0

سیستم ارتباط با مشتری _ مزیت مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارها

طراحی سایت

مزیت های استفاده از سیستم ارتباط با مشتری برای کسب و کار ها

در صورتی که شما صاحب یک کسب و کار هستید، چگونه با مشتریانتان در تماس هستید؟ آیا از مزیت هایی که سیستم ارتباط با مشتری بر روی کسب و کار شما میگذارد آگاه هستید؟

اگر شما از آن دسته از مدیران هستید که باور دارند سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارهای بزرگ است با ما همراه باشید تا با مزایایی که سیستم ارتباط با مشتری برای انواع کسب و کارها دارد آشنا شوید:

سیستم ارتباط با مشتری به رشد کسب و کار شما کمک می کند

در ابتدایی ترین سطح ، یک نرم افزار CRM به فروش محصولات و خدمات شما کمک می کند. اگر در حال حاضر به صورت سنتی و دستی اطلاعات مشتریانتان را جمع آوری و مدیریت می کردید، با وجود یک سیستم ارتباطی می توانید به صورت هوشمند تعداد با تعداد بیشتری از مشتریانتان در ارتباط باشید.

رامون ری، بنیانگذار مجله  Smart Hustle و وبلاگ نویس در زمینه کسب و کارهای کوچک در خصوص استفاده از سیستم ارتباط با مشتری می گوید: تنها زمانی یک کسب و کار به یک CRM نیاز ندارد که محدوده مشتریان بسیار محدودی داشته باشد، برای مثال تا ۱۰ مشتری! اما زمانی که تعداد مشتریان زیاد می شود برای مدیریت هوشمندانه و آنالیز داده ها حتما به یک نرم افزار CRM نیاز است.

سیستم ارتباط با مشتری اطلاعات شما را سازماندهی می کند

یکی از ابتدایی ترین ویژگی هایی که تقریبا همه نرم افزار های CRM آن را پشتیبانی می کنند، امکان ورود و مدیریت اطلاعات مشتریان است. با استفاده از یک سیستم ارتباط با مشتری، نیازی به سازماندهی اطلاعات به صورت دستی نیست. اطلاعاتی مانند تاریخ ارتباط با مشتری در سیستم به صورت خودکار ذخیره خواهد شد. بنابراین می توانید در خصوص ارتباط بعدی با مشتریان برنامه ریزی های مربوطه را انجام دهید.

بخوانید!  قواعد مهم در طراحی سایت

سیستم ارتباط با مشتری، تیم شما را یکپارچه می کند

یکی از ویژگی های مهم مدیریت ارتباط با مشتری که به یکپارچگی تیم شما کمک می کند، ثبت اطلاعات تماس مشتریان است. برای مثال زمانی را در نظر بگیرید که مشتری در خصوص پشتیبانی با یکی از اعضای تیم شما در ارتباط بوده است و اطلاعاتی در این بین منتقل شده است. در صورتی که برای ادامه روند خدمات پشتیبانی نیاز باشد با یک عضو دیگر از تیم شما ارتباط برقرار کند، در صورتی که اطلاعات در سیستم ثبت شده باشد نیازی به تبادل اطلاعات از مرحله اول نمی باشد. در این موقعیت CRM هم به تسریع پروسه خدمات کمک کرده و هم  با ارائه خدمات سریع و شفاف، باعث کسب رضایت مشتری شده است.

سیستم ارتباط با مشتری باعث افزایش رضایت مشتری می شود

توانایی سازمان دهی و دسترسی آسان به اطلاعات مسئله ای نیست که تنها به تیم شما بستگی داشته باشد. مشتریان شما در صورتی که نیاز داشته باشند در هر تماسی که با تیم شما دارند، اطلاعات خود را تکرار کنند، توضیحات تماس قبلی را تکرار کنند و … این برای آنها بسیار خسته کننده خواهد بود. از طرفی بسیاری از مشتریان این انتظار را دارند که شما در جریان مشکلات قبلی آنها باشید. در صورتی که به مشتریانتان نشان دهید که اطلاعات قبلی آن ها را در اختیار دارید به آنها نشان می دهید که برای شما ارزش دارند و در نهایت رضایت و وفاداری مشتریان را خواهید داشت.

CRM به شما اجازه می دهد با مشتریان در تماس باشید

برخی از نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری ، این امکان را فراهم می سازند که از راه های ارتباطی مختلفی نظیر ایمیل ، SMS و … با مشتریان در تماس باشید. تجربه نشان داده است که در تماس بودن با مشتری می تواند باعث افزایش فروش شود.

بخوانید!  پرسنا مشتری ، یک نکته کسب و کار برای افزایش درآمد

با سیستم ارتباط با مشتری، طبقه بندی مشتریان ممکن می شود

یکی از مواردی که در ارتباط با مشتری همواره باید به آن توجه کنید این است که سناریو ارتباط با مشتریان مختلفی داشته باشید. برای شفاف شدن موضوع به این مثال توجه کنید:

فرض کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی دارید که محصولات با رنج قیمت متفاوت ارائه می کند. زمانی که دسته ای از محصولات که قیمت آن ها بیشتر از دویست هزار تومان نیست تخفیف میخورد، شما به کدام یک از مشتریانتان ایمیل می دهید؟ یک ایمیل کلی ارسال خواهید کرد؟ اگر جواب شما مثبت است باید بدانید که روش خوبی را برای ارتباط با مشتری و تبلیغات انتخاب نکرده اید. پیشنهاد خرید را باید بر اساس نیاز مشتری ارسال کنید. مشتریانی که به صورت مداوم خرید های با مبلغ بالا انجام می دهند هیچ علاقه ای به این گونه ایمیل ها ندارند. در واقع این نوع پیغام های تبلغاتی را spam می دانند.

پس برای ارتباط بهتر با مشتری لازم است که مشتریان را با توجه به ویژگی های یکسانی که دارند، طبقه بندی کنید. ارتباط با مشتریان طبقه بندی شده افزایش فروش بیشتری را به همراه خواهد داشت.

سیستم ارتباط با مشتری _ مزیت مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارها (قسمت دوم)

 

نوشته سیستم ارتباط با مشتری _ مزیت مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارها اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.