0

طراحی سایت خدمات محور – اولین گزینه کسب و کار الکترونیک

طراحی سایت

این روز ها با توجه به گسترش دسترسی به اینترنت و ورود تکنولوژی به زندگی مردم شاهد این هستیم که استارت آپ های زیادی در حوزه های مختلف شروع به کار می کنند. با توجه به استقبال کاربران از استارت آپ ها هر روز افراد بیشتر در فکر راه اندازی استارت آپ هستند.  در این میان حوزه خدمات را می تواند محبوب ترین حوزه راه اندازی استارت آپ دانست. در صورتی که شما نیز در فکر طراحی سایت خدمات محور هستید با ما در ادامه همراه باشید تا با نکاتی در خصوص ورود به این حوزه و موفقیت در کسب و کار الکترونیک آشنا شوید.

چرا طراحی سایت خدمات محور ، مورد توجه است؟

خدمات ، حوزه گسترده و بسیار مهمی در تجارت می باشد. فرقی نمی کند که شما در حوزه تعمیرات دستگاه های الکترونیکی ، خدمات نظافتی ، خدمات گردشگری و یا خدمات آموزشی فعالیت داشته باشید. همیشه افرادی هستند که به استفاده از خدمات شما نیاز دارند.

شاید دلیل محبوبیت حوزه خدمات و طراحی سایت خدمات محور نیز این باشد که همواره مراجعه کننده خود را دارد. وجود مراجعه کننده که وابسته به شرایط زمانی و مکانی خاصی نباشد ، توجیح کننده محبوبیت استارت آپ های خدمات محور است.

برای طراحی سایت خدمات محور به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قدم اول : هدف خود را مشخص کنید و رقیبان را بشناسید

یکی از اولین قدم ها برای راه اندازی یک استارت آپ این است که هدف خود را مشخص کنید و آن را پرورش دهید.

همانطور که گفتیم حوزه خدمات از حوزه های محبوب راه اندازی استارت آپ می باشد. بنابراین موضوع عجیبی نیست که در هر حوزه تعدادی رقیب وجود داشته باشد. به همین دلیل برای حضوری موفق لازم است که از ابتدا حساب شده جلو بروید.

بخوانید!  سیستم ارتباط با مشتری _ مزیت مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارها

در صورتی که قصد طراحی سایت خدمات محور برای مثال با موضوعیت خدمات نظافتی را دارید، لازم است که با حساسیت در خصوص جامعه هدف و خدمات قابل ارائه مد نظرتان فکر کنید.

برای گرفتن نتیجه بهتر ، یک چک لیست از خدمات مد نظرتان تهیه کنید . سپس لیستی از رقیبانتان در این حوزه تهیه کنید و خدمات آن ها را هم لیست کنید. برای حضوری موفق ، لازم است که مقایسه کنید و نکات قوت طرح خود بیابید.

قدم دوم : توسعه و طراحی سایت خدمات محور

با عبور از مرحله اول ، شما به درک تقریبا کاملی از پروژه خود رسیده اید. در این حالت است که می توانید با شرکت های حوزه تجارت الکترونیک وارد مذاکره شوید.

برای شروع لازم است یک درخواست پروپوزال یا RFP که حاصل از مرحله تعیین هدف و برنامه ریزی است را برای شرکت های فعال در این حوزه ارسال فرمایید تا با پروژه شما آشنا شوند. سپس با برگذاری جلساتی می توانید پروژه خود را شروع کنید.

(برای عبور از این مرحله پیشنهاد می کنیم مقاله های “اشتباهات رایج در طراحی سایت چیست؟ ” و “چگونه برنامه نویس و توسعه دهنده وب استخدام کنید”  را نیز مطالعه کنید.)

این مرحله کاملا وابسته به مرحله اول است.

در انتخاب زبان برنامه نویسی برای توسعه پروژه ، باید به این توجه کنید که با توجه به امکانات مد نظر شما ، کدام زبان برنامه نویسی برای توسعه مناسب تر می باشد.

این مرحله ای است که شما باید به مقایسه توسعه بر اساس اهداف تعیین شده ، امکان پشتیبانی و توسعه و همچنین هزینه توسعه و نگهداری بپردازید.

بخوانید!  نحوه استفاده از تصاویر در طراحی سایت

انتخاب زبان برنامه نویسی ای که رایج نباشد ، حتی در صورتی که امکان رسیدن به اهداف تعریف شده در طراحی سایت خدمات محور را فراهم کند، می تواند در آینده مشکلاتی را برای شما بوجود بیاورد.

برای مثال در صورتی که بنابر هر دلیلی قصد توسعه سایت و افزودن امکانات جدیدی را با یک تیم جدید داشته باشید، رایج نبودن زبان برنامه نویسی می تواند شما را با مشکل انتخاب تیم جدید رو برو کند.

قدم سوم: تعیین راه های بازاریابی

این مرحله را می توان همگام با دو مرحله پیشین نیز دانست.

یکی از موارد تعیین کننده موفقیت یک استارت آپ ، بازگشت سرمایه و موفقیت در جذب مراجعه کننده و کاربر می باشد.

در صورتی که شما از ابتدا راه های بازاریابی را شناسایی کرده باشید، می توانید هوشمندانه تر تبلیغات خود را جلو ببرید.

برای بازاریابی چه گزینه هایی وجود دارد؟

گوگل ادوردز

بسیاری از افراد نسبت به تبلیغات مستقیم واکنش می دهند و آن را نادیده می گیرند. اما این مورد باعث نمی شود که گوگل ادوردز را ناکارآمد بدانیم.

گوگل ادوردز به شما کمک می کند تا ترافیک اولیه وب سایتتان را بالا ببرید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

همیشه به این اشاره می شود که برای بازخورد مناسب از تبلیغات ، باید جایی حضور داشته باشید که مشتریان شما در آنجا حضور دارند.

حضور فعال مردم در شبکه های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. شبکه های اجتماعی بستری مناسب برای جذب کاربران هستند ، تنها لازم است که درک درستی از مخاطبان انواع شبکه های اجتماعی و مخاطبان خودتان داشته باشید. در این صورت است که می توانید از شبکه های اجتماعی بیشترین سود را ببرید.

بخوانید!  ای فریم چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

بازاریابی محتوا

پس از آنکه مخاطبان خود را شناسایی کردید و بستری برای ارتباط با آنها انتخاب کردید ، زمان ایجاد ارتباط و جذب اعتماد آن ها است.

تولید محتوا به صورت متن ، محتوای بصری و یا به صورت شنیداری یکی از راه های بازاریابی و جلب اعتماد مشتریان می باشد.

تولید محتوا در دو جنبه می تواند برای شما مفید واقع شود:

۱-هدایت و جذب کاربران از طریق موتور های جستجو

محتوا ای که به صورت حرفه ای و بر پایه ی اصول سئو نوشته شده باشد، به index شدن صفحات وب در موتور های جستجو کمک به سزایی می کند. بنابراین امکان جذب کاربر از طریق موتور های جستجو را نیز فراهم می آورد.

۲-تهیه خوراک شبکه های اجتماعی

برای فعالیت در شبکه های اجتماعی لازم است که شما محتوایی برای انتشار داشته باشید. با تولید محتوا ، خوراک شبکه های اجتماعی خود را نیز تهیه می کنید.

در خصوص بازاریابی ، راه های زیادی را می توان معرفی کرد. اما باید بدانید که هر کدام از راه های بازاریابی مناسب شرایط خاصی هستند. ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات کلیکی ، بازاریابی موتور های جستجو و … دیگر. در برخی از موارد لازم است که از تمامی راه های اعلام شده استفاده شود . به منظور انتخاب روش بازاریابی بهینه لازم است که نتایج حاصله را بررسی و آنالیز نمود.

 

نوشته طراحی سایت خدمات محور – اولین گزینه کسب و کار الکترونیک اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.