0

سیستم ارتباط با مشتریان – مزیت مدیریت ارتباط با مشتری(قسمت دوم)

طراحی سایت

در قسمت اول مقاله مزیت سیستم ارتباط با مشتری از اهمیتی که این سیستم برای کسب و کار ها دارد خواندیم. همچنین بر این تاکید شد که تمامی کسب و کار ها بدون توجه به کوچک یا بزرگ بودن آنها، به یک سیستم ارتباط با مشتری نیاز دارند. بنا بر نظر رامون ری، تنها گروهی از کسب و کارها که تعداد مشتریان آن ها کمتر از ده نفر باشد به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM نیاز نخواهند داشت. و با بالا رفتن تعداد مشتریان یک مجموعه، سیستم ارتباط با مشتریان مجموعه نیز باید تغییر کند.

همچنین به تعدادی از مزیت هایی که مجموعه با بهره بردن از یک نرم افزار CRM دست می یابد اشاره شد. اما مزیت های ارتباط با مشتری به مواردی که پیش از این ذکر شد محدود نمی شود:

CRM ارتباط با مشتریان را تسریع می بخشد

مهم نیست که مشتریان شما صد یا هزار نفر باشد، ارتباط با تک تک آنها برای شما وقت گیر است. اما شما نمی توانید به دلیل وقت گیر بودن ، این ارتباط را به طور کلی یا برای تعداد محدودی قطع کنید. با سیستم ارتباط با مشتریان به مدت زمان  به مراتب کمتری نیاز خواهید داشت. اطلاعات شما سازمندهی شده است و مشتریانتان بر اساس رفتار مشخصی در گروه هایی مشخص دسته بندی شده اند بنابراین می توانید با سرعت بیشتری در زمان  کمتری با مشتریانتان در ارتباط باشید.

CRM ارتباط با مشتریان را خودکار می کند

یکی از قابلیت های سیستم ارتباط با مشتریان ، خودکار سازی ارتباطات می باشد. زمانی که نیاز است یک آگهی به گروهی از مشتریان ارسال شود ، یا در خواست ارسال کاتالوگ و … ، سیستم ارتباط با مشتریان این قابلیت را دارد که برای گروه مشخصی ، اطلاعات مشخصی را در زمان مشخص به صورت خودکار ارسال کند.

بخوانید!  اهمیت فونت در طراحی سایت

سیستم ارتباط با مشتریان ، باعث مراجعه مجدد می شود

یکی از اصلی ترین مزیت های سیستم ارتباط با مشتریان این است که روند بازگشت مجدد مشتریان را بهبود می بخشد. به همین دلیل است که تقریبا تمامی باشگاه مشتریان ، به یک سیستم ارتباط با مشتری مجهز هستند. مشتریانی که از شما پیش از این خرید کرده اند، اعتماد اولیه را به شما دارند. بنابر این با دریافت پیامی از شما، در صورتی که قصد خرید محصول دیگری داشته باشند، به شما مراجعه خواهند کرد.

شما باید بدانید که هزینه های مراجعه مجدد یک مشتری به مراتب کمتر از جذب مشتری جدید است.

سیستم ارتباط با مشتریان به شما اجازه آنالیز داده ها را می دهد

زمانی شما میتوانید برای پیشرفت کسب و کار خودتان برنامه ریزی کنید که داده هایی برای آنالیز داشته باشد.

آنالیز داده ، یکی از قسمت های جدا نشدنی از هر کسب و کاری است. شما برای بهبود ارتباط با مشتریان نیاز مند آنالیز یکسری اطلاعات هستید، برای مثال واکنش مشتریان شما به کدام یک از پیام های ارسالی شما بیشتر بوده است. چه نوع پیام هایی برای مشتریان شما جذاب تر است و … .
این مواردی است که می تواند در ارتباطات بعدی شما با مشتری تاثیر گذار باشد.

سیستم ارتباط با مشتری تیم شما را به خوبی آموزش می دهد

زمانی که اعضای تیم شما از یک نرم افزار CRM استفاده می کنند، آنها به نظم موجود در سیستم عادت می کنند. ارتباط دقیق و شفاف با مشتریان ، سازماندهی اطلاعات ، زمان بندی ، آنالیز داده و … . باعث میشود که اعضای تیم شما به صورت حرفه ای تعلیم ببینند. این هماهنگی و نظم تیم شما در ارتباط با مشتری، از دید مشتریان دور نمی ماند. همچنین باعث تمایز شما میان دیگر رقبا یتان خواهد شد.

بخوانید!  استراتژی STP چیست؟ شاه کلید موفقیت در بازاریابی!!!

سیستم ارتباط با مشتریان قابلیت اتصال با دیگر سرویس ها را دارد

اگر همانطور که تا به حال گفته شده، سیستم ارتباط با مشتریان یک سیستم مفید است، نباید باعث پیچدگی های روند کاری مجموعه شما باشد. به همین منظور باید بتواند با دیگر سیستم های مجموعه شما ادغام شود. برای مثال، همانطور که پیش از این اشاره شد، CRM میتواند با باشگاه مشتریان ادغام شود.

CRM قابلیت استفاده از داده های شبکه های اجتماعی را دارد

برخی از کسب و کار ها از داده های شبکه های اجتماعی برای ارتباط با جامعه هدف و مشتریان بالقوه استفاده می کنند.

برخی از CRM ها مانند  Nimble، قابلیت جمع آوری اطلاعات مشتریان بالقوه را از شبکه های اجتماعی مختلف را دارا می باشند.

ویژگی های سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان بسیار متنوع هستند. اما مهم است که شما بتوانید یک سیستم ارتباط با مشتری ، با توجه به نیاز های مجموعه خودتان انتخاب کنید. اگر این قدم را به درستی بردارید مطمئنا می توانید از مزیت های بیشتری (نسبت به مزیت های این مقاله) بهره ببرید.

در صورتی که در حال حاضر از یک سیستم ارتباط با مشتری استفاده می کنید،  باعث خرسندی ما خواهد بود اگر مزیت های بیشتری که برای کسب و کار شما به دنبال داشته را با ما در کامنت ها به اشتراک بگذارید.

نوشته سیستم ارتباط با مشتریان – مزیت مدیریت ارتباط با مشتری(قسمت دوم) اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.