0

ریدایرکت ۳۰۱ چه تفاوتی با ریدایرکت ۳۰۲ دارد؟

اگر به تازگی در وب سایت خود با تعداد زیادی صفحه ۴۰۴ مواجه شده اید و نگران سئو وب سایتتان هستید، جای درستی آمده اید. در مقاله ای که پیش از این منتشر شده بود ، در مورد انواع ریدایرکت های صفحات وب خواندیم . در این نوشتار قصد داریم با دو ریدایرکت که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند آشنا شویم:

ریدایرکت 301 چه تفاوتی با ریدایرکت 302 دارد

ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ ، چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

شاید در نگاه ما به عنوان کاربر هر دو مورد تنها یک تغییر مسیر بین صفحات وب بنظر برسد. اما برای موتور های جستجو ، کدهای http معنی متفاوتی دارند و با هر یک از انواع ریدایرکت ها به گونه متفاوتی برخورد خواهند کرد. ریدایرکت ۳۰۱ به معنی آن است که صفحه به طور کامل به صفحه وب جدیدی منتقل شده است. اما در ریدایرکت ۳۰۲ ، صفحه به طور موقت به یک صفحه دیگر تغییر مسیر می دهد. در این حالت موتور های جست و جو ، اطلاعات صفحه اولیه را حذف نکرده و در نتایج صفحه را حفظ خواهند نمود.

تعریف اشتباه ریدایرکت ممکن است باعث از دست رفتن اطلاعات در بایگانی گوگل شود.

چرا ریدایرکت صفحات وب موضوع مهمی است؟

یکی از مهمترین دلایل برای استفاده از ریدایرکت ، جلوگیری از بروز خطای ۴۰۴ می باشد. زمانی که شما در حال انتقال سایتتان به دامنه یا آدرس (URL) جدیدی هستید، نیاز خواهید داشت که کاربران بتوانند از طریق مرورگر به طور مستقیم به صفحه وب سایت شما هدایت شوند. ریدایرکت صفحه وب باعث می شود این امر محقق شود. از آن جایی که تغییر دامنه یا آدرس سایت یک انتقال همیشگی خواهد بود ، برای ریدایرکت کردن صفحات ، از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده می شود.

بخوانید!  طراحی سایت برای براورده کردن نیازهای کاربران

در خصوص ریدایرکت ۳۰۲ ، باید گفت که موارد کمی وجود دارد که به ریدایرکت ۳۰۲ نیاز می شود. اما برای مثال می توان به شرایطی اشاره کرد که برای یک ایونت خاص یا پیشنهاد ویژه ای یک صفحه فرود (Landing Page) طراحی شده است. برای آنکه در مدت کوتاهی کاربران بیشتری بتوانند از صفحه فرود مذکور بازدید کنند می توانید از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنید و کاربران ورودی از موتورهای جستجو را به صورت موقت به صفحه فرود هدایت کنید.
با استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ به گوگل و یا سایر موتورهای جستجو اعلام می کنید که این انتقال به صورت موقت می باشد . در این حالت گوگل اطلاعات صفحه اصلی را از بایگانی خود پاک نخواهد کرد.

چرا اغلب به اشتباه از ریدایرکت ۳۰۲ به جای ریدایرکت ۳۰۱ استفاده می شود.

در بیشتر مواردی که به ریدایرکت ۳۰۱ نیاز است ، به اشتباه از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده می شود. شاید دلیل این اشتباه را بتوان در این دانست که ریدایرکت ۳۰۲ تنها با استفاده از جاوا اسکریپت و متا تگ ها، ممکن می شود. اما برای ایجاد ریدایرکت ۳۰۱ در صورتی که از سرور آپاچی ( Apache ) استفاده کنید ، نیاز به دستورات خاصی می باشد. در صورتی که از یک سرور ویندوزی استفاده کنید، کار به مراتب پیچیده تر خواهد بود به همین دلیل به اشتباه از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده می شود.

 

نوشته ریدایرکت ۳۰۱ چه تفاوتی با ریدایرکت ۳۰۲ دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.