0

راه اندازی سرویس تاکسی آنلاین مشابه اسنپ

طراحی سایت

آیا راه اندازی سرویس مشابه اسنپ امکان پذیر است؟

اسنپ یک استارت آپ تاکسی آنلاین  است که روزانه حدودا ۱۰۰.۰۰۰سفر در سطح تهران با کمک ۳۰.۰۰۰ وسیله نقلیه ای که در اختیار دارد به اجرا می گذارد. با توجه به مزایای متعدد این سرویس در مقایسه با رقبای سنتی اش مثل تاکسیرانی و آژانس ها به سرعت در بین اقشار جوان و طرفدار تکنولوژی کشور با استقبال مواجه شد و توسعه یافت.

اسنپ از کجا آمد؟

اسنپ از UberCab که سرویس تاکسی آنلاین مبتنی بر تلفن همراه هوشمند است و درشهر سانفرانسیسکو آمریکا راه اندازی شده ایده گرفته است.

اوبر نخستین استارت آپ دنیاست که بزرگترین و گرانترین سهام را در اختیار داشت. رانندگان اوبر از خودروهای شخصی خودشان استفاده می کنند و با استفاده از اپ اوبر به صورت اتوماتیک کرایه را حساب کرده و به صورت آنلاین دریافت می کنند.

موفقیت های جهانی این شرکت در سراسر جهان سبب شده که کارآفرینان زیادی به راه اندازی استارت آپ هایی از این دست روی آورده اند.

راه اندازی سرویس مشابه اسنپ

(اوبر سازی) اصطلاحی است که برای شرکت هایی که از مدل کسب و کار آن ایده گرفته اند به کار می رود. اوبر در حال حاضر در ۵۸ کشور دنیا فعالیت می کند و ارزش آن بیش از ۵۰ میلیارد دلار می رسد رقم وسوسه انگیزی که خیلی ها را به فکر پولدار شدن از این طریق می اندازد.

اما آیا راه اندازی سرویس مشابه تاکسی آنلاین امکان پذیر است؟

اوبر مثل یک ویروس در سراسر جهان در حال شکل گیری است اما راه اندازی چنین سرویسی کار چندان آسانی نیست.

بخوانید!  طراحی سایت داینامیک چیست؟

مشکلات راه اندازی سرویس های اسنپ طوری

درهمین کشور خودمان به موازات اسنپ اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان  تپسی و کارپینو هم فعال شده اند که تلاش می کنند سهمی از این بازار را در اختیار بگیرند.

رقبای سنتی یعنی تاکسی رانی و آژانس ها هم ساکت نمی نشینند و از زمانی که کسب و کار خود را در خطر نابودی دیده اند می کوشند هر طور شده درمقابل اسنپ قد علم کنند.

بنابراین راه اندازی استارت آپ تاکسی آنلاین در کشور با چالش های عمده ای روبروست. علاوه بر نیاز به جذب سرمایه باید بتوان خدماتی ارائه کرد که اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان شما را به شکل چشم گیری از رقبای خودتان برتر سازد.

برای موفقیت در بازار تاکسی آنلاین چه باید کرد؟

مطالعه رفتار مصرف کننده و علم رفتار مصرف کننده چاره کار است. در بازارهای رقابتی مثل تاکسی آنلاین که از کشش بسیار بالایی برخوردار هستند جلب حد اکثری رضایت مشتری حرف نخست را می زند.

کاربران بسیاری در حال حاضر هر سه اپلیکیشن اسنپ، تپسی و کارپینو را رو گوشی خود نصب کرده اند و ضمن مقایسه لحظه ای تصمیم می گیرند کدام را انتخاب کنند.

بنابراین وفاداری سازی مشتری در این سیستم کار بسیار دشواری خواهد بود و مطالعه رفتار مصرف کننده تنها راهکار نجات بخش می باشد که درکنار کلیه تلاش هایی که برای جلب رضایت مشتری انجام خواهیم داد می تواند راهگشا باشد.

مطالعه رفتار مصرف کننده اسنپ چه چیزی را آشکار می کند؟

تاکسی آنلاین با مسافران و رانندگان به عنوان دو رکن اصلی این استارت آپ سر و کار دارد که هر کدام به نحوی از این سرویس تاثیر پذیرفته و بر آن اثر گذار هستند.

بخوانید!  نقش دامنه در طراحی سایت

عمده مصرف کنندگان این سرویس جوانان علاقه مند به تکنولوژی هستند و این سرویس هنوز گسترش زیادی در بین اقشار میانسال جامعه نیافته است. بنابر این تبلیغات و معرفی محصول در محل هایی که کاربران شبکه در آن حضور دارند می تواند به افزایش توجه و اعتماد مخاطب جوان کمک کند.

تخفیفات مناسب، برخورد محترمانه با مشتریان، سرعت دسترسی به اپلیکیشن و سادگی آن به همراه امکان مشاهده مسیرحرکت خودرو در مسیر می تواند در جلب توجه مخاطب بسیار تاثیر گذار باشد.

درضمن باید حداقل امکانات مورد نیاز رانندگان جهت افزایش انگیزه کار و تلاش برای ایشان فراهم شود تا به افزایش رضایت مشتریان کمک نماید.

آینده اسنپ

اگرچه مقاومت های زیادی در برابر توسعه اسنپ صورت می گیرد اما به نظر می رسد به دلیل وجود مزایای متعدد، این استارت آپ و استارت آپ های مشابه می توانند موفقیت های چشم گیری به دست آورند. برخی از این مزایا عبارت اند از:

  •  صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در هزینه
  • سهولت استفاده
  • دسترسی آسان
  • علاقه مندی ایرانیان به استفاده از تکنولوژی های نوظهور
  • امکان مناسب برای تامین شغل دوم برخی افراد

بنابر این اگر در پی را اندازی تاکسی آنلاین هستید با وجود راه دشوار و رقبای قدر امکان موفقیت برای شما وجود خواهد داشت به شرط آنکه مطالعه دقیقی بر روی بازار هدف انجام دهید و مطالعه رفتار مصرف کننده را جدی بگیرید به این ترتیب می توانید رفتار مشتری را حدس بزنید و بر مبنای پیش بینی های خود برنامه مدونی را جهت جلب حد اکثری رضایت مشتریان به اجرا بگذارید.

بخوانید!  دیساو چیست و آموزش Disavow برای بک لینک‌ های اسپم

اسنپ هنوز ابتدای راه است و مسیر پر فراز و نشیب زیادی را پیش رو دارد مقاومت های رقبای سنتی در کنارشکل گیری رقبای نوظهورکه به موج اسنپ سازی قابل تعبیر است سبب شده تصمیم سازی و برنامه ریزی استراتژیک برای این سازمان حیاتی باشد.

در دنیای استارت آپ ها رقابت میلیمتری و بسیار شدید است و تنها کسانی موفق خواهند بود که در ارائه ایده های جدید پیشرو باشند و اصول علم مدیریت و بازاریابی را به بهترین شکل ممکن به کار بندند.برای موفقیت دراین عرصه باید از برترین کارشناسان مشاوره گرفت.

 

نوشته راه اندازی سرویس تاکسی آنلاین مشابه اسنپ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.