0

رازهای راه اندازی استارت آپ موفق – قسمت دوم

طراحی سایت

در مطلب قبل (رازهای راه اندازی استارت آپ موفق تا رسیدن به موفقیت!)تعاریف استارت‌آپ و عبارات رایجی که در تعاریف استارت‌آپ عموما به کار می‌روند ارائه کردیم. همچنین به دو مورد از نکاتی اشاره کردیم که باید برای داشتن استارت‌آپی موفق آن‌ها را در راستای کار خود قرار بدهیم و بیان کردیم که باید بهترین بودن در برخی فیلدهای مهم‌تر را مد نظر و تلاش قرار بدهیم و لزومی ندارد که در همه‌ی فیلدها و حیطه‌ها بهترین باشیم. این که بخواهیم تلاش بکنیم که استارت‌آپ و کمپانی ما در همه‌ی ابعاد بهترین باشد کاری بسیار دشوار و شاید در عمل نشدنی باشد. پس بهتر است نواحی اضافه را کنار بگذاریم و بر روی تعداد کمتری از فیلدها تمرکز داشته باشیم تا در آن‌ها بهترین باشیم. همچنین به عنوان نکته‌ی دوم ذکر کردیم که در اختیار داشتن تالنت‌ها و افراد با استعداد بسیار خوب و کمک‌کننده است، امام باید توجه داشته باشیم که این تالنت‌ها و افراد با استعداد به فلسفه‌ی کمپانی و استارت‌آپ وفادار باشند و با آن سازگار باشند و نیز رابطه‌ی خوبی با سایر اعضای تیم، مدیریت و مشتریان اکوسیستم داشته باشند.

در این مطلب سه مورد دیگر از نکاتی را که در داشتن استارت‌آپی موفقیت آمیز به شما کمک می‌کنند مطرح خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

۳- مشتریانی که آماده هستند و منابع مالی کافی در اختیار دارند، جذب کنید.

یکی از رازهای راه اندازی استارت آپ موفق،کمپانی ها می باشند که در در بیشتر موارد، بازتابی از مشتریان خود هستند. حتی اگر این یک اغراق‌نمایی باشد، اما حقیقتا درست است. بهترین نکته برای هر شرکت نوپا، چه یک استارت‌آپ باشد و چه نباشد، اتکا به بالاترین تعداد ممکن از مشتریانی است که در معیار بهترین حالت ممکن از منابع مالی، بهترین آمادگی مناسبی داشته باشند. مشتریانی که از محصولاتی با هزینه‌ی کم را برای خرید انتخاب می‌کنند، در نهایتِ کار برای کسب نمره‌ی مثبت کمپانی خیلی حرفی برای گفتن نخواهند داشت یک محصول یا سرویس ارزان، برای خریدار احساس عدم اطمینان، محصولی کم کیفیت و عدم منحصر به فرد بودن آن را ایجاد می‌کند.

بخوانید!  پرسنا در بازاریابی – تعریف، اهمیت و کاربرد پرسنا در بازاریابی

شرکت‌های تجاری کوچک باید دارای اعضای آموزش‌دیده و دارای ارتباطات و استعداد کافی در تیم باشند که بتوانند مشتریان با ارزش‌تری جذب کنند. یعنی آن دسته از مشتریانی که محصولات منحصربه‌فرد یا خدماتی را که سطح بالاتری از نوآوری و تفاوت‌ها را در خود دارند، تقاضا می‌کنند، و همچنین مشتریانی که در ازای دریافت محصولات ارزش واقعی آن‌ها را پرداخت می‌کنند. بهتر است که افرادی که فاقد این ویژگی‌ها در مشخصات خود هستند را در زمره‌ی مشتریان خود قرار ندهید.

۴.فلسفه‌ی LEAN را به محصولات خود اعمال کنید.

برای رازهای راه اندازی استارت آپ موفق همیشه باید بر روی دو هدف تمرکز داشته باشیم: ارائه‌ی بزرگترین ارزش ممکن به مشتریان خود و انجام این کار با حداقل منابع مورد نیاز.

برای شما بهتر خواهد بود که با مشتریان خود به این توافق برسید که محصول میانرده‌ای را بدون هیچ‌گونه‌ وعده‌ی بیشتر و در هزینه‌ای کمتر به آن‌ها ارائه کنید؛ حتی اگر مشتریان توان پرداخت هزینه‌ی بیشتری برای محصولی سطح بالاتر، با قیمتی بالاتر را داشته باشد. به همین ترتیب، تیم متعلق به یک شرکت کوچک می‌تواند تلاش‌های خود را بر روی عناصر کلیدی محصولات خود متمرکز کرده و از تولید بیش از حد یا تولیدات سرشار از ضایعات جلوگیری کند.

زمانی که این لایه غیرضروری را حذف می‌کنید، دستیابی به ارزش و کیفیت در عرضه‌ی محصولات و خدمات و نیز کاهش زمان تحویل کالا، مانند زمان فروش آسان‌تر می‌شود. این موارد اصول اصلی متودولوژی LEAN و کاربرد مداوم نوآوری‌ها هستند که در کتاب LEAN Startup اثر اریک ریس (Eric Ries) در رابطه با آن توضیح داده شده است.

بخوانید!  هرآنچه باید درباره هزینه تبلیغ در گوگل، شارژ اکانت و بودجه تبلیغ بدانیم

زمانی که شما سه نکته‌ای که در بالا ذکر شده‌اند به استارت‌آپ خود اعمال کرده باشید، جذب مشتریانی که آماده هستند و منابع مالی کافی برای سفارش دادن محصولات و سرویس‌های بسیار ارزشمند در اختیار دارند، می‌تواند کاری دشوار باشد. استعدادهای زیادی برای تکمیل موفقیت آمیز کسب‌وکار در این بازه‌ی زمانی نیاز است. اغلب طی یک فرایند تکراری شرکت باید مشتریان خود را متقاعد کند که تمایل دارد هزینه‌ی کمتری از آن‌ها دریافت کند. در اکثر موارد، بدون هیچ مورد استثنایی، متدولوژی LEAN این دیدگاه را ایجاد می‌کند که پرداخت کمتر بیشتر مورد توجه آن‌ها است.

۵- در نظر داشته باشید که استارت‌آپی با کارمندان شاد می‌تواند موفقیت بیشتری به همراه داشته باشد.

کمپانی‌ها ممکن است بازتابی از مشتریان خود باشند، اما این نکته در رابطه با کارمندان آن‌ها نیز صدق می‌کند. سریع‌ترین راه برای شکست، اغلب به علت داشتن تیمی غیر فعال، بی‌انگیزه و ناامید است که اعضای آن هیچ ارتباط نزدیک و صمیمی با سایر اعضا و همچنین با فلسفه‌ی کمپانی نداشته باشند. برای کمپانی‌ها وضعیتی لازم‌الاجرا، واجب و ضروری است که تیمی شاد ایجاد کنند که افراد آن به لحاظ احساسی به کاری که انجام می‌دهند و محیط شخصی و قیزیکی خود رابطه‌ای نزدیک و دوستانه داشته باشند. همچنین مواردی که آن‌ها را با ارزش‌های کمپانی‌شان، همکاران‌شان، یک هدف متعالی مشخص می‌کند، تاثیر بسیاری در این راستا دارند.

قادر بودن به تولید اکو سیستمی که شادی‌های معقولی را با آن‌چه در کمپانی انجام شده است تضمین می‌کند کاری پیچیده است. برخی مواقع این فرایند بدون هشدار به نظر می‌رسد و گاهی دیگر یک معجزه محسوب می‌شود. زمانی که شما دارای تیمی مثبت، با انگیزه و فعال، دلپذیر و پویا هستید، همکاری‌ها و تلاش‌های آن‌ها به انداره‌ب همکاری‌های استعدادهای حرفه‌ای یا حتی ارزشمند تر از ان نیز خواهد بود. مخصوصا اگر آن‌ها به شادی‌های گروه تاثیری نداشته باشند.در واقع یکی از رازهای راه اندازی استارت آپ موفق وجود کارمندانی شاد می باشد

بخوانید!  چگونه استارت‌آپ‌های SaaS به کمک اینفلوئنسرها رشد می‌کند؟

 

بیشتر بخوانید:  پنج مورد از ملاحظت مهم برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های مبتنی بر وب

نوشته رازهای راه اندازی استارت آپ موفق – قسمت دوم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

مطالب مرتبط

طراحی سایت

با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB نقش رهبری شما تغییر می‌کند

زمانی که کسب‌وکار شما با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB به هدف خود می‌رسد، نقش رهبری شما به همراه آن تغییر می‌کند. در این مطلب برخی از نکاتی که برای سازگاری و تطبیق و همچنین اشتراک‌گذاری با رهبران خود نیاز دارید، ارائه می‌کنیم. زمان آن فرا رسیده است که یک کارآفرین باشید فضای […]

نوشته با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB نقش رهبری شما تغییر می‌کند اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

استارت‌آپ‌ها در مقابل SMBها

به نظر می‌رسد که رسانه‌های جریان اصلی مجذوب استارت‌آپ‌هایی شده‌اند که در آن کمپانی‌های تازه تاسیس و در حال توسعه و رشد شرکت دارند. موردی که آن‌ها را از کسب‌وکار مرسوم متمایز می‌کند ظرفیت و توانایی آن‌ها برای رسیدن به ایده‌هایی است که توجه سرمایه‌گذاران مالک و تمایل آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در […]

نوشته استارت‌آپ‌ها در مقابل SMBها اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

چگونه استارت‌آپ‌ SaaS می‌توانند موفق شوند؟

استارت‌آپ‌ SaaS یا نرم‌افزارها به عنوان خدمات B2B یا کسب‌وکار به کسب‌وکار به شدت در حال محبوب شدن هستند و بسیاری از استارت‌آپ‌ها به این مدل کسب‌وکار روی آورده‌اند. امروزه افراد بسیاری وجود دارند که تمایل شدیدی به فعالیت در  این فضا دارند؛ زیرا در مقایسه با مورادی که در سایر بخش‌های جهان فعالیت می‌کنند، […]

نوشته چگونه استارت‌آپ‌ SaaS می‌توانند موفق شوند؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.