0

راهنمای انتخاب کلمات کلیدی وب سایت

طراحی سایت

یکی از بهترین راه های رشد هر کسب و کاری از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بیشتر دیده شدن در نتایج جستجوهای گوگل است. کلمات کلیدی یا key word یک جز حیاتی از استراتژی محتوا هستند که به شما امکان کنترل نتایج جستجوها و توانایی اینکه توسط جامعه هدف خود شناسایی شوید را فراهم می آورند. براساس توزیع کلمه کلیدی قدرت کمپین شما در طول زمان افزایش می یابد.

برای موفقیت در استراتژی محتوا شما باید از انتخاب کلمات کلیدی مناسب شروع کنید.

انتخاب کلمات کلیدی یک کار دشوار است شما به مرور زمان قادر خواهید بود با اطلاعاتی که به دست می آورید key word را با دقت و اعتبار بهتری گزینش کنید.

با کمک نرم افزارهای موجود و تجربیات شخصی خود قادر خواهید بود تشخیص دهید کدام کلمات کلیدی موفقیت بیشتری کسب کرده اند و کدامیک به کار بیشتری نیاز دارند. اما چطور نخستین مجموعه key word را انتخاب کنید؟

اهمیت درک اهداف کلی شما

پیش از آنکه تصمیم بگیرید کدام کلمات کلیدی برای کسب و کار شما مناسب تر هستند لازم است زمانی را برای تفکر در خصوص اهداف SEO سایت خود در نظر بگیرید.

اکثر شرکت ها بهینه سازی سایت را برای افزایش ترافیک مورد استفاده قرار می دهند که به نوبه خود سبب افزایش درآمد خواهد شد، اما لازم است اهداف خود از SEO را مشخص تر کنید.

به عنوان مثال:

اگر می خواهید سریعا در نتایج موتورهای جستجو دیده شوید SEO سایت شما متفاوت خواهد بود باید به سراغی key word بروید که کمترین رقابت را دارند. چراکه در حالت کلی SEO یک استراتژی بلند مدت است که به نتیجه رسیدن آن چند ماه طول می کشد.

بخوانید!  dns چیست به زبان ساده اما کاربردی

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ آیا شما بر روی مخاطبان خاصی تمرکز کرده اید یا نگاه شما به مخاطبان منعطف تر بوده و جمع بیشتری از افراد را در برمی گیرد.

چه نوع بازدیدی مد نظر شماست؟ آیا هدف شما از انتخاب کلمات کلیدی دستیابی به فروش بیشتر است یا هدف افزایش آگاهی از برند را دنبال می کنید.

تصمیم گیری در مورد ترکیب کلمات کلید

هنگامیکه هدف خود را در استراتژی محتوا مشخص کردید باید بتوانید در مورد ترکیب کلمات کلیدی هم تصمیم گیری کنید.

کلمه های کلیدی معمولا یک تا سه کلمه هستند که به ترافیک بالاتر سایت کمک می کنند.هر چه کلمات کلیدی مرتبط تر باشند به جذب مخاطب هدف کمک بیشتری می کنند و در مقابل رقابت بیشتری در مورد این key word بین شما و سایر برند های تجاری رقیب وجود خواهد داشت.

کلمه های کلیدی طولانی تر معمولا کمتر جستجو می شوند و رقابت در مورد آن ها کمرنگ تر خواهد بود.

key word کوتاه و پرطرفدار برای استراتژی های طولانی مدت تر مناسب هستند و کلمات کلیدی طولانی در استراتژی های کوتاه مدت که نتیجه گیری در آن ها سریع باید باشد مناسب تر خواهند بود.

برای هرچه بهتر شدن سایت، شما به همه انواع کلمات کلیدی نیاز خواهید داشت.

تحقیقات اولیه خود را انجام دهید

هنگامی که اهداف و دید اولیه شما در خصوص کلمات کلیدی شکل گرفت می توانید تحقیقات خود را شروع کنید.

بسته به نوع کسب و کار شما دارد، سعی کنید با جستجوهای گسترده چند دسته از کلمات کلیدی که برای سایت شما لازم است را پیداکنید.

بخوانید!  چگونگی ایجاد طرح گرافیکی در طراحی سایت

من دوست دارم از ابزار Keyword Explorer برای این کار استفاده کنم، شاید شما از ابزارهای دیگری برای شناسایی کلمات کلیدی استفاده کنید.

در نهایت لازم است یک لیست کلی ایجاد کنید و اولویت کلمات کلیدی را در لیست مشخص کنید.

لیست را مختصر کنید

وقتی لیست شما تکمیل شد وقت آن است بایک دید کارشناسی کلمات ضعیف را حذف کرده و آن هایی که پتانسیل بیشتری برای دسترسی به اهداف شما دارند را در راس لیست قرار دهید.

در گام بعدی باید به سطح رقابت در هر کلمه کلیدی دقت کنید، این تصادفی نیست که رقابت برای برخی کلمات کلیدی بیشتر از سایر کلمات است، شما باید بین key word انتخابی خود تعادل برقرار کنید. لیست شما باید ترکیبی از کلمات کلیدی سخت و راحت تر باشد تا بتوانید به اهداف خود دست یابید.

وضعیت کنونی خود را مشخص کنید و ببینید در هر کدام از کلمه های کلیدی در حال حاضر چه وضعیتی دارید.

تاکید می کنم هنگام انتخاب کلمات کلیدی به ارتباط مستقیم آن به کسب و کار خودتان دقت کنید.

نامزد های برتر خود را انتخاب کنید

در این مرحله از انتخاب کلمات کلیدی لازم است دیدگاه های شخصی مدیران کسب و کار را هم در نظر بگیرید. تا اینجا شما یک لیست از key word تهیه کرده اید که بیشترین شانس را برای کسب نتیجه در موتورهای جستجو دارند حال لازم است از بین این کلمات کلیدی چند گزینه که به نظر شما مناسب تر هستند را انتخاب کنید و روی آن ها سرمایه گذاری کنید.

بخوانید!  آشنایی با عناصر دیجیتال مارکتینگ

اولین لیست کلمات کلیدی هیچ گاه کامل نخواهد بود بلکه تجارب روزمره و آنچه درنتیجه تحقیقات به دست می آید لیست key word شما را تکمیل خواهد کرد.

انتخاب کلمات کلیدی یکی از مهمترین مراحل در تعیین استراتژی سئو سایت است، درصورتیکه که انتخاب کلمات کلیدی درست باشد می توان امیدوار بود استراتژی های سئو موفق شوند اما اگر درانتخاب key word دقت کافی را بکار نبرده باشید امکان اینکه تحقق اهداف استراتژی های محتوایی با دشواری همراه شود افزایش خواهد یابد. انتخاب کلمه های کلیدی یک فرآیند مستمر است و با توجه به یافته های خود در طول سئو سایت می توانید به کلمات جدیدی دست یابید.

 

نوشته راهنمای انتخاب کلمات کلیدی وب سایت اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.