0

عواملی که بر افزایش نرخ تبدیل اثر میگذارند! قسمت دوم

طراحی سایت

نرخ تبدیل یعنی نسبت تعداد بازدیدکننده­ هایی که وارد یک وب سایت می شوند و واقعا اقدام به کاری می­کنند به افرادی که وارد می­شوند و هیچ­ کاری انجام نمی دهند. در مقاله قبل به تعدادی از “راهکار هایی که بر افزایش نرخ تبدیل اثر میگذارند” پرداختیم.

در واقع نرخ تبدیل نشان دهنده میزان پاسخگویی یک وب سایت به نیازهای کابران است. اقداماتی که برای افزایش نرخ تبدیل صورت میگیرد تاثیر مستقیم در میزان رضایتمندی کاربران دارد.

در ادامه به راهکاری بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل میپردازیم:

سرعت سایت خود را افزایش دهید

به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده و مشتری، صفحات یک سایت تجاری باید با سرعت بالایی باز شوند. کندی سرعت موجب می شود تا کاربر از خیر خرید محصول مورد نیاز خود بگذرد و از سایت شما خارج شود. به طور معمول گرافیک ها موجب کاهش سرعت می شوند. تلاش کنید تا تصاویر بکار رفته در طراحی سایت علاوه بر زیبایی موجب کاهش سرعت باز شدن صفحات نشود.

موجب کلافگی بازدیدکننده نشوید

من به عنوان یک کاربر صفحات pop-up را بدون در نظر گرفتن محتوای آنها تنها یک مزاحم برای مرور صفحات یک وب سایت می دانم.  این کار باعث کلافگی کاربر می شود. حتی در مواقعی که کاربر تلاش می کند به سرعت این صفحات را ببندد امکان دارد سهوا صفحه اصلی سایت شما را نیز  ببندد و با توجه به خاطره ناخوشایند چند لحظه قبل احتمال بازگشت دوباره آن کاربر به سایت شما کم می شود. بد نیست کمی خود را جای بازدیدکننده بگذاریم.

با مشتری صادق باشید

صداقت و راستگویی در هر کاری موجب پیشرفت می شود. برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، مشخصات کالا را به طور دقیق نشان دهید، اگر کالایی را در انبار موجود ندارید در ابتدای فرآیند جستجو و پیش از شروع خرید آن را به بازدیدکننده اطلاع دهید. وقت کاربران را نگیرید این کار موجب عدم اطمینان کاربر به وب سایت شما می شود. همچنین هزینه حمل و ارسال را نیز پیش از پایان فرایند خرید به مشتری اعلام نمایید.

بخوانید!  آموزش افزودن پرونده چند رسانه ای و آپلود عکس در وردپرس

اطمینان بازدیدکنندگان را جلب کنید

پیش از اینکه کاربران اطلاعات خود مانند ایمیل، آدرس پستی و شماره تلفن همراه خود را در اختیار سایت شما قرار دهند لازم است به آنها اطمینان دهید که این اطلاعات کاملا محفوظ خواهد بود تا سوظن ها برطرف شود. برای مثال در قسمت “درباره ما” آدرس پستی و شماره تماس های ثابتی را برای پیگیری های احتمالی قرار دهید.

بدون تایید مشتری به شماره تلفن همراه و ایمیل او پیغام تبلیغاتی ارسال نکنید. همچنین لزومی ندارد تا مشتری برای یک خرید ساده حتما فرم عضویت و ثبت نام در سایت را پر کند. بهتر است برای عضویت در سایت به جای اجبار از تشویق استفاده کنید.

به عنوان مثال برای عضویت در سایت یک کد تخفیف و یا یک محصول رایگان را به مشتری ارائه دهید و یا آنها را در یک قرعه کشی بزرگ و واقعی شرکت دهید. با این کار هم مشتری های ثابت خود را افزایش داده اید و هم خاطره خوبی را از سایت خود در ذهن مشتری باقی می گذارید.

طراحی حرفه ای

یک نام خوب و مرتبط با نوع فعالیت خود را به روی سایت بگذارید. سایت شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که در یک نظر زمینه کاریتان را به بازدیدکننده معرفی کند. در واقع محتوای صفحه اصلی سایت باید به کاربر القا کند که در این زمینه حرفه ای هستید و می تواند به شما اعتماد کند. این کار در افزایش نرخ تبدیل تاثیر زیادی دارد. علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که وب سایت طراحی شده در تمام مرورگرها به درستی باز شده (طراحی وب سایت واکنشگرا) و فرآیند خرید از آغاز تا پایان با سرعت خوبی انجام می شود.

بخوانید!  طراحی سایت پارس فوتبال

در یاد مشتری ها باقی بمانید

مشتری اگر از خرید خود راضی باشد احتمال اینکه مجددا به سایت شما مراجعه کند بسیار زیاد است. بهتر است وضعیت کالای سفارشی مشتری را از طریق پیام کوتاه یا ایمیل به او اطلاع دهید. همچنین می توانید با دادن یک کد رهگیری در انتهای فرآیند خرید این امکان را برای مشتری ایجاد کنید تا با وارد کردن کد پیگیری از وضعیت کالای خود مطلع شود. همچنین راه های گوناگونی را برای پرداخت هزینه خرید به مشتری ارائه دهید.

در انتها این را هم در نظر بگیرید که نرخ تبدیل سایت های تجارت الکترونیک با توجه به نوع فعالیتی که می کنند استانداردهای متفاوتی دارد. برای مثال در تجارت مد، لباس، لوازم خانه و آژانسهای مسافرتی این نرخ بین ۲ تا ۲.۲ درصد و برای صنایع الکترونیک این نرخ در حدود ۱% است.

 

نوشته عواملی که بر افزایش نرخ تبدیل اثر میگذارند! قسمت دوم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.