0

طراحی سایت با زبان php

طراحی سایت

زبان PHP (پی اچ پی) چیست؟

پی اچ پی کوتاه شده عبارت Hypertext Pre-Processor، به معنای پیش پردازنده فرا متن است. این زبان برنامه نویسی یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است زیرا یک زبان برنامه نویسی سمت سرور یا متن باز (open source ) است. زبان PHP از زبان‌های اسکریپت‌نویسی تحت وب است که به بهبود کدهای  HTML (اچ تی ام ال) کمک می کند. ساختار این زبان بسیار شبیه زبان سی (C) و زبان برنامه‌نویسی پرل (Perl) می‌‌باشد. شکل پذیری فوق العاده آن و همچنین همگونی با اغلب بانک‌های اطلاعاتی از قبیل MySql قدرت آن را افزایش داده است.
زبان PHP (پی اچ پی) با اکثر سیستم عامل ها و نرم افزارهای وب سرور مانند IIS و Appache سازگار است. فایل های PHP (پی اچ پی) می توانند شامل متن، HTML (اچ تی ام ال)،  CSS(سی اس اس)، JavaScript (جاوا اسکریپت) و کد PHP (پی اچ پی) باشند. کد پی اچ پی روی سرور اجرا می شود، و نتیجه به صورت اچ تی ام ال ساده به مرورگر برمی گردد. پی اچ پی بر روی برنامه های سرور وجود دارد و نه بر روی کامپیوتر های کاربر. بنابراین می توان آن را برای صفحات لاگین، فرم ها، نظرسنجی ها، گالری های عکس و مهم تر از همه برای کسب و کارهای الکترونیکی استفاده کرد؛ زیرا استفاده از آن آسان است و از امنیت بالایی برخوردار است.

بسیاری از وب سایت های معروف دنیا از زبان PHP (پی اچ پی) برای طراحی سایت خود استفاده کردند مانند فیس بوک. با استفاده از HTML (اچ تی ام ال) برای ایجاد یک صفحه وب و PHP (پی اچ پی) برای پر کردن آن با استفاده از توابع تعاملی می توانید یک وب سایت عالی داشته باشید. استفاده از توابع تعاملی برای جذب بیشتر بازدیدکنندگان وب سایت است.

بخوانید!  مراحل طراحی سایت

چرا از PHP (پی اچ پی) استفاده کنیم؟

اگرچه تجارت الکترونیک یک دلیل عمده برای استفاده از پی اچ پی است، اما قطعا تنها آن نیست. به طرق مختلف PHP می تواند کسب و کار شما در فضای اینترنت را متحول کند. با توجه به نیاز شما به تعامل با مشتریان تان، PHP با طراحی سایت های بهینه سازی شده، سطح اطمینان و امنیت را برای کاربران سایت بالا می برد. شما همچنین می توانید از پی اچ پی برای پر کردن وب سایت های خود و مدرن سازی استفاده کنید. اضافه کردن پی اچ پی به منظور بهینه سازی تجارت الکترونیک مانع از این کار نمی شود. در واقع، طراحان وب را تشویق می کند تا ویژگی های بیشتر و برنامه های کاربردی بیشتری را به سایت اضافه کنند. از آنجایی که بسیاری از رسانه های اجتماعی فعلی و سایت های تجارت الکترونیک از پی اچ پی استفاده می کنند، کاربران آن را آشنا می دانند.

بهترین بخش توسعه زبان PHP این است که در اکثر موارد، این برنامه می تواند با وب سایت شما با کم و بیش تغییرات سازگار شود. اگر کسب و کار شما گسترش یابد یا تغییر کند، لازم نیست پی اچ پی را حذف یا اصلاح کنید تا تغییرات را ادامه دهید. تغییرات پیکربندی ساده هستند و می توانند بدون هیچ مشکلی انجام شوند.

در صورتی که مشکلاتی بوجود بیایند، پی اچ پی یک پشتیبانی در وب دارد. اسناد و مدارک، وبلاگ ها و جامعه فعال به این معنی است که مشکلات بسیار کمی وجود دارد که هیچکس آن را قبلا ندیده است. پی اچ پی یک برنامه پایدار با یک سیستم پشتیبانی عظیم است که هر کسی می تواند به آن دسترسی پیدا کند و در واقع، پی اچ پی طیف گسترده ای از پایگاه داده ها را پشتیبانی می کند.

بخوانید!  چطور دسترسی سرچ کنسول خود را به دیگران بدهیم؟

زبان PHP (پی اچ پی) قادر به انجام چه کارهایی است؟

پی اچ پی شما را محدود به گرفتن خروجی اچ تی ام ال نمی کند و شما می توانید عکس، فایل های پی دی اف و حتی فیلم های فلش را به عنوان خروجی داشته باشید. همچنین می توانید هر نوع متن مانند XHTML و XML را به عنوان خروجی ایجاد کنید. پی اچ پی می تواند انواع داده را در پایگاه داده خود تغییر دهد یا حذف و اضافه نماید. پی اچ پی می تواند داده ها را پنهان کند. پی اچ پی می تواند فایل های سمت سرور را ایجاد کرده، باز کرده، خوانده، نوشته، پاک کرده و ببندد. یادگیری پی اچ پی هم آسان است و هم رایگان.

نوشته طراحی سایت با زبان php اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

مطالب مرتبط

یک آموزش ساده کد نویسی با HTML (بخش اول)

HTML HTML (Hypertext Markup Language) کدی است که برای ساختار یک صفحه وب و محتوای آن استفاده می شود. به عنوان مثال ، محتوا می تواند درون مجموعه ای از پاراگراف ها  یا با استفاده از جداول تصاویر و داده ها و… ساختار یابد. همانطور که از عنوان این مقاله پیداست ، این مقاله درک […]

نوشته یک آموزش ساده کد نویسی با HTML (بخش اول) اولین بار در . پدیدار شد.

طراحی سایت

زبان های استاندارد برنامه نویسی موبایل کدامند؟

زبان های استاندارد برنامه نویسی موبایل امروزه در دنیای موبایل انقلابی به پا کرده است. تا چندی قبل کاربرد موبایل ها در حد یک تماس تلفنی و یک پیامک بود اما با پیشرفت تکنولوژی در طراحی و ساخت موبایل ها و هوشمند تر شدن آنها کاربرد و اهمیت آنها نیز شکل تازه ای به خود […]

نوشته زبان های استاندارد برنامه نویسی موبایل کدامند؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.