0

طراحی فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا

دیجی کالا چطور بازار الکترونیک را تسخیر کرد؟

سال ۱۳۹۰ درست زمانی که بسیاری ازافراد اطلاع زیادی از اینترنت نداشتند و نهایت استفاده ای که از اینترنت می شد جستجوی تصاویر، مشاهده سایت های خبری و چت روم های یاهو بود دو برادر فروشگاه اینترنتی راه اندازی کردند که در نظر بسیاری از اهالی بازار و تجارت که به اصطلاح خاک بازار را خورده بودند  یک طرح شکست خورده به شمار می آمد.

طرح آن ها بر مبنای تولید و ارائه محتوای ویدئویی آموزشی و تخصصی در زمینه معرفی و نقد و بررسی جدیدترین کالاهای دیجیتال و فن‏‌آوری‏ های این حوزه بود.

این سرویس دیجی کالا کاملا رایگان ارائه می شود اما با جلب اعتماد خریداران به ویژه قشر جوان توانست به زودی جای خود را در بازار باز کند. دیجی کالابه عنوان نخستین دریافت کننده نماد اعتماد الکترونیک جایگاه ویژه ای در بین مخاطبان دارد و بسیاری از اهالی بازار سنتی را اگر از رده خارج نکرده باشد به تحسین وا داشته است.

دیجی کالا چطور جایگاه خود در بازار را بدست آورد؟

ارائه کالاهای برندهای معتبر در کنار قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش مناسب رمز موفقیت دیجی کالا بود. آن ها در فضایی که خرید اینترنتی در نهایت به کارت شارژ تلفن همراه و بلیط الکترونیک قطار و هواپیما بود، فرهنگ خرید اینترنتی را در بین اقشار مختلف مردم نهادینه کرده و توانستند سهم خوبی از بازار را بدست آورند.

درحال حاضر مردم با خرید اینترنتی آشنا شده اند و ورود به این عرصه در مقایسه با ۶ سال قبل بسیار آسان تر شده است. اما آیا به راحتی می توان با طراحی فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا ، دیجی کالای دوم شد؟

بخوانید!  طراحی سایت بیمه کوثر

تب راه اندازی فروشگاه اینترنتی و چند باور غلط

پس از موفقیت چشم گیر دیجی کالا تب طراحی فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا در بین جوانان متخصص و اهل ذوق بسیار داغ شد و فروشگاه های اینترنتی متعددی راه اندازی شدند که در این بین تنها برخی از آن ها موفق بودند. راه اندازی فروشگاه آنلاین در آغاز چندان پیچیده به نظر نمی رسد تنها به راه اندازی یک سایت،ارائه تعدادی کالا یا خدمت و یک یا چند روش پرداخت نیاز داریم.

اما حقیقت این است که راه اندازی فروشگاه آنلاین بسیار پیچیده و نیازمند تخصص بالا در طراحی ، پیاده سازی و اجراست.

برخی شرکت ها یا حتی افراد حقیقی مدعی هستند می توانند با دریافت هزینه اندک برای شما فروشگاه راه اندازی کنند اما آیا چنین فروشگاهی از امنیت کافی برخوردار است؟ آیا یک فروشگاه ارزان توانایی رقابت در بازار پیچیده امروز را برای شما فراهم می کند؟ مردم به هر فروشگاهی اعتماد می کنند و از شما خرید می کنند؟

واضح است که راه اندازی فروشگاه آنلاینی که به موفقیت دست یابد و بتواند اعتماد مردم را جلب کرده و سهم بزرگی از بازار را بدست آورد کار چندان ساده ای نیست و با بودجه بسیار اندک امکان شکست بسیار بالایی خواهد داشت.

برخی بر این باورند که ما یک سایت ارزان راه اندازی می کنیم و به مرور و با فروش بیشتر آن را بهینه می کنیم غافل از اینکه با این باور غلط به استقبال شکست می روند.

دیجی کالا

پشت پرده دیجی کالا چه می گذرد؟

دیجی کالا یک تیم قوی فنی، بازاریابی و فروش دارد که می دانند لحظه ای غافل شدن در شرایط رقابتی کنونی به معنی ورود به چرخه شکست است.

بخوانید!  معرفی و خرید قالب چند منظوره ایمپرزا وردپرس

تکنیک های بهینه سازی سایت دیجی کالا برای موتورهای جستجو از بسیاری سایت های داخلی چندین سال جلو تر است.

طراحی سایت و رابط کاربری آن بسیار حساب شده و منطبق بر اصول روانشناسی و وفادار سازی مشتریان است، شرکای دیجی کالا دائم این مجموعه را از نظر فناوری و دانش روز شارژ می کنند و رقابت با آن تنها از افراد هوشمند و متخصص بر می آید.

آیا باید با دیجی کالا رقابت کنم؟

اگر به فکر طراحی فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا هستید باید بدانید راه سختی پیش رو دارید و برای موفقیت در این مسیر به بهترین ها نیاز دارید.اما این به آن معنی نیست که لزوما باید به فکر رقابت با دیجی کالا و یا نابودی آن باشید.

شما باید در قدم نخست بازار هدف خود را به درستی انتخاب کنید. ورود به حوزه هایی که حاشیه امن خوبی دارد و دیجی کالا به آن وارد نشده یا کمتر روی آن تمرکز دارد می تواند انتخاب خوبی باشد.

محتوا پادشاه است پس سعی کنید اطلاعاتی که مخاطب هنگام خرید به آن نیاز دارد به بهترین شکل در اختیارش قراردهید تا به شما اعتماد کند.

در نهایت به یک تیم فنی و کارشناسی بسیار هدفمند و متخصص نیاز دارید. بهترین ها را انتخاب کنید و سعی کنید هوشمندانه هزینه کنید، این را هم در نظر بگیرید وارد مسیری شده اید که پیش از شما خیلی ها رفته اند اما موفق نبوده اند بنابر این سعی کنید ضمن استفاده از تجارب دیگران هوشمندانه عمل کنید.

آیا با قیمت ارزان می توان دیجی کالا را شکست داد؟

برخی بر این باورند که با طراحی فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا اما ارزان و ارائه محصولات با قیمت پایین می توان به راحتی بر دیجی کالا غلبه کرد اما این تفکر سرابی بیش نیست.

بخوانید!  فرهنگ سازی از طریق طراحی سایت

مردم از خرید کالاهایی که بی دلیل ارزان باشند واهمه دارند از دیگر سوی ورود به چنین عرصه ای شما را در مسیر جنگ مستقیم با دیجی کالا قرار خواهد داد که احتمال اینکه شما شکست بخورید .

بنابراین اگر قصد طراحی فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا را دارید باید بدانید که سیاست دیجی کالا که سبب موفقیت آن و برند شدن آن در فضای مجازی شده است، ارائه اطلاعات به روز و محصولات با کیفیت بوده است. بنابراین بدون برنامه ریزی صحیح و کسب اطلاعات در این حوزه نمی توانید به موفقیت برسید. برای رسیدن به بهترین ها باید صبور باشید و تمامی مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای را قدم به قدم طی کنید. فکر شروع ضعیف را از سر خود بیرون کنید ، همین قدم های اول شما است که آینده بردنتان را مشخص می کند.

نوشته طراحی فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.