0

طراحی مراکز خرید اینترنتی Cybermall

طراحی سایت

طراحی مراکز خرید اینترنتی cybermall در سال های اخیر باعث رونق قابل ملاحضه ای در کسب و کارها شده است. مراکز خرید اینترنتی یا cybermall از سال ۱۹۸۱ در فضای وب شروع بکار کردند. در ابتدا تبادل کالا بصورت فروشنده به فروشنده صورت می گرفت. به مرور جایگاه مراکز خرید اینترنتی از اهمیت بسزایی برخوردار شدند به طوری که در سال های اخیر amazon و eBay از قول های مراکز خرید اینترنتی محسوب می شوند. با توجه به نفوذ اینترنت در تمام جوامع طراحی فروشگاه های cybermall رشد روز افزونی داشته است. در فرصت پیش رو قصد داریم بیشتر با مراکز خرید اینترنتی آشنا شویم.

آشنایی با مراکز خرید اینترنتی یا cybermall

فروشگاه های اینترنتی بهترین جایگاه برای فروش آنلاین محصولات، کالا ها و خدمات به شمار می آیند. شلوغی شهرها و مشغله های فراوان افراد جامعه و کمبود وقت باعث شده تا ارزش فروشگاه های اینترنتی هر روز بالاتر رود. همچنین با توجه به تغییر و تحولات رخ داده در دنیای تجارت و خرید اینترنتی و آنلاین بسیاری از مشاغل به سمت و سوی الکترونیکی شدن رفته اند و  در تلاش اند با طراحی مراکز خرید اینترنتی cybermall از دیگر رقبای خود عقب نمانند. این نوع سایت های فروشگاهی برای هر فردی با کسب  کار کوچک تا تجارت های بزرگ مناسب است و  صاحبان فروشگاه ها می توانند خدمات و محصولاتشان را به فروش برسانند. در یک جمله و تعریف می توان گفت مراکز خرید اینترنتی عبارت است از یک مرکز خرید اینترنتی cybermall که دارای فروشگا هایی در هر مورد و موضوع خاص هستند، که در صفحه اول این فروشگاه ها توضیحی کامل از محصولات و خدمات و معرفی بهترین اجناس در اختیار کاربران قرار می گیرد و طراحی آن باید به گونه ای باشد تا بتوان به موقعه و در سریعترین زمان تغییراتی مثل قیمت ها و موجودی انواع کالا ها را انجام داد.

بخوانید!  ۶ نکته برای طراحی جذاب وب سایت

طراحی فروشگاه اینترنتی cybermall ممکن است در دسته های زیر تقسیم بندی شود:

برخی از موفقترین این گونه مراکز خرید آنهایی هستند که بر روی نوع خاصی از محصولات یا خدمات متمرکز شده اند، گروهی دیگر بر مناطق جغرافیایی خاص تأکید می کنند، و باز هم کسانی هستند که نظر به گروههای قومی خاصی دارند. اگر توجه کنید خواهید دید که با افزایش روز افزون  فروشگاه اینترنتی ، شاهد رشد واقعی مشارکت در مراکز خرید فروش اینترنتی هستیم، از طرفی با طراحی مراکز خرید اینترنتی cybermall ، افراد و اشخاص مورد نظر و علاقمند را که در جستجوی نوع خاصی از محصولات یا خدمات هستند، گرد یکدیگر جمع می کنند. در اینجا به دسته بندی مراکز خرید اینترنتی توجه کنید. برخی از مراکز خرید مخصوص محصولات و برخی دیگر خاص صنایع، برخی به گروههای جمعیتی خاص و برخی دیگر برحسب نواحی جغرافیایی خاصی تقسیم می شوند.

امروزه محصولات و خدماتی که بیش از همه در بازارهای خرید اینترنتی مورد توجه قرار گرفته است، شامل: نرم افزار، کتاب، وسایل الکترونیکی، کامپبوتر، هدایای مختلف، انواع غذا و فست فود، لباس، هنری، اسباب منزل، بیمه، رزرو هتل و … را می توان نام برد.

حال دیگر ارزش و اهمیت طراحی مراکز خرید اینترنتی cybermall بیشتر مشخص شد. از زمانی که طراحی وب سایت به عنوان یک تکنولوژی شناخته شده روی کار آمد، بیشترین انواع وب سایتی که ایجاد شده فروشگاه های اینترنتی هستند.

یکی از مهمترین نکاتی که برای داشتن یک تجارت الکترونیک موفق در مراکز خرید اینترنتی باید به آن توجه کنیم طراحی صحیح cybermall  است. باید حواسمان به تعریف درست از محصولات یا خدماتی که انتظار داریم به فروش برسند، داشته باشیم که این مستلزم طراحی یک مرکز خرید cybermall قوی است.

بخوانید!  طراحی سایت تجهیزات مخابرات

نتیجه گیری:

از شواهد امر در سال های اخیر این طور بر می آید، مراکز خرید اینترنتی درصد موفقیتشان نسبت به وب سایت های دیگر بیشتر بوده است، که این خود فرصت خوبی را برای ایجاد کسب و کارهای الکترونیکی و تجارت الکتروینک بوجود آورده، بطوری که هر روز شاهد رشد مراکز خرید اینترنتی cybermall در انواع گوناگون هستیم. تیم متخصص داده پرداز راستین اماده ارائه هر گونه مشاوره به شما هستند.

نوشته طراحی مراکز خرید اینترنتی Cybermall اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.