0

طراحان وب چه خدماتی می توانند به وب سایت خدمات بهداشتی ارائه دهند؟

طراحی سایت

همیشه از فن­ آوری­ های جدید در صنعت بهداشت و درمان استقبال می­شود. این فن ­آوری­ ها تنها در زمینه روش­های جدید درمانی نیست، بلکه به آموزش بیماران و ارتباط نزدیک­تر آن ها با پزشکان نیز کمک می­کند. زندگی سالم اهمیت فوق ­العاده ­ای برای همه دارد. دسترسی سریع افراد به پزشکان و اطلاعات بهداشتی و درمانی، یک نعمت بزرگ برای افرادی است که از مشکلات یا نگرانی­های بهداشتی رنج می برند. در این راستا کلینیک­ها، بیمارستان­ها و داروخانه­ ها با ایجاد ابزاری برای ارائه راحت تر و به­ موقع خدمات، می­توانند موقعیت حرفه­ای جدیدی را برای خود ایجاد کنند. طراحی اپ موبایل و طراحی وب­ سایت­ خدمات بهداشتی و درمانی، از این جهت که باعث می­شود بیماران و ارائه دهندگان این خدمات به طور مداوم در تماس باشند، گامی موثر در مدیریت ارتباط با مشتری و داشتن کسب و­کاری موفق است.

آموزش آنلاین بیماران

برای بسیاری از افراد، اینترنت اولین گزینه ­ای است که برای پاسخگویی به نگرانی­­ های بهداشتی خود، به آن مراجعه می­کنند. اگرچه اغلب این مشاوره­ های اینترنتی، خود باعث ایجاد نگرانی­های بیشتری در افراد می­شود، اما در بسیاری از موارد، اطلاعاتی که در اینترنت منتشر می­شود، به این افراد کمک می­کند مشکلات خود را بهتر درک کنند و کمک­های پزشکی درست و به­ موقعی را دریافت کنند. مهترین مساله برای صاحبان این کسب و­کارها استفاده از محتوای جذاب و مرتبط است. به عبارت دیگر لازم است در هر زمینه­ای که فعالیت می­کنند، وب­سایت خود به لحاظ محتوایی به­ روز نگه دارند تا به مشتریان خود اجازه دهند، آنچه را که از طریق موتور­های جستجو دنبال می­کنند، پیدا کنند.

ایجاد محتوا بخش مهمی از بهینه سازی موتور­های جستجو (سئو) است. گزینه­ هایی که طراحان وب ­سایت، به منظور افزودن محتوا به وب سایت­ خدمات بهداشتی و درمانی پیشنهاد می­کنند، عبارت­اند از:

  • وبلاگ
  • تابلو اعلانات آنلاین پزشکی
  • انجمن­های بحث و گفتگو
  • بخش پرسش و پاسخ
  • چک کردن علائم
  • گالری عکس و ویدئو
  • پروفایل پزشک
بخوانید!  کسب نتایج عالی از بهینه سازی طراحی سایت

مقالات پزشکی مفید و داستان­های موفقیت نیز نمونه­هایی از محتوای مشتری­محور است که می­تواند به وب سایت خدمات بهداشتی و درمانی اضافه شود و باعث وفادارسازی مشتریان وب سایت شود. یک وب سایت پزشکی موفق می­تواند منبع ارزشمند و جامعی از اطلاعات مربوط به سلامتی باشد و باعث ایجاد اعتماد در بیمارانی شود، که مشکلاتی در رابطه با درک اطلاعات و دستور العمل­هایی که به آن ها داده می شود، دارند.

در نظر داشته باشید امروزه بسیاری از افراد از گوش ی­های هوشمند و تبلت برای جستجوی اطلاعات در اینترنت استفاده می­کنند. وب سایت­هایی که برای دستگاه­ های تلفن همراه بهینه نشده باشند، توسط بزرگترین موتور جستجوی گوگل رد می­شوند و به ندرت در هنگام جستجو در این دستگاه­ها نمایش داده می­شوند. به همین دلیل است که طراحان و توسعه دهندگان وب باید مطمئن شوند وب سایت­هایی که طراحی می­کنند، به صورت موبایل فرندلی است که می­تواند با هر اندازه صفحه نمایش سازگار باشد.

ارتباط و تماس با بیماران

زمان طراحی ­های ساده بروشور­ مانند برای وب سایت­های پزشکی گذشته است. علاوه بر اطلاعات اساسی در مورد نحوه کار و کارکنان، که در این وب سایت­ها منتشر می­شود، لازم است که این سایت­ها رویکرد شخصی و تعاملی­تری را نیز دنبال کنند.

امکان برقراری ارتباط با پزشکان و برنامه­ ریزی قرار ملاقات، یکی از بزرگترین خدماتی است که از طریق وب سایت­ های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران ارائه می­شود. در واقع یک سیستم برنامه ­ریزی پزشکی کارآمد، می­تواند یک راه­حل عالی برای صرفه­ جویی در وقت و سرمایه پزشکان نیز باشد. بر­اساس تحقیقات صورت گرفته، بیش از ۳۰٪ از قرار ملاقات­های پزشکی از دست می­رود. با این حال، این امکان وجود دارد، که با اجرای یک سیستم مدیریت رزرو آنلاین، درصد این عدم حضورها کاهش پیدا کند. این سیستم­ها معمولا با ارسال یک ایمیل یادآوری قرار ملاقات، از تعداد بیمارانی که در وقت گرفته شده حاضر نمی­شوند، می­کاهد.

بخوانید!  آموزش ورود به دایرکت ادمین

یکی دیگر از مزایای مهم در طراحی وب سایت خدمات بهداشتی و درمانی مدرن، توانایی ارائه مشاوره آنلاین است. این مساله در مدیریت ارتباط با مشتریانی که به دنبال پاسخ­های سریع و نظرات پزشکان هستند، بسیار موثر است. به این طریق مشاوران آنلاین می­توانند بیماران را از مکان­های دور و یا حتی از خارج کشور، جذب کنند که منجر به افزایش درآمد کلینیک­های پزشکی می­شود.

موارد دیگری که می­تواند به سازماندهی سرویس­های برتر، برای ارائه خدمات به مشتریان کمک کند عبارت­اند از:

  • مشاوره آنلاین نامحدود با MDS
  • ارائه خدمات پزشکی در خانه
  • رزرو آنلاین بازدید خانگی در رابطه با گرفتن نمونه برای آزمایش­های تشخیصی
  • رزرو آنلاین وقت ملاقات و هماهنگی از طریق اعلان­ها و ایمیل­های یادآوری
  • ارائه صورتحساب آنلاین و پرداخت برای خدمات بهداشتی و درمانی

برخی از وب سایت­های خدمات بهداشتی و درمانی به عنوان پورتال بیمار طراحی شده ­اند. آن ها به کاربران اجازه می­دهند تا یک حساب شخصی برای دسترسی به داده­ های خصوصی و اجرای اقدامات آنلاین ایجاد کنند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بررسی نتایج آزمایش
  • برنامه ­ریزی یک قرار ملاقات با پزشک
  • ارسال یک پیام خصوصی به پزشک
  • پرداخت قبوض
  • تجدید تجویز پزشک

پورتال بیمار نه تنها می­تواند سطح بالاتری از مراقبت­های بهداشتی را به افراد ارائه دهد، بلکه همچنین به ارائه دهندگان مراقبت­های بهداشتی اجازه می­دهد تا با مشتریان بالقوه، از طریق خبرنامه­ های اطلاعاتی و تبلیغاتی ارتباط برقرار کنند.

استفاده از قدرت تجارت الکترونیک

خرید آنلاین به بخشی از شیوه زندگی افراد تبدیل شده است. خدمات پزشکی را نیز می­توان به صورت آنلاین، مانند هر محصول فیزیکی دیگری فروخت. یک فرصت برای خرید خدمات پزشکی آنلاین، می­تواند یک تجربه مثبت برای مشتریان باشد. برخی از این وب سایت­های خدمات بهداشتی و درمانی، بسته­ های خدمات پزشکی را ارائه می­دهند که می­تواند به سبد خرید اضافه شود. مفهوم تجارت الکترونیک به ویژه برای درمانگرانی مناسب است که روش­هایی نظیر ماساژ را ارائه می­دهند. از آنجایی که قیمت این روش­ها  ممکن است بسته به نوع و یا مدت زمان انجام روش متفاوت باشد، ایجاد این بسته­ های خدماتی و فروش آنها در اینترنت امکان­پذیر است.

بخوانید!  چطور برای جلوگیری از هک شدن ورژن وردپرس را مخفی کنیم؟

طراحی اپ موبایل

اپلیکیشن های موبایل می­توانند باعث رونق کسب و­کارهای بهداشتی و برنامه­ های تبلیغاتی آن باشند. در واقع اپلیکیشن کاربردی موبایل می­توانند برای طیف وسیعی از اهداف، از انتشار اطلاعات پزشکی گرفته تا ارائه خدمات سریع در شرایط اضطراری، مورد استفاده قرار گیرند.

ویژگی ­های بیشماری در اپلیکیشن تلفن همراه وجود دارد که باعث می شود بیماران بتوانند به گرفتن کمک پزشکی و آموزش خود در زمینه مراقبت­های بهداشتی کمک کنند. در اینجا یک لیست از برخی از این ویژگی­ها را ارائه می دهیم:

  • پیدا کردن نزدیک ترین پزشک
  • پیدا کردن امکانات پزشکی نزدیک
  • جهت­یابی در مراکز پزشکی
  • درخواست و برنامه ­ریزی قرار ملاقات با پزشک
  • یادآوری دارو و قرار ملاقات
  • پیگیری پرونده­های درمانی
  • چت­های ویدیویی و صوتی با پزشکان
  • نکات و جستجوی علائم

امروزه فن­ آوری­ های مدرن سطح بی سابقه­ای از تعامل را بین ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و بیماران ایجاد کرده است. هزاران نفر از پزشکان، دندان پزشکان، متخصصین اپتومتری، متخصصین پوست و دیگر متخصصان مراقبت­های بهداشتی متوجه شده­اند که داشتن یک وب سایت حرفه­ای و یا طراحی اپ موبایل، شکاف میان آن ها و بیماران را برطرف می­کند، زمان رسیدگی به مشکلات بیمار و استرس آن ها را کاهش می­دهد و بدین ترتیب در وفادارسازی مشتریان نقش موثری دارد.

نوشته طراحان وب چه خدماتی می توانند به وب سایت خدمات بهداشتی ارائه دهند؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.