0

طراحی سایت استاتیک یا ایستا

طراحی سایت

اگر به تازگی قصد طراحی سایت را کرده باشید مطمئنن با اسم انواع  طراحی سایت آشنا شده اید. حتی شاید تنوع طراحی سایت شما را گیج کرده باشد و نتوانسته باشید بدرستی انتخاب کنید. طراحی سایت استاتیک ، طراحی سایت داینامیک ، طراحی سایت با قالب آماده ، طراحی سایت اختصاصی و … . اما بهترین کار برای یک تصمیم گیری درست این است که دانش خود را در هر کدام از این نوع طراحی سایت افزایش دهید. در ادامه با طراحی سایت استاتیک آشنا می شوید:

طراحی سایت استاتیک یا ایستا

معنی کلمه استاتیک یا ایستا می تواند توضیحی برای این نوع طراحی سایت باشد. استاتیک  یا ایستا به سیستمی اطلاق می شود که در حالت تعادل یا ثابتی قرار دارد . سایت استاتیک از این ویژگی ثابت بودن برخوردار است.

اولین طراحی وب سایت ها به صورت استاتیک انجام میگرفت. طراح وب با استفاده از کد های HTML اقدام به طراحی صفحات وب می نمود . بنابر این به روز رسانی یا ایجاد صفحه جدید ، نیاز به دانش استفاده از کد های HTML  دارد.

آیا همه وب سایت ها استاتیک نیستند؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا همه وب سایت ها استاتیک نیستند؟ به روز رسانی همه وب سایت ها نیاز به دانش اختصاصی ندارد؟

در واقع جواب این سوال منفی هست. همه وب سایت ها استاتیک نیستند. در مقابل وب سایت استاتیک ، وب سایت داینامیک وجود دارد. این وب سایت ها دارای پنل مدیریتی هستند که این امکان را برای افرادی که دانش تخصصی ندارند فراهم میاورد که وب سایت را به روز رسانی کنند.

بخوانید!  خرید آنلاین چه مزایایی دارد که مشتریان را به خود جذب کرده است؟

مزایای طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک بسیار مناسب افرادی می باشد که قصد حضور در فضای مجازی با هزینه پایین را دارند.

از آنجایی که برای طراحی وب سایت استاتیک فقط از کدهای html  استفاده می شود هزینه و مدت زمانی که برای این کار صرف می شود به مراتب کمتر از طراحی وبسایت داینامیک خواهد بود . بنابراین کاملا مناسب افرادی هست که تنها قصد حضور در اینترنت را دارند. این وب سایت ها به عنوان کارت تجاری مجازی وظیفه معرفی فرد یا شرکت را در فضای مجازی به عهده می گیرند.

همچنین یک کاتالوگ از دسته خدمات خاص یک شرکت می تواند در قالب یک سایت استاتیک پیاده سازی شود.

معایب طراحی سایت استاتیک

هزینه همواره یک فاکتور مهم در انتخاب افراد برای استفاده از خدمات بوده است. در صورتی که طراحی سایت استاتیک مقرون به صرفه هست ، چرا افراد انواع دیگر طراحی سایت مانند طراحی سایت داینامیک را انتخاب می کنند؟

دلیل آن را می توان عدم به روز رسانی آسان سایت استاتیک دانست.

پیش از آنکه موتور جستجو گوگل الگوریتم جستجو و نشان دادن سایت را تغییر دهد عدم به روز رسانی سایت استاتیک موضوعی مهمی نبود.

افراد یا مجموعه هایی که از این نوع سایت ها استفاده میکردند، در صورتی که نیاز به بروزرسانی داشتند از خدمات پشتیبانی شرکت های طراحی سایت استفاده می کردند و سایت خود را بروزرسانی می کردند.

اما پس از تغییر الگوریتم گوگل و اهمیتی که به روز بودن سایت بر روی سئو سایت و بهینه سازی سایت خواهد داشت، باعث شد که طراحی سایت استاتیک محبوبیت خود را از دست بدهد و افراد به طراحی سایت داینامیک روی بیاورند.

بخوانید!  معرفی بهترین راهکارهای بازاریابی طراحی سایت

به طور خلاصه مزایا و معایب طراحی سایت استاتیک را می توان اینگونه بیان کرد:

مزایای طراحی سایت استاتیک

  • هزینه طراحی کم
  • حجم پائین محتویات
  • امنیت بالا

معایب طراحی سایت استاتیک

  • هزینه های به روز رسانی وب سایت
  •  نبود امکانات مدیریتی
  •  لزوم ارتباط با  طراح سایت جهت به روز رسانی
  • وقت گیر بودن اعمال تغییرات داخل سایت
  • تاثیر منفی بر روی بهینه سازی سایت یا سئو سایت

آیا طراحی استاتیک منسوخ شده است؟

جواب این سوال منفی است. طراحی صفحات وب به صورت استاتیک هنوز منسوخ نشده است. در مواردی هنوز هم از طراحی صفحات وب به صورت استاتیک استفاده می شود . برای مثال طراحی صفحه فرود.

صفحات فرود به منظور صفحه هدف یک تبلیغات خاص طراحی می شوند و نیازی به بروز رسانی ندارند به همین دلیل به صورت استاتیک طراحی می شوند که هم زمان کمتری نیاز دارند هم هزینه مناسب تری دارند و مقرون به صرفه هستند.

نوشته طراحی سایت استاتیک یا ایستا اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.