0

رشته های تجارت الکترونیک که باید به آن توجه کنید

سالهای اخیر برای رشته های تجارت الکترونیک یک سال بی نظیر بود. در سراسر جهان حجم معاملات رشته های تجارت الکترونیک بیش از ۱.۳ تریلیون دلار بود. Alibaba به عنوان بزرگترین IPO  جهان این واقعیت را آشکار ساخت. اغلب خرید کنندگان آمریکا اکنون خرید های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند، سال سال بسیار خوبی بود.

برای سال های بعد پیش بینی های خیلی خوبی وجود دارد و انتظار می رود حجم مبادلات رشته های تجارت الکترونیک روند صعودی خود را حفظ کند. شرکت های رشته های تجارت الکترونیک برای حفظ وضع موجود و افزایش رونق بازار باید اصطحکاک بین خود را به حداقل رسانده و برای رونق هرچه بیشتر این صنعت تلاش کند.

در این گزارش شما را با ۵ رشته برتر تجارت الکترونیک که انتظار می رود آینده پر رونقی داشته باشند آشنا می کنیم.

مزایایی طراحی سایت ریسپانسیو

۱- اجرای طراحی ریسپانسیو

۶۶ درصد از تمام زمانی که مردم در فضای وب به سر می برند به تلفن های همراه هوشمند اختصاص می یابد، انتظار می رود این زمان بیشتر هم بشود و ۶۱ در صد استفاده کنندگان، وب سایت های اینترنتی معمولی را به مقصد اپلیکیشن های وب و سایت های ریسپانسیو ترک کنند.هیچ رازی در کار نیست این یک حقیقت آشکار است.

بهینه سازی تجربه کاربری برای تبلت و گوشی های تلفن همراه یکی از رشته های تجارت الکترونیک است که انتظار می رود پر رونق باشد.

اجرای طراحی ریسپانسیو قطعا از رونق بالایی برخوردار خواهد بود این روش بر طراحی یک رابط کاربری ساده و ارائه تجربه مشاهده، مطالعه و بازدید آسان بنا شده است که به رزولوشن پایین تر تاکید می کند.

بخوانید!  اصول طراحی سایت کاریابی

در آینده نزدیک هر سایتی که فاقد قابلیت ریسپانسیو باشد بازدید کننده ای نخواهد داشت.

سایت های ریسپانسیو تجربه کاربری بهتر، رضایت بالاتر مشتری و نرخ تبدیل بهتری را به ارمغان می آورند.

سایت ها باید برای مشاهده در تمامی مروگر ها، موبایل ها و دسکتاپ طراحی و بهینه شوند.

۲- سیستم پرداخت آنلاین اپل

یکی دیگر از رشته های تجارت الکترونیک که انتظار می رود سال های خوبی پیش رو داشته باشد پرداخت آنلاین است و اپل هم با راه اندازی استور خود در این مسیر پیش گام شد.

در حال حاضر سیستم های پرداخت آنلاین در نمونه های موفقی چون Lyft، Uber و Airbnb  بازار را رهبری می کنند و سیستم پرداخت آنلاین اپل قابلیت اینکه یکی از برترین رشته های تجارت الکترونیک باشد را داراست.

Apple Pay تنها آغاز راه ورود اپل به فضای تجارت الکترونیک است.مزیت های این بازار به حدی است که انتظار می رود به زودی شاهد ورود بازیگرهای قوی و توسعه بازار باشیم.

کدام محتوا، کدام قسمت سایت

۳- ترکیب محتوا با تجارت یا بازاریابی محتوایی

در سال های اخیر سایت های موفق می کوشند از طریق تولید محتوای ارزشمند بر سبک زندگی خوانندگان اثر بگذارند و از این طریق میزان فروش خود را افزایش دهند.

همچنین نقش محتواها در موتورهای جستجو رو به افزایش است.بنابراین بازاریابی محتوایی یکی از رشته های تجارت الکترونیک است که قطعا موفق خواهد بود.

Etsy نمونه موفقی از ترکیب محتوا و تجارت است که با شناسایی هنرمندان (اینفلوئنسرها) و انجام پروژه های DIY در حالی که از رسانه های اجتماعی خود برای ترویج محصولات استفاده می کند بسیار موفق بوده. در این زمینه، Etsy به بیش از یک سایت تجارت الکترونیک تبدیل شده است، بلکه یک وب سایت برای مخاطبان مختلف ا است که ممکن است بخواهند کار خود را به بازدیدکنندگان علاقه مند به همراه شیوه زندگی و فرهنگ خاص خود ارائه دهند.

بخوانید!  افزایش بازدید از طراحی سایت

Birchbox یکی دیگر از نمونه های موفق بکارگیری بازاریابی محتوایی است که با بکارگیری محتوای با کیفیت توانسته سهم خوبی از بازار را بدست آورد.

وبلاگ این سایت به همراه راهنماهای آموزشی ارزشمند با استقبال خوبی مواجه شده و توانسته جایگزین شیوه های خرید سنتی Cosmo و GQ شود. محتوا و بازاریابی برای رسیدن به همین هدف بایکدیگر همکاری می کنند.

ویدئو مارکتینگ

۴- ویدئو مارکتینگ

طبق گفته های سیسکو ۶۹ درصد حجم اینترنت صرف محتوای ویدئویی می شود و این به آن معنی است که تولید ویدئو و انتشار آن در فضای وب یکی از رشته های تجارت الکترونیک است که آینده خوبی خواهد داشت.

خریداران به دنبال تجربه های بصری بیشتر برای انتخاب و خرید هستند و ویدئو تبدیل به یک دارایی ارزشمند جهت اغناء مشتری وافزایش خرید خواهد بود بنابراین روش های تسهیل نمایش ویدئوهم در رشته های تجارت الکترونیک پر رونق خواهند بود.

استفاده از ویدئو در حال حاضر برای بسیاری از برندها به ویژه برندهای لباس و کالاهای الکترونیک اهمیت بالایی یافته است.

ویدئو یکی از روش های بسیار عالی برای ارائه محتوای باکیفیت و اثر گذار است که این روزها با استقبال خوبی از سوی صاحبان مشاغل روبرو شده است.

همانطور که پلت فرم های تلفن همراه در تجارت الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردار هستند نقش ویدئو مارکتینگ هم روز به روز ارتقا خواهد یافت.

۵- مدیریت ریمارکت بازار(مدیریت بازاریابی مجدد)

سایت ها و شبکه های اجتماعی با قابلیت مشاهده در تلفن همراه یک فرصت بی نظیر برای بازاریابی مجدد محصولات در شبکه های اجتماعی است که به مدیران کارآمد و متخصص نیاز دارد. ریمارکت بازار در فضای جدید یکی از رشته های تجارت الکترونیک است که سال های پر رونقی را پیش رو خواهد داشت.

بخوانید!  شش گام برای شروع کسب و کار آنلاین موفق

خرده فروشان با کمک امکانات جدیدی که شبکه های اجتماعی در اختیارشان قرار داده قدرت خود را افزایش می دهند و مدیریت ریمارکت در این راه نقش کلیدی خواهد داشت.

نوشته رشته های تجارت الکترونیک که باید به آن توجه کنید اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.