0

شش گام برای شروع کسب و کار آنلاین موفق

طراحی سایت

در هنگام شروع کسب و کار آنلاین ، گام های زیادی وجود دارد که شما برای موفقیت می‌توانید بردارید و مطمئنا هزاران نفر را دیده ایم که با طی کردن درست این مراحل در کسب و کار خود به موفقیت رسیده اند.

هر شخص، از مبتدی تا کارآفرین آنلاین، می‌تواند از این راهنما برای شروع کسب و کار آنلاین خود استفاده کند گام های راه اندازی یک کسب و کار آنلاین و یا راه اندازی استارت آپ را برنامه ریزی کند.

گام اول: پیدا کردن نیازها و رفع آن

اکثر افرادی که تازه برای شروع کسب و کار آنلاین اقدام می‌کنند این اشتباه را مرتکب می‌شوند که ابتدا یک محصول یا ایده ارائه خدمات را جستجو و انتخاب کرده و سپس به دنبال بازار هدف آن هستند.

شما برای افزایش شانس موفقیت خود باید ابتدا از بازار هدف شروع کنید. راه موفقیت شما به شناخت درست بازار هدف بستگی دارد. شناخت بازار هدف به این صورت خواهد بود، گروهی از افراد را پیدا کنید که در جستجوی راه حل برای یک مشکل هستند اما نتایج زیادی برای آن به دست نمی‌آورند. چنین تحقیقاتی در مورد بازار به وسیله اینترنت بسیار آسان خواهد بود. می توانید برای شروع از گزینه های زیر برای یافتن یک بازار هدف مناسب استفاده کنید:

  • به انجمن های آنلاین مراجعه کنید تا ببینید چه سوالاتی را مردم می‌پرسند و چه مشکلی را می‌خواهند حل کنند.
  • تحقیقات کاملی برای پیدا کردن کلمات کلیدی که تعداد زیادی از افراد در جستجوی آن هستند انجام دهید.
  • بازدید کنندگان و مشتریان بالقوه سایت رقیبان خود را رصد کنید و تقاضاهای آن‌ها را بررسی کنید. سپس می‌توانید از چیزی که آموخته اید استفاده کنید و محصولی را به بازار ارائه دهید که بهتر از محصول رقیبتان باشد و نیاز مشتریان را که آن‌ها نتوانسته اند رفع کنند، شما رفع کنید.
بخوانید!  طراحی سایت ارزان و هزینه های پنهان آن

گام دوم: محتوای هدفمند تولید کنید

بسیار شنیده ایم که تولید محتوا می تواند بر روی بازاریابی کسب و کار ها موثر باشد. اما چیزی که باید به آن توجه کنید آن است که محتوایی که هدفمند تولید شده باشد ، تاثیر به مراتب بیشتری خواهد گذاشت.

منظور از تولید محتوای هدفمند چیست؟

محتوای هدفمند ، محتوایی است که با هدف معرفی یا فروش محصول نوشته شده باشد. برای مثال به فروشگاه اینترنتی دیجی کالا دقت کنید. در بخش محصولات ، هر محصول محتوای مرتبت به خود را دارد که به صورت تخصصی مناسب محصول نوشته شده است. علاوه بر این یکی از بخش ها اصلی و مهم وابسته به تولید محتوای دیجی کالا ، شامل مجله اینترنتی این فروشگاه یا همان دیجی‌کالا مگ می شود. در دیجی کالا مگ در خصوص محصولات و حوزه هایی که شاید توسط دیجی کالا پوشش دهی نشود ، نیز محتوا تولید می شود.

بنابراین برای شروع و جذب نظر مشتریان ، ابتدا لازم است در خصوص محصولات و خدمات خود محتوای هدفمند تولید کنید. در طول فرآیند تولید محتوا ، مانند مشتری فکر کنید و از خود بپرسید ، چه چیزی در این محصول وجود دارد که برای من جذاب است؟

گام سوم: طراحی و ساخت وب سایت

گام دوم برای شروع کسب و کار آنلاین شما طراحی و ساخت یک وب سایت برای کسب و کارتان است. هنگامی که شما بازار و هدف خود را به دست آوردید و فرایند فروش را طراحی کردید، اکنون آماده طراحی یک وب سایت برای کسب و کار آنلاین خود هستید. به یاد داشته باشید که وب سایت خود را به قدری ساده طراحی کنید که بازدید کننده در ۵ ثانیه اول جذب شود، در غیر اینصورت آن‌ها از سایت شما خواهند رفت و هرگز دوباره باز نخواهند گشت. برخی نکات مهم در ساخت وب سایت عبارتند از:

  • یک یا دو فونت ساده را برای پس زمینه سفید انتخاب کنید.
  • وب سایت خود را ساده و واضح بسازید و سعی کنید همه صفحات آن یکسان باشد.
  • خرید را در وب سایت خود آسان کنید به طوری که مشتری بیش از دو کلیک برای پرداخت انجام ندهد.
  • وب سایت شما فروشگاه اینترنتی شما است. بنابراین آن کاربرپسند بودن وب سایت آن را بررسی کنید.برای اینکار می توانید از دوستان و آشنایان بخواهید که در حضور شما از وب سایت شما سفارشی را ثبت کنند و با بررسی و رفع مشکلاتی که با آن مواجه خواهند شد، در صدد رفع آن برایید.
بخوانید!  کاربر پسند بودن وب سایت – ۵ نکته اولیه و ضروری!

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج طراحی وبسایت که باید از آنها بپرهیزیم

گام چهارم: استفاده از موتورهای جستجو برای هدایت مشتری به سمت سایت خود

ساده ترین راه دریافت ترافیک برای یک سایت جدید در شروع کسب و کار آنلاین ، تبلیغات به صورت پرداخت به ازای هر کلیک است. از طریق تبلیغات پرداختی به ازای هر کلیلک یا همان PPC شما نه تنها می‌توانید برای وب سایت خود ترافیک فوری دریافت کنید، بلکه می‌توانید از آن برای کشف بهترین کلمات کلیدی نیز استفاده کنید. سپس از این کلمات کلیدی می‌توانید در سایت خود و محتوای خود استفاده کنید و در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل نتیجه عالی دریافت کنید.

گام پنجم: از قدرت بازاریابی ایمیل برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران استفاده کنید

هنگامی که شما یک لیست انتخاب از بازدیدکنندگان خود داشته باشید، یعنی یکی از با ارزش ترین دارایی های کسب و کار خود را ایجاد کرده اید. مشتریان و بازدید کنندگان به شما اجازه داده اند که به آن‌ها ایمیل ارسال کنید. این بدان معنی است که:

  • شما چیزی که آن‌ها به دنبالش هستند را به آن‌ها می‌دهید.
  • شما در حال توسعه روابط بلند مدت با آنان هستید.

مزایای ارسال ایمیل برای کسب و کار شما در چیست؟

  • بازخوردها و واکنش مشتریان صددرصد قابل اندازه گیری است.
  • بازاریابی ایمیل بسیار ارزان تر و موثرتر از چاپ، تبلیغات تلوزیونی، رادیویی و غیره است.

هر کس که از سایت شما بازدید می‌کند و در لیست خبر نامه شما قرار می‎‌گیرد یک هدیه بسیار عالی برای شما است. هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای پیگیری و ارتباط با مشتری وجود ندارد.

بخوانید!  اپلیکیشن های موبایلی کوپن و تخفیف جایگزین کوپن های قدیمی

حتی در صورتی که افراد زمانی برای پاسخ به ایمیل شما ارسال نکنند ، همیشه می توانید با ارسال لینک نظر سنجی از نظر آنها اطلاع داشته باشید.

گام ششم: افزایش درآمد از طریق فروش های Back-end

یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی به خصوص در شروع کسب و کار آنلاین ، توسعه ارزش های هر مشتری در طول زمان است. حداقل ۳۶ درصد از کسانی که یک بار از شما خرید کرده اند مجدد از شما خرید می‌کنند اگر پیگیر آن‌ها باشید. پس بنابراین بهترین راه برای بازگرداندن دوباره مشتری این است که از back-end فروش استفاده کنید:

  • محصولاتی را ارائه دهید که خرید اصلی مشتریان را تکمیل می‌کند.
  • ارسال کوپن های تخفیف برای مشتریان وفادار که بتوانند در خریدهای بعدی از آن استفاده کنند.
  • پس از خرید محصولات آن‌ها را در صفحه تشکر سایت خود قرار دهید.

 

نوشته شش گام برای شروع کسب و کار آنلاین موفق اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.