0

سئو و بهینه سازی وبسایت

تعریف سئو

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی هستند و می توان آن را بصورت زیر تعریف کرد :

برای درک معنای واقعی SEO این تعریف را تجزیه و تحلیل کرده و بخش های آن را بررسی می کنیم:

بهبود کیفیت ترافیک : شما می توانید تمام بازدیدکنندگان در دنیا را به ویسایت خود جلب کنید . اما ممکن است کاربرانی به سایت شما بیایند که گوگل به آنها گفته شما منبعی برای فروش رایانه های اپل هستید ، در حالی که شما یک کشاورز هستید که سیب می فروشید ؛ پس این میزان بازدید با کیفیت نیست. شما می خواهید بازدیدکنندگانی را جذب کنید که واقعاً به محصولاتی که شما ارائه می دهید علاقه مند هستند.

مقدار ترافیک : هنگامی که افراد متناسب با فعالیت وبسایت شما از طریق صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) وارد وبسایت شوند ، بازدید بهتر خواهد شد.

نتایج ارگانیک : تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل می دهد. ترافیک ارگانیک ، ترافیکی است که مجبور به پرداخت آن نیستید.

ترافیک جستجوی ارگانیک به طور خاص هر ترافیک پرداخت نشده ای است که از SERP حاصل می شود.

هنگامی که کاربران یک جستجو را در موتور های جستجو (مانند گوگل یا بینگ) انجام می دهند، به آن ها مجموعه ای از نتایج ارائه می شود که شامل صفحات رتبه بندی شده در موقعیت های برتر به صورت ارگانیک است. تفاوت اصلی بین ترافیک ارگانیک و ترافیک خریداری شده در این است که ترافیک ارگانیک رایگان است.

بخوانید!  کاربردی‌ترین افزونه‌های وردپرس که باید نصب کنید

برای گرفتن ترافیک از موتورهای جستجو دو روش وجود دارد:

  • راه اول این است که وب سایت شما در نتایج جستجو با استفاده از SEO رتبه بندی بالایی داشته باشد.
  • راه دوم استفاده از Google Ads برای قرار دادن تبلیغات خود در بالای نتایج ارگانیک با تبلیغات است.

ترافیک ارگانیک بسیار مهم است زیرا باعث افزایش اعتماد وب سایت می شود.

کار سئو یا بهینه سازی چگونه است ؟

شما ممکن است یک موتور جستجو را صرفاً وب سایتی ببینید که با تایپ کردن (یا صحبت کردن) یک سوال در باکس آن (گوگل ، یاهو ، بینگ یا هر موتور جستجوی دیگری که  استفاده می کنید) به شما یک لیست طولانی از پیوندها به صفحات وب می دهد که می تواند خواسته شما را برآورده کند.

درست است. اما آیا هرگز به این فکر کرده اید که در پشت آن لیست های جادویی لینک ها چه چیزی وجود دارد؟

نحوه کار آن به این صورت است : Google (یا هر موتور جستجویی که استفاده می کنید) دارای یک ربات خزنده است که  اطلاعات مربوط به نیاز شما را از تمام محتوای موجود در اینترنت جمع آوری می کند. ربات خزنده بوسیله لینک از یک صفحه به صفحه دیگر میرود و در واقع این صاحبان سایت ها هستند که مشخص میکنند ربات گوگل سایت آنها را پیمایش کند یا نه. خزنده ها همه این ۱ و ۰ ها را برای ایجاد فهرست به موتور جستجو بازمی گردانند. سپس موتور جست و جو بوسیله الگوریتم  سعی می کند همه آن داده ها را با درخواست شما مطابقت دهد.

بخوانید!  CSS در طراحی وبسایت

فاکتورهای زیادی برای ورود به الگوریتم موتور جستجو وجود دارد . رتبه بندی بر اساس کیفیت صفحات سایت، به روز بودن آنها، امنیت سایت ها، شبکه های اجتماعی و محیط های کاربری، ترجمه ها، جستجوهای جهانی و موارد دیگر انجام میشود. در این مرحله بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی بررسی میشود.

همه این موارد در ۱/۸ (یک هشتم ثانیه) اتفاق می افتد.

این کل SE (موتور جستجو) SEO است

بخش O در سئو مخفف بهینه سازی است. در این قسمت افرادی که تمام مطالب را می نویسند و آن را در سایت های خود قرار می دهند ، باید به گونه ای عمل کنند که موتورهای جستجو بتوانند این مطالب را دریافت و به کاربران ارائه دهند. بهینه سازی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از برچسب مطالب و تیترها گرفته تا پیوندهابی داخلی و … .

 

نوشته سئو و بهینه سازی وبسایت اولین بار در . پدیدار شد.