0

صفحه فرود کارآمد _ ۴ نکته برای طراحی صفحه فرود کارآمد

طراحی سایت

صفحه فرود چیست؟

یک صفحه فرود یک صفحه وب است که به طور اختصاصی با هدف معرفی یا فروش خدمات یا محصول طراحی می شود و به عنوان نقطه ورود به وب سایت نیز عمل می کند. موفقیت یک صفحه فرود با انتقال پیام و بازدید کننده بیشتر سنجیده می شود. بسیاری از صاحبان کسب و کارها، نتایج بدست آمده از صفحات فرود را نا کارآمد می دانند. به این دلیل که آنها نمی دانند یک صفحه فرود کارآمد باید چه ویژگی ها داشته باشد و در طراحی آن، لازم است چه نکاتی رعایت شود.به همین دلیل است که اغلب صفحات فرود بیش از نصفی از بازدیدکنندگان خود را به سرعت و پس از ورود به صفحه از دست می دهند.

در ادامه به ۴ نکته برای طراحی صفحه فرود کارآمد اشاره می کنیم تا به شما در راه موفقیت کمک کند.

اعتماد سازی کنید

تنها راهی که سبب می شود بازدیدکنندگان به شما گوش کنند و در نهایت اکشن مورد نظر شما از طراحی صفحه فرود را انجام دهند، این است که به شما اعتماد کنند. امروزه با همه گیر شدن اینترنت،با اقدامات عده ای از افراد سودجو متاسفانه اعتماد افراد به فضای مجازی دستخوش نوساناتی بوده. به همین دلیل بسیار مهم است که قابل اعتماد بودن خود را با سرعت بیشتری اعلام نمایید.

به این منظور محتوایی که قصد انتشار آن را دارید، میتواند خلاصه ای از فعالیت های شما، رتبه هایی که بدست آورده اید و رضایت نامه مشتریان شما را در بر گیرد. همچنین به منظور معرفی و تبلیغات بیشتر، صفحه فرود می تواند شامل اطلاعات صفحه مجازی شما نیز باشد.

بخوانید!  cdn چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

در طراحی صفحه فرود کارآمد از هرگونه اطلاعاتی که سبب می شود تا مشتریان به شما اعتماد کنند استفاده کنید. اما توجه کنید که در این راه با ارائه اطلاعات زیاد و غیر دسته بندی شده، تمرکز بازدید کنندگان را از بین نبرید!

از فرم ها با دقت استفاده نمایید

بازدید کننده وب سایت تان را با پرسیدن سوالات زیاد، سردرگم نکنید. فقط موارد الزامی مانند نام و یا اطلاعات تماس را در فرم قرار دهید. مردم در مقابل کسی که اطلاعات زیادی بخواد صبور نیستند و احساس امنیت نمی کنند. مطلعات نشان داده است که فرم هایی با ۵ فیلد یا کمتر، بهترین مشارکت را شامل می شوند. دریافت اطلاعات به صورت مقطعی همیشه آسانتر بوده و به راحتی قابل اجرا می باشد.

بر روی اکشن مورد نظر تمرکز کنید

برای اینکه یک صفحه فرود کارآمد باشد، باید بتواند اقدام (action) مورد نظر را به سرعت و به روشنی برای کاربر مشخص نماید. این بدان معناست که عوامل دیگر در صفحه مانند لینک ها و عکس ها و محتوا داخلی صفحه فرود، همگی باید بر روی اکشن مورد نظر تمرکز کنند. همچنین می توان در یک پاراگراف کوتاه یا یک لیست اقدامات مورد نظر که باید توسط بازدیدکننده انجام شود را متذکر شد.

برای مثال در صفحه خرید یک محصول، مراحل خرید که همان اکشن مورد نظر می باشد به بازدیدکننده نمایش داده می شود. با مشخص کردن مراحل انجام کار، می توان مشارکت را افزایش داد و یک صفحه فرود کارآمد طراحی کرد.

ارزش آفرینی کنید

یک صفحه فرود باید این حس را به مخاطب القا کند که در ازای اطلاعاتی که می دهد یک پاداش فوق العاده گرفته است، در غیر این صورت ضرورتی نمیبیند که برای بار دوم به وب سایت شما مراجعه کند. پیشنهاد خرید، تخفیف ویژه، ارائه خدمات یا اطلاعات ویژه و …. نه تنها ارزش آفرینی کرده اید، سبب جذب افراد بیشتری می شود.

بخوانید!  راه اندازی درگاه پرداخت ووکامرس با استفاده از افزونه

صفحه فرود کارآمد بدون تلاش و به راحتی بدست نمی آیند. صفحات فرود از ارکان مهم جستجو ها اینترنتی هستند و برای بازاریابی موتور جستجو نیز بسیار حائز اهمیت می باشند. همچنین از آنجایی که تنوع کسب و کار ها زیاد می باشد، با مخاطبان با تنوع سلیقه زیادی رو به رو هستیم. تحلیل و بررسی رفتار مخاطبان حوزه فعالیت شما، می تواند برای طراحی صفحه فرود کارآمد که در راستای سیاست های مجموعه شما، موفقیت مجموعه را به همراه داشته باشد موثر واقع شود.

نوشته صفحه فرود کارآمد _ ۴ نکته برای طراحی صفحه فرود کارآمد اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.