0

زبان های استاندارد برنامه نویسی موبایل کدامند؟

طراحی سایت

زبان های استاندارد برنامه نویسی موبایل امروزه در دنیای موبایل انقلابی به پا کرده است. تا چندی قبل کاربرد موبایل ها در حد یک تماس تلفنی و یک پیامک بود اما با پیشرفت تکنولوژی در طراحی و ساخت موبایل ها و هوشمند تر شدن آنها کاربرد و اهمیت آنها نیز شکل تازه ای به خود گرفت از طرفی  زبان های استاندارد برنامه نویسی موبایل نیز روز به روز پیشرفت کرد و متخصصان امر را وادار به طراحی اپ موبایل در موضوعات مختلف تجاری کرد.  در فرصت پیش رو ما را همراهی کنید زیرا می خواهیم با انواع زبان برنامه نویسی موبایل و طراحی اپلیکیشن بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با زبان های برنامه نویسی موبایل

صاحبان کسب و کارها امروز به این نتیجه رسیده اند برای رونق و فروش بیشتر  محصولات و خدمات خود چاره ای جز حضور مداوم در بازار تجارت ندارند، در دسترس مشتریان بودن و حضور پررنگ داشتن میسر نمی شود مگر اینکه دست به دامان ابزارهای قوی موجود شد. یکی از همین ابزارها موبایل هایی است که در دست مردم است. نکته حائز اهمیت اینکه بعد از طراحی سایت داشتن نسخه موبایلی آن کمک شایانی به کسب و کارها در دنیای تجارت کرده است. پیشترفت های حاصل شده در طراحی اپ موبایل در دهه های اخیر با انواع زبان های برنامه نویسی موبایل مانند: جاوا(JAVA)، سی شارپ c#))، سی پلاپلاس (C+)، پایتون، سوئیف(Swift) ، جاوا اسکریپت(Java Script)  صورت گرفته و متخصصین با کمک همین زبان ها توانسته اند اپلیکیشن های مختلف را در حوزه های مختلف کسب و کارها طراحی و پیاده سازی کنند. تمامی زبان های برنامه نویسی موبایل نام برده از ویژگی های خوبی برخوردار هستند، هر کدام نقاط قوت و ضعفی دارند، اما در سال های اخیر برنامه نویسان ازآنها برای طراحی اپ موبایل استفاده کردند. به دلیل کمبود وقت نمی توانیم در مورد همه این زبان ها سخن بگوییم در حال حاضر به معرفی دو تا از این زبان ها می پردازیم که در راستای طراحی اپ موبایل نقش بسزایی دارند.

بخوانید!  کمپین تبلیغاتی چیست؟ چگونه کمپین موفقی اجرا کنیم؟

معرفی زبان برنامه نویسی موبایل جاوا(JAVA):

زبان برنامه نویسی موبایل جاوا یک زبان شی گرایی به حساب می آید و ساختار آن مانند ساختار زبان C و C++ است، درسته که امکاناتی کمتر نسبت به زبان های دیگر دارد اما توابع آن راحت و از امنیت بالاتری بر خوردار است، نکته مهم اینکه این زبان در بین برنامه نویسان محبوبیت خاصی دارد و بهتر بدانید بیشترین استفاده را در بین نرم افزارهای برنامه نویسی دارد. از ویژگی های زبان برنامه نویسی جاوا می توان به سادگی، امنیت، مقاوم بودن در برابر خطاها و اخطارها در زمان اجرا، پویایی، قابلیت چند نخی یعنی به عهده گرفتن چند وظیفه و عملکرد بالا را نام برد.

معرفی زبان برنامه نویسی موبایل سوئیف(Swift) :

زبان برنامه نویسی موبایل Swift برای سیستم عامل ios بوده که برنامه های موبایل برای این سیستم عامل با این زبان نوشته می شود. خوب است بدانید عمر زیادی از زبان Swift  نمی گذرد اما توانسته جای خود را در بین برنامه نویسان باز کند، واژه سوئیفت به معنای تجارت است. از ویژگی های این زبان می توان به یادگیری آسان این زبان اشاره کرد بخصوص برای افرادی که با زبان برنامه نویسی C شی گرا کار کرده باشند. کد باز بودن، سادگی، سرعت کد زنی، محیطی جذاب، دیدن لحظه ای نتیجه کدها از دیگر ویژگی آن به محسوب می شود.

نتیجه گیری:

همانطور که ملاحظه کردید، با امکانات و تکنولوژی های موجود می توانید تلاش کنید تا از بازار تجارت همراه که به امری مهم در دنیای تجارت در آمده است عقب نمانید. اگر نگاهی به اپ های موفقی مانند تپ سی و اسنپ کنید در می یابید چه میزان مبادلات در طول روز را با کمک اپلیکیشن های خود انجام می دهند. پس بدون شک یکی از راههای موفق در دنیای تجارت امروز داشتن یک اپ موبایل خوب است، از طرفی اگر می خواهید سهمی بیشتر از این بستر آماده تجارت را در اختیار بگیرید، اگر می خواهید یکی از صد و چهل باری که یک فرد به گوشی خود سر می زند را در اختیار داشته باشید چاره ای جز طراحی اپ موبایل ندارید. خوشبختانه وجود زبان های برنامه نویسی موبایل خوب و موفق همراه با متخصصین در این زمینه می تواند شما را از نگرانی در بیاورد، پس هر زمان اراده کنید داده پرداز راستین شما را در زمینه طراحی اپ موبایل مختص کسب و کارتان یاری می رساند.

بخوانید!  تولید لید های با کیفیت

نوشته زبان های استاندارد برنامه نویسی موبایل کدامند؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

مطالب مرتبط

یک آموزش ساده کد نویسی با HTML (بخش اول)

HTML HTML (Hypertext Markup Language) کدی است که برای ساختار یک صفحه وب و محتوای آن استفاده می شود. به عنوان مثال ، محتوا می تواند درون مجموعه ای از پاراگراف ها  یا با استفاده از جداول تصاویر و داده ها و… ساختار یابد. همانطور که از عنوان این مقاله پیداست ، این مقاله درک […]

نوشته یک آموزش ساده کد نویسی با HTML (بخش اول) اولین بار در . پدیدار شد.

طراحی سایت

طراحی سایت با زبان php

زبان PHP (پی اچ پی) چیست؟ پی اچ پی کوتاه شده عبارت Hypertext Pre-Processor، به معنای پیش پردازنده فرا متن است. این زبان برنامه نویسی یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است زیرا یک زبان برنامه نویسی سمت سرور یا متن باز (open source ) است. زبان PHP از زبان‌های اسکریپت‌نویسی تحت وب است […]

نوشته طراحی سایت با زبان php اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.