0

روش افزایش کاربر – ۴ گام برای بدست آوردن مشتریان بیشتر

طراحی سایت

یکی از دغدغه هایی که همواره همراه با صاحبان کسب و کار ها بوده است جذب مشتری و همراهی مشتری با خود بوده است. با به روی کار آمدن کسب و کار های اینترنتی ،کارشناسان این حوزه با معرفی انواع روش افزایش کاربر ، یا افزایش کلاینت به کسب و کارها ، سعی نمودند تا این دغدغه را تا حدی کاهش دهند.

در این مقاله می خواهیم یکی از روش افزایش کاربر را با شما به اشتراک بگذارم که تاثیر زیادی روی افزایش جذب کاربر و فروش خواهد گذاشت.

مبتکر این روش جیمز کوپر در هوستون که آن را “بازاریابی بازار گرم” یا “warm market prospecting” نامگذاری کرده است.

این روش افزایش کاربر با هدف فروش بیشتر بر روی مشتریانی تمرکز می کند که طی ۱۲ ماه گذشته با شما آشنا شده اند. لازم نیست همه چیز به آن ها بفروشید بلکه باید تلاش کنید زمینه مراجعه مجدد آن ها را فراهم کنید اینکار زندگی تجاری شما را متحول خواهد کرد.

این شیوه بازاریابی بر این اصل استوار است که جذب مشتری قدیمی و کسی که با برند ما آشنایی دارد بسیار راحت تر از کسی است که هیچ آشنایی با ما ندارد. این اصل کلی در همه صنایع و کسب و کار ها صادق است.

بازاریابی گرم بخشی از روش افزایش کاربر و استراتژی های افزایش جدب کاربر است. در این نوشتار می کوشم به شما آموزش دهم چطور می توانید آن را پیاده سازی کنید.

گام نخست: مشتریان قدیمی خود را شناسایی کنید

مشتریان قدیمی شامل کلیه کسانی است که در سال های گذشته به حساب شما واریز وجه داشته و به نحوی با شما تجارت کرده اند.

بخوانید!  بزرگ ترین پروژه قرن در انتقال و افزایش کیفیت در میزبان فا

کافی است یک لیست تهیه کنید، در صورتیکه نرم افزار CRM  داشته باشید استخراج نام مشتریان بسیار ساده تر خواهد بود. دریک دنیای کامل خوب است لیست مشتریان خود را در سیستم CRM  ذخیره کنید تا راحت تر بتوانید برای آن ها برنامه ریزی کنید.

گام دوم: با مشتریان تماس برقرار کنید

رابطه برقرار کردن شاید برای شما هم مثل من کمی سخت باشد برای اینکه ضریب خطای خود را کاهش دهید بهتر است از قبل مشخص کنید که دقیقا جهت افزایش جذب کاربر چه می خواهید بگویید.

روش افزایش کاربر به شما یادآوری می کند که صحبت های شما باید مختصر و قانع کننده باشد.

آغاز گفتگو خیلی مهم است شاید بد نباشد چند جمله مناسب را بنویسید و به تناسب مشتری از آن ها استفاده کنید به عنوان مثال:

سلام، من هیلاری هیلارد هستم، مدت ها از آخرین گفتگوی ما می گذرد خوب هستید؟

قصد دارم در مورد آخرین خدمات خودمان و قراردادهای مهمی که بسته ام برای شما توضیح دهم امیدوارم فرصت داشته باشید.

من روزهای شنبه و چهارشنبه آمادگی دارم بیشتر در این خصوص صحبت کنم چه زمانی برای شما مناسب تر خواهد بود؟

دقیقا باید یک همچین پیامی بدهید، با کمک کمترین واژه های ممکن در سریعترین زمان پیام خود را انتقال دهید.

گام سوم: در طول تماس شنونده خوبی باشید و تلاش کنید بر ارزش کالای خود بیفزایید

این مرحله از روش افزایش کاربر خودیک هنر است که به آموزش نیاز دارد. خوب است در طول کلام این پیام را به مشتری قدیمی منتقل کنید که یک پیشنهاد خوب و سودآور برای او دارید. می توانید بگویید: من چند پیشنهاد جدید دارم که شاید برای شما جذاب باشد یا دوست داشته باشید در مورد آن ها بیشتر بدانید.

بخوانید!  چه ابزار مدیرت پروژه ای مناسب کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها است؟

من شخصا اعتقاد دارم هنگام گفتگو با مشتریان قدیم می توان حداقل به یک یا چند پیشنهاد جدید برای افزایش سطح همکاری ها دست یافت به شرط اینکه بر اصول روش افزایش کاربر پایبند باشید و اصل شنونده موثر بودن را رعایت کنید.

برای اینکه به افزایش جذب کاربر دست یابید همان ابتدا یک پیشنهاد جذاب را مطرح کنید.

من همیشه لیستی در ذهن خودم دارم که در طی گفتگو با مشتری بسته به نیازش برخی از آن ها را مطرح می کنم.

فراموش نکنید مدت هاست با این افراد گفتگویی نداشته اید شاید نکاتی برای گفتن دارند که برای کسب و کار شما بسیار ارزشمند باشد.

گام چهارم: ارائه پیشنهاد کمک های مداوم

این روش در اکثر موارد جواب می دهد اما فراموش نکنید موفقیت آن بسته به نیاز مشتری است و اینکه شما راه مذاکره را به درستی طی کرده باشید. ارائه پیشنهاد کمک های مداوم اگرچه یک روش افزایش کاربر است اما به معنی موفقیت گفت و گو  و امضای قرارداد هم نیست.

برای افزایش جذب کاربر باید مشتری خود راه همراه داشته باشید. به عنوان یک سخنران و مربی از مشتریان خود دعوت می کنم در سمینارهای بعدی مراهمراهی کنند، گاهی آن ها را به صرف یک قهوه دعوت می کنم و یا برنامه ای برای صحبت بیشتر می چینم تا روش افزایش کاربر را روی آن ها پیاده کنم این مسیر را انقدر ادامه دهم تا به هدف اصلی خودم که همان فروش است دست یابم.

من تنها ۲۰ درصد از زمان های اضافی خودم را صرف ارتباط با مشتریان قدیمی می کنم، این روش افزایش کاربر به فروش بیشتر من و دستیابی به بازارهای جدید منجر شده است.

بخوانید!  راه های رسیدن به موفقیت از طریق طراحی سایت

برخی از مشتریان ناراضی را نمی توان به خرید دوباره تشویق کرد اما ۸۰ درصد مشتریان قابلیت یک خرید دوباره را دارند فقط کافی است به درستی با آن ها ارتباط برقرار کنید.

در روش افزایش کاربر تماس های اولیه بسیار مهم است مشتری باید احساس نیاز کند، سپس سوال خواهد کرد و در صورتیکه پاسخ مناسب را دریافت کند قطعا خرید خواهد داشت.

هنگام بکار گیری روش افزایش کاربر باید یک مکالمه کوتاه، موثر و حاوی پیشنهاد های مناسب داشته باشید تا مشتری برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید تشویق شود. توانایی برقراری ارتباط موثر و بکارگیری تکنیک های شنونده موثر می تواند در این مسیر بسیار کار گشا باشد. فراموش نکنید مشتری های قدیمی همیشه بهترین گزینه برای بازاریابی و فروش هستند.

نوشته روش افزایش کاربر – ۴ گام برای بدست آوردن مشتریان بیشتر اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.