0

طراحی صفحه فرود با هدف افزایش نرخ تبدیل

طراحی سایت

طراحی صفحه فرود (landing page) که بتواند با مخاطب ارتباط بر قرار کند، چیزی بیشتر از کد های html و css می باشد.یک صفحه فرود، یک صفحه مستقل است که به منظور خاصی برای وب سایت شما طراحی شده است و هدف از طراحی صفحه، ترغیب مخاطب به انجام عمل خاصی بوده است. اگرچه که یکی از الزامات طراحی سایت این است که برنامه نویسی وب سایت به صورت علمی و درست صورت پذیرد، اما برای افزایش نرخ تبدیل، این مهم است که بدانیم، مخاطبان به چه نوع طراحی صفحات وب واکنش بیشتری نشان می دهند.

در ادامه به نکاتی که می توانند تاثیر صفحات فرود (landing page) را برای مخاطبان بیشتر کنند اشاره می شود.

رعایت اصل “کمتر،بهتر”

یکی از موارد ثابت شده در فضای آنلاین، اصل سادگی برای مخاطب است، مخاطبان با صفحات ساده تر بیشتر ارتباط بر قرار می کنند. بنابراین هر چقدر که طراحی صفحه فرود (landing page) به دور از پیچیدگی باشد، بازخورد بیشتری خواهد داشت. برای مثال طراحی سایت آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان را در نظر بگیرید، صفحات به دور از پیچیدگی طراحی شده اند که برای افرادی با دانش ابتدای از فضای مجازی نیز ارتباط بر قرار کردن با آن به سادگی امکان پذیر است.

به این توجه کنید که صفحه فرود به دنبال انتقال یک پیام و تبلیغ طراحی شده است. بنابراین در طراحی صفحه فرود باید به هماهنگی انتقال پیام به مخاطب و تجربه دیداری توجه شود. همچنین در طراحی صفحه فرود، رعایت اصل ” کمتر، بهتر” باعث می شود که توجه مخاطب به موارد غیر ضروری جلب نشود. بنابراین می توان گفت، طراحی که مخاطب را از هدف اصلی که انتقال یک پیام یا تبلیغ بوده است، به دور کند برای افزایش نرخ تبدیل مناسب نخواهد بود.

بخوانید!  فروشگاه های آنلاین: دلایل شکست فروشگاه های آنلاین چیست؟

مخاطبان به مدرک نیاز دارند

انسان ها به عنوان موجوداتی که زندگی اجتماعی دارند، تمایل شدیدی دارند تا بدانند که نظر افراد دیگر نسبت به یک محصول یا خدمات چیست؟ به همین دلیل نسبت به استفاده از محصول و یا خدماتی که توسط افراد بیشتری تایید و ستایش شده است، تمایل بیشتری دارند.

بنابراین ارائه نظرات افراد دیگر به عنوان مدرکی در خصوص اثبات کیفیت یا ویژگی منحصر به فرد آن محصول یا خدمت ، می توانند تاثیری مثبت بر روی نرخ تبدیل داشته باشد.

توجه کنید که در ارائه اطلاعات و نظرات برای کسب اعتماد مخاطب، اصل “کمتر، بهتر” را فراموش نکنید.

ارائه محتوا به صورت طبقه بندی شده

مطالعات ثابت کرده است که مردم تمایل دارند که اطلاعات را با حجم کم و بدون پراکندگی دریافت نمایند. همچنین ثابت شده است اطلاعاتی که به این شیوه منتقل می شود، توسط مخاطب بهتر و سریع تر پردازش می شود.

بهترین روشی که می توان با آن توجه مخاطب را به مطالب موجود در صفحه فرود جلب کرد، طبقه بندی محتوا موجود می باشد. در طراحی صفحه فرود باید به نحوه نمایش محتوا به صورت طبقه بندی شده توجه نمود. در این صورت است که محتوا جذابیت خود را برای مخاطب از دست نخواهد داد. اهمیت این موضوع در آن است که توقف مخاطب و عدم تمایل به خواندن محتوای صفحه فرود، کاهش نرخ تبدیل را به همراه خواهد داشت.

فرم تماس با ما

یکی از عناصری که به طور قطع باید در صفحه فرود شما باشد فرم یا دکمه تماس با ما می باشد.

بخوانید!  چرا خرید بک لینک اشتباه است؟

مخاطبان شما باید بتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شما به صورت مکاتبه از طریق ایمیل، یا تماس تلفنی ارتباط بر قرار کنند. ارتباط با مشتری علاوه بر اینکه می تواند بر روی اعتماد مخاطب موثر باشد، بر روی حس وفادری مشتری نیز تاثیر گذار است.

تست A/B تضمین کننده موفقیت صفحه فرود

اگر چه که تمام راه کار هایی که ارائه شد برای طراحی صفحه فرود کارآمد مفید خواهد بود، اما تست A/B تضمین کننده موفقیت شما در طراحی صفحه فرود خواهد بود.

با ارزیابی رفتار بازدید کنندگان و بررسی واکنش آنها نسبت به دکمه های CTA، اصطلاحات استفاده شده در محتوا و موارد دیگر می توانید به یک الگو مناسب برای طراحی صفحه فرود برای سازمان خود برسید.

در صورتی که پیش از این تست A/B صفحه فرودی را آنالیز نموده اید یا راهکاری برای افزایش نرخ تبدیل صفحات فرود در نظر دارید باعث خرسندی ما خواهد بود که در قسمت کامنت ها این اطلاعات را با ما به اشتراک بگذارید.

 

نوشته طراحی صفحه فرود با هدف افزایش نرخ تبدیل اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.