به موفقیت! اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.