0

راهنمای تبدیل یک ایده به موبایل اپلیکیشن – قسمت دوم

در قسمت اول مقاله شما با قدم های ابتدایی تبدیل یک ایده به موبایل اپلیکیشن آشنا شدید. تعیین نمودن هدف، کشیدن طرح اولیه اپلیکیشن با هدف درک بهتر روند داخلی اپلیکیشن، شروع تحقیقات در خصوص نحوه توسعه اپلیکیشن و طرح کسب در آمد و در آخر تهیه wireframes  و storyboard  برای اپلیکیشن. از جمله قدم هایی بود که در مقاله قبل در مورد آنها به تفصیل صحبت شد. برای آشنایی با مراحل بعدی در ادامه با ما همراه باشید:

قدم پنجم: backend اپلیکیشن موبایل را تعریف کنید

پس از طراحی  wireframe و storyboard ، شما طرحی از ساختار داخلی اپلیکیشن فراهم کرده اید. حال زمان آن رسیده تا طرح backend را تهیه کنید. سرور ، وب سرویس ها API ها را مشخص کنید و همچنین طرحی از پایگاه داده موبایل اپلیکیشن را تهیه کنید.

مشخص کردن موارد ذکر شده ، قسمت مهمی از توسعه موبایل اپلیکیشن را تشکیل می دهد. زیرا می توانید این طرح ها را به عنوان مستندات پروژه ذخیره کنید و در مراحل بعدی توسعه به آنها مراجعه کنید. همچنین این مستندات به عنوان مرجع آموزشی خود خوان برای افرادی که بعد ها ممکن است به تیم توسه موبایل اپلیکیشن شما اضافه بشوند، مورد استفاده خواهد بود.

قدم ششم: نمونه اولیه موبایل اپلیکیشن را آزمایش کنید

به طرح wireframes بازگشته و از خانواده ، دوستان ، همکاران و یک فرد متخصص بخواهید که به شما در آزمایش نمونه اولیه موبایل اپلیکیشن کمک کنند.

برای آزمایش نمونه اولیه ، wireframes را در اختیار آن ها قرار دهید. از آن ها بخواهید که پس از کار با اپلیکیشن ، نظرشان صادقانه با شما در میان بگذارند. اگر امکانش را دارید ترجیحا این آزمایش را در حضور خودتان انجام دهند. در این صورت با نظارت بر چگونگی ارتباط آن ها با اپلیکیشن می توانید نواقص طراحی را درک کنید و لیستی از مشکلات UI/UX تهیه کنید که دوباره بر روی آنها برای بهبود کار کنید.

بخوانید!  همه چیز درباره لینک سازی شبکه ای یا PBN

هدف از این مرحله این است که پیش از شروع فرآیند طراحی و توسعه موبایل اپلیکیشن، شما ایرادات را پیدا و رفع کنید. زیرا پس از شروع طراحی ، ایجاد تغییرات یک ریسک بزرگ است که ممکن است به نسخه نهایی اپلیکیشن را با مشکلاتی رو به رو کند. بنابراین بهتر است نمونه اولیه از ابتدا بهتر طراحی شود.

قدم هفتم: شروع برنامه نویسی backend

حال که طرح شما آماده شده و نمونه اولیه آزمایش شده و مشکلات مشخص شده رفع شده اند، زمان آن رسیده که برنامه نویسی backend آغاز شود. تیم توسعه دهنده باید سرورها، پایگاه های داده، API ها و راه حل های ذخیره سازی را راه اندازی کند.

پرداخت آنلاین در موبایل اپلیکیشن

همچنین با توجه به نوع فعالیت اپلیکیشن باید اقدامات قانونی و در صورتی که درگاه پرداخت دارید، مراحل کسب درگاه از بانک را نیز در لیست کارهایتان قرار دهید. توجه کنید که برخی از اقدامات لازمه ، زمان گیر هستند، به همین دلیل آن ها را به تاخیر نیندازید.

قدم هشتم: طراحی پوسته موبایل اپلیکیشن

پوسته همان قسمتی از اپلیکیشن است که توسط طراحان و توسعه دهندگان طراحی می شود و از طریق صفحه نمایش موبایل قابل دسترسی است. این وظیفه تیم طراحان است که با توجه به wireframe که شما پیش از این تهیه کرده بودید، پوسته را با کیفیت بالایی طراحی کنند.

هدف شما این است که موبایل اپلیکیشنی طراحی کنید که جامعه هدف شما به آسانی با آن ارتباط بر قرار کند. به همین دلیل لازم می باشد تمام بازخورد هایی که از آزمایش نمونه اولیه ( قدم ششم ) بدست آورده اید را در جهت بهبود رابط کاربری لحاظ نمایید.

بخوانید!  طراحی سایت هنرمندان و بازیگران

تا این مرحله ایده شما به موبایل اپلیکیشن تبدیل شده است. اما پیش از اینکه مخاطب شما به آن دسترسی داشته باشد، نیاز است مراحل دیگری را نیز طی کنید که در قسمت سوم می توانید آن را مطالعه کنید.

نوشته راهنمای تبدیل یک ایده به موبایل اپلیکیشن – قسمت دوم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.