0

صفحه ۴۰۴ اختصاصی چیست؟ آیا صفحه ۴۰۴ اختصاصی بر روی سئو تاثیر گذار است؟

طراحی سایت

طراحی صفحه ۴۰۴ اختصاصی یکی از صفحات مهم هر سایت به شمار می آید. بسیاری از صاحبان سایت ها ممکن است اطلاعات کافی در مورد اهمیت و ارزش صفحه ۴۰۴ اختصاصی نداشته باشند و  چه بسی به دلیل عدم آگاهی صحیح لزومی به داشتن چنین صفحه ای در سایت خود نبینند. اگر به دنبال بهبود سئو و بهینه سازی وب سایت خود هستید در ادامه مطلب ما را همراهی کنید تا کمی بیشتر صفحه ۴۰۴ اختصاصی را بشناسید و پی به اهمیت و ارزش آن ببرید.

معرفی صفحه ۴۰۴ اختصاصی

امروزه بسیاری از افراد در طول روز بارها و بارها برای پیدا کردن اطلاعات و محصولات مورد نظر خود به سراغ اینترنت و سایت های مختلف می روند، در این حین ممکن است بعد از زدن آدرسی یا کلیک کردن روی یک لینک با خطای ۴۰۴ (صفحه ۴۰۴) مواجه شوند و با پیام (صفحه پیدا نشد) روبرو شوند. به نظر شما رفتار کاربران بعد از دیدن این پیام چیست؟ طبق آمار ۸۹ درصد کاربران بعد از دیدن چنین صفحه ای از این صفحه و یا سایت خارج شده و دیگر هیچگاه به این سایت مراجعه نمی کنند، خوب بدیهی است این برای یک سایت بسیار اتفاق ناخوشایندی است.

بگذارید کمی بیشتر موضوع رو مورد بررسی قرار دهیم، برخورد کاربران با صفحه ۴۰۴  معایب زیادی به همراه دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • ممکن است شما کاربر را برای همیشه از دست بدهید!
  • کاربر به سایت شما به چشم یک سایت غیر حرفه ای نگاه می کند که این امر به سایتتان لطمه می زند.
  • مهم ترین نکته ای که در چنین موقعیتی برای سایت شما رخ می دهد اینکه یک خطا در ایندکس گوگل و کسب یک رتبه منفی حاصل صفحه خطای ۴۰۴ است که کاربر با آن روبرو شده است.
بخوانید!  اهمیت کلمات کلیدی در طراحی سایت

حال که مشخص شد با دیدن خطای ۴۰۴ ممکن است دچار مشکلاتی شوید بطوری که روی سئو سایت هم اثر منفی داشته باشد، راه چاره ایجاد یک صفحه ۴۰۴ سفاری شده برای سایت است. برخی از سایتها که با سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس کار می کنند می توان با کمک ماژولها و پلاگینها صفحه ۴۰۴ سفارشی شده را ایجاد کرد. از نکات مهم در چنین صفحه ای اینکه به طور واضح و مشخص به مخاطب اطلاع رسانی کنید و در یک جمله در بهترین جای صفحه پیام مورد نظر را بنویسید، سپس با قرار دادن لینک های مفید سعی کنید کاربر را از بن بست نجات دهید و آنها را به صفحات مفید دیگر سایتتان هدایت کنید به عنوان مثال منوها و بخش های اصلی سایت می تواند گزینه هایی خوبی برای هدایت کاربران باشد.  ریدایرکت کردن کاربر به صفحه اصلی سایت هم گزینه خوبی برای رهایی کاربر از بن بست است. استفاده از تصاویر گرافیکی جذاب و خلاقانه و پر محتوا هم می تواند صفحه ۴۰۴ سفارشی شده شما را جذاب تر کند. صفحه ۴۰۴ اختصاصی می بایست طوری طراحی شود که دارای هدر، منو و پاصفحه سایت شما باشد. این صفحه نباید شلوغ و حجم بالایی داشته باشد.

مدیران سایت ها به این نکات دقت داشته باشید که تغییر کلی و زیربنایی یک سایت، پاک کردن یک مطلب، عکس و حتی کلمات کلیدی و تگها، تغییر و اصلاح نادرست پریمالینک ها ( پیوندهای یکتا) و اشتباه تایپی کاربران هنگام زدن آدرس سایت از دلایلی است که منجر به  بروز خطای صفحه ۴۰۴ در سایت می شود. برای آشنایی بیشتر با این دلایل و گرفتن مشاوره و راهنمایی در این زمینه تیم متخصص طراحی سایت داده پرداز راستین در خدمت شما است.

بخوانید!  عوامل منفی اثر گذار بر بازاریابی شرکت شما

صفحه ۴۰۴ اختصاصی چه تاثیری بر روی سئو سایت دارد؟

چیزی که بدیهی است و در مقدمه بحث آمد اینکه با برخورد مکرر کاربران با صفحه خطای ۴۰۴ نباید انتظار سئو خوبی از سایت داشته باشیم. از طرفی توجه به این نکته ضروری است طراحی صفحه ۴۰۴ سفارشی شده مستقیما تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت ندارد بلکه اهمیتش در طراحی، ایجاد و نوع استفاده از آن است که اثر منفی یا مثبت روی سئو سایت به جا می گذارد. برای اینکه بتوانید کمکی به بهینه سازی وب سایت خود کرده باشید به توضیحات زیر توجه کنید.

دو وظیفه ای که  صفحه ۴۰۴ اختصاصی دارد، یکی اینکه به کاربر نشان می دهد این لینک وجود ندارد و یا شکسته است و دوم در صورتی که لینکی شکست، موتورهای جست و جو آن را ایندکس نکند و در نتایج خود به نمایش نگذارد.

پیش تر توضیح دادیم هنگام ایجاد این صفحه حتما از هدر سایت در طراحی استفاده کنید در حال حاضر به اهمیت آن پی می بریم خود صفحه ۴۰۴ اختصاصی تاثیری بر سئو ندارد و در واقع هدر این صفحه است که در سئوی سایت اثر مثبت به همراه دارد و در مواقعی که شما از هدر صفحه ۴۰۴ اختصاصی استفاده می کنید موتورهای جست و جو متوجه تغییر و یا حذف شدن لینک شده و در همین راستا لینک سایت شما را به نمایش نمی گذارند و همین عمل است که باعث بهبود سئو و بهینه سازی سایت شما می شود.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات داده شده پی به اهمیت و ارزش صفحه ۴۰۴ اختصاصی برای وب سایت ها بردیم و روشن شد اگر کاربران به طور مکرر با صفحه خطای ۴۰۴ در وب سایت شما مواجه شوند چه اثر منفی روی سئو سایت می گذارد.

بخوانید!  قرارگرفتن طراحی سایت در صفحه اول گوگل

نوشته صفحه ۴۰۴ اختصاصی چیست؟ آیا صفحه ۴۰۴ اختصاصی بر روی سئو تاثیر گذار است؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.