0

رفع مشکل ارسال ایمیل با لاراول از طریق smtp

ارسال ایمیل یکی از اصلی ترین قابلیت هایی است که بعد از خرید سرویس میزبانی سایت مناسب باید مورد توجه صاحبان کسب و کارها قرار بگیرد. چرا که ایمیل یک راه ارتباطی بسیار مناسب میان مدیران وب سایت ها و کاربران است که می توانند اطلاعات مختلفی از جمله لینک ثبت نام، تغییر رمز و… را از طریق آن ارسال و دریافت کنند. گاهاً نیز مشاهده می شود که وب سایت های مختلف از این راه ارتباطی برای ارسال خبرنامه و اخبار اصلی و موارد این چنینی نیز استفاده می کنند. به طور معمول وب سایت هایی که با استفاده از زبان برنامه نویسی php طراحی شده اند از Phpmailer برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده می کنند که متاسفانه این مسیر امنیت مناسبی را نداشته و می تواند با ارسال و دریافت ایمیل های اسپم برای افراد مشکل ساز شود. در همین راستا بسیاری از افراد به دنبال راهکاری هستند تا بتوانند ارسال ایمیل با لاراول را در امن ترین حالت ممکن داشته باشند. روش ایمنی که می تواند از آن برای رفع مشکل ارسال ایمیل با لاراول استفاده کرد، ارسال ایمیل در لاراول از طریق smtp است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش ارسال ایمیل با لاراول از طریق smtp را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم تا بتوانید در کنار افزایش امنیت اطلاعات خود، در سریع ترین حالت ممکن ایمیل های خود را ارسال و دریافت نمایید.

بر اساس سیاست های کاری مجموعه میزبان فا امکان استفاده از php mail فراهم نیست و ارسال و دریافت ایمیل تنها از طریق smtp یا پورت 587 میسر می باشد و هدف این است که از ارسال ایمیل های اسپم جلوگیری به عمل آمده و آیپی سرورها کاملا پاکیزه نگه داشته شود.

آموزش ارسال ایمیل در لاراول

لاراول یک فریم ورک تحت وب است و به کاربران خود این امکان را می دهد تا به کمک زبان برنامه نویسی php برنامه ها و ساختارهای مورد نظر خود را طراحی و تولید نمایند. این فریم ورک به دلیل قابلیت های منحصر به فردی که دارد در میان برنامه نویسان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و در واقع به یکی از انتخاب های اصلی آنها تبدیل شده است. یکی از این بخش های اصلی هر cms ایمیل است که مدیریت ارتباط با مشتریان از طریق آن صورت می گیرد.

گاهاً به دلیل استفاده افراد از phpmailer و ارسال و دریافت محتوای اسپم یا محتواهای با حجم بالا ممکن است مشکلات امنیتی مختلفی برای وب سایت ها رخ دهد یا اینکه برای افزایش امنیت و جلوگیری از وقوع مشکلات امنیتی در سرور میزبان شما محدودیت هایی برای ارسال و دریافت ایمیل اعمال شده باشد. در همین راستا به طور معمول به افراد پیشنهاد می شود تا از سرور smtp برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده کنند. در ادامه این مقاله آموزش ارسال ایمیل در لاراول با smtp را به صورت گام به گام به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید بدون مشکل ایمیل های خود را ارسال کرده یا در صورت داشتن هرگونه مشکل در زمینه ارسال ایمیل از طریق phpmailer از این قابلیت برای رفع مشکل ارسال ایمیل با لاراول بهره ببرید.

در نظر داشته باشید قبل از هر اقدامی می بایست در هاست خود یک اکانت ایمیل ایجاد نمایید:

آموزش ساخت ایمیل در دایرکت ادمیننحوه ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل

بخوانید!  تفاوت هاست و دامنه چیست؟ آشنایی با اصطلاحات حوزه طراحی سایت

نحوه ارسال ایمیل با لاراول از طریق smtp

به منظور ارسال ایمیل با استفاده از smtp در لاراول شما می توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در گام اول شما باید مطابق با آموزش نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل وارد پنل مدیریتی وب سایت خود شوید.
  2. حال لازم است که از طریق منو Files زیرمنو File Manager را انتخاب نمایید.
    ارسال ایمیل با لاراول
  3. سپس در صفحه مربوط به File Manager هاست خود وارد مسیر Public_html شوید و سپس روی فایل env. کلیک راست کنید تا منوهای مختلف مربوط به این فایل به شما نمایش داده شود. در ادامه نیز از میان گزینه های مختلفی که نمایش داده می شود، گزینه Edit را انتخاب نمایید تا امکان ویرایش این فایل برای شما فراهم شود.
    نحوه ارسال ایمیل با لاراول
  4. حالا باید در فایل env. بخش مربوط به میل را پیدا کرده و اطلاعات این قسمت را با اطلاعات مربوط به ایمیل هاست خود جایگزین نمایید. گزینه های مربوط به تنظیمات ایمیل لاراول به صورت پیش فرض شامل موارد زیر می شود:
    • MAIL_MAILER=smtp
    • MAIL_HOST=mailhog
    • MAIL_PORT=1025: این قسمت مخصوص نوشتن پورت ایمیل می باشد. می توانید از پورت 587 کمک بگیرید.
    • MAIL_USERNAME=null: نام کاربری که همان آدرس ایمیل است را جایگزین واژه null کنید.
    • MAIL_PASSWORD=null: رمز عبور ایمیل خود را بنویسید.
    • MAIL_ENCRYPTION=null: متد رمزنگاری که در باکس آبی رنگ زیر به آن اشاره شده را وارد کنید.
    • MAIL_FROM_ADDRESS=null: در این بخش آدرس ایمیل خود را درج کنید.
    • MAIL_FROM_NAME=”${APP_NAME}”
    آموزش نحوه ارسال ایمیل در لاراولاکنون شما می توانید از طریق بخش Email Accounts و گزینه Connect Devices قرار گرفته در رو به روی آدرس ایمیل مورد نظرتان، اطلاعاتی که باید جایگزین مقادیر پش فرض عنوان شده نمایید را مشاهده کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نظر با کلیک روی دکمه Save Changes تغییرات اعمال شده را ذخیره نمایید.
    در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از حالت رمزنگاری شده با SSL/TLS لازم است MAIL_PORT را روی 465 و در صورت استفاده از حالت None-SSL نیز باید MAIL_PORT را روی 587 قرار دهید.
    تنظیمات ارسال ایمیل با smtp در لاراول
  5. در گام بعدی شما می توانید فرآیند ارسال ایمیل در لاراول از طریق smtp را دنبال نمایید. به همین منظور می توانید با کلیک روی گزینه Check Email وارد میل باکس ایمیل مورد نظر خود شوید.
    آموزش ارسال ایمیل با لاراول
  6. سپس همانند تصویر زیر روی گزینه Open کلیک نمایید تا از طریق roundcube میل باکس به شما نمایش داده شود.
    نحوه ارسال ایمیل در لاراول با smtp
  7. حال آدرس ایمیل مقصد، محتوای ایمیل مورد نظر و سایر موارد را وارد کرده و در نهایت روی دکمه Send کلیک نمایید.
  8. خواهید دید که پیام شما به راحتی در آدرس ایمیل مقصدتان دریافت می شود.
    آموزش ارسال ایمیل با smtp لاراول
بخوانید!  آموزش نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

به طور معمول در سرورهای مختلف برای افزایش امنیت محدودیت هایی روی سرور اعمال می شود و سبب می شود تا ارسال و دریافت ایمیل از طریق php mailer امکان پذیر نبوده و امکان ارسال ایمیل های اسپم نیز میسر نباشد. به همین دلیل نیز افراد باید تنظیمات لازم برای ارسال ایمیل از طریق smtp را روی هاست خود فعال نمایند تا بتوانند فرآیند ارسال و دریافت ایمیل را بدون مشکل دنبال نمایند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما برای این بوده است تا آموزش رفع مشکل ارسال ایمیل با لاراول از طریق smtp را در اختیار شما قرار دهیم. با استفاده از این قابلیت شما می توانید به راحتی فرآیند ارسال ایمیل در لاراول را دنبال کرده و خیالتان در خصوص ارسال و دریافت ایمیل راحت باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما در ارتباط باشید.

نوشته رفع مشکل ارسال ایمیل با لاراول از طریق smtp اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.