0

طراحی صفحه فرود – اینفوگرافیک

اصطلاح صفحه فرود یا landing page زمانی شکل گرفت که فضای مجازی به بستری برای تجارت تبدیل شد. کسب و کار هایی که پیش از این صرفا برای معرفی خود وب سایت داشتند، از امکانات و ویژگی های منحصر به فرد فضای مجازی در راه افزایش سود مجموعه و سازمان خود استفاده کردند.

تفاوت صفحه فرود با دیگر صفحات وب سایت در چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که یک صفحه فرود را چگونه می توانید شناسایی کنید؟ در واقع از نظر ظاهری یک صفحه فرود کاملا مشابه دیگر صفحات می باشد. هدفی که پشت طراحی یک صفحه است، باعث می شود که صفحه فرود متمایز از دیگر صفحات شود. بنابراین حتی یک صفحه ” تماس با ما ” یا ” عضویت در خبر نامه ” هم با توجه به هدفی که مدیر سایت از طراحی آن داشته است، می تواند یک صفحه فرود باشد. برای مثال اگر شما برای تهیه یک دیتا بیس و ایمیل مارکتینگ اقدام به طراحی صفحه عضویت در خبرنامه کرده باشید، در واقع یک صفحه فرود طراحی کرده اید.

با توجه به توضیح بالا ، از آنجایی که در طراحی یک صفحه فرود رسیدن به هدف خاصی مد نظر است، طراحی اینگونه صفحات از حساسیت بیشتری بر خوردار اند. زیرا کوچکترین جزییات هستند که می توانند بر روی نرخ تبدیل یک صفحه تاثیر بگذارند.

در اینفوگرافیک زیر ۶ نکته جهت طراحی صفحه فرودی با نرخ تبدیل بالا معرفی شده است:

 

طراحی صفحه فرود

نرخ تبدیل چیست؟

به زبان ساده در تجارت و بازاریابی اینترنتی نرخ تبدیل یعنی نسبت تعداد بازدیدکننده­هایی که وارد یک وب سایت می شوند و واقعا اقدام به کاری می­کنندبه افرادی که وارد می­شوند و هیچ­ کاری انجام نمی دهند. اهدافی که برای تبدیل یک بازدیدکننده در نظرگرفته می­ شود تنها به خرید کردن خلاصه نمی شود.

بخوانید!  تجارت اینترنتی ، شروع یک تجارت پر سود

طراحی واکنش گرا چیست؟

طراحی ریسپانسیو یا طراحی واکنش گرا، صفحه وب را برای ابعاد مختلف متعارف، گوشی های همراه و تبلت ها آماده می کند و با توجه به دستگاه های مختلف هنگام باز شدن، صفحه وب واکنشی مناسب از خود نشان می دهد و تمامی تصاویر، فونت ها و دیگر ابزارهای سایت با توجه به ابعاد نمایشگر به نمایش در می آید.

دکمه CTA چیست؟

دکمه فراخوانی یا Call To Action دکمه ای است که کاربر را به اکشن مورد نظر (هدف) تشویق می کند. برای مثال در صفحه معرفی یک محصول دکمه ” افزودن به سبد خرید ” یا ” سفارش ” یک دکمه CTA می باشد.

نوشته طراحی صفحه فرود – اینفوگرافیک اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.