0

عواملی که بر افزایش نرخ تبدیل اثر میگذارند! قسمت اول

طراحی سایت

بازدیدکنندگان و مخاطبان یک وب سایت را میتوان به دو دسته تقسیم کرد.دسته اول بازدید کنندگانی که بعد از ورود به یک وب سایت بدون هیچ اکشنی آن را ترک میکنند و دسته دوم بازدیدکنندگانی که بعد از ورود اکشنی انجام میدهند. نسبت از آنجا که نرخ تبدیل میزان کاربردی بودن یک سایت را نشان میدهد افزایش نرخ تبدیل حائز اهمیت میباشد. در ادامه به راهکاری هایی که باعث افزایش نرخ تبدیل میشوند میپردازیم.

راهکارهای برای افزایش نرخ تبدیل

 

تحلیل کنید

همواره باید عملکرد وب سایت و رفتار کاربران را بررسی کنید و قسمتهایی که موجب کلافگی و خروج کاربر از سایت می شود را شناسایی و رفع نمایید. در این قسمت می توانید از کاربر نیز کمک بگیرید و با استفاده از فرم های نظر سنجی از نظرات و پیشنهادات آنها استفاده کنید، هرچند آمارها نشان می دهد درصد اندکی از کاربران وقتی برای اینکار می گذارند اما استفاده از این روش بی فایده نیست.
در این مرحله میتوانید از سرویس های تحلیلگر نیز استفاده کنید overheat نمونه ای کامل از سرویس های تحلیل وب سایت میباشد که با گزارشات تصویری ای که میدهد کار شما را آسانتر میکند!
همچنین باید دائما با تغییرات هماهنگ باشید و وب سایت های رقیب خود را مورد تحلیل قرار دهید. از نقاط ضعف آنها برای پرورش ایده های خود استفاده کنید و از نقاط قوتشان را نیز به شکلی صحیح برای پیشرفت خود استفاده کنید.

از مشتریهای خود سوال کنید

در مورد مسائلی که مطمئن نیستید و یا دوست دارید بیشتر بدانید با استفاده از نظرسنجی اطلاعات خود را کامل کنید. با توجه به اینکه پاسخگویی به سوال تشریحی زمان زیادی نیاز دارد، سعی کنید از سوالهای چندگزینه ای با جواب های ساده و بی ابهام استفاده کنید. پاسخ های طراحی شده می تواند در مورد اهداف بازدیدکنندگان از مراجعه به وب سایت و انتظارات و مشکلاتی که ممکن است با آنها مواجه شوند باشد. همچنین به یاد داشته باشید پاسخ هایی که از مشتری ها دریافت می کنید بسیار با ارزش هستند، زیرا نشان دهنده سلایق و تفکرات است. پس با ارائه خدمات و محصولات رایگان و امتیازهایی مانند کد تخفیف در ازای پر کردن پرسشنامه هم می توانید از مشتریان قدردانی کنید و هم تعداد بیشتری را به شرکت در این نظرسنجی ها ترغیب نمایید.

بخوانید!  انواع متن تبلیغ در جستجوی گوگل ادز را بشناسیم

از تغییرات ناگهانی در وب سایت خودداری کنید

طراحی جدید و تغییر ناگهانی صفحات وب سایت ریسک بسیار بزرگی است. تغییرات را در مقیاس کوچک و قدم به قدم انجام دهید و بازخورد را مورد بررسی قرار داده و اگر نتایج مطلوب را دریافت کردید این کار را ادامه دهید. تغییرات ناگهانی بر روی وب سایت گاهی درصد قابل توجهی از تعداد بازدیدکنندگان و مشتری ها را کاهش می دهد. زیرا بخشی از مشتری های شما با پلتفرم قبلی به راحتی کار کرده اند و حال با طراحی جدید کاملا نا آشنا هستند.

وب سایت را ساده طراحی کنید

کاربران اینترنتی معمولا صبر و حوصله زیادی ندارید! و پس از مرور چند صفحه از وب سایت شما اگر به چیزی که نیاز دارند نرسند از وب سایت شما خارج می شوند و به همین راحتی نرخ تبدیل سایت را کوچک و کوچکتر می کنند. سیستم جستجو و گردش در سایت را ساده کنید. را وقتی یک کاربر قرار باشد از سایت شما خرید کند به دنبال دکمه یا لینک خرید می گردد. این دکمه یا لینک باید در دسترس و در چند جای مختلف در صفحه قرار گیرد. هرچقدر فرآیند خرید ساده تر باشد احتمال تبدیل بازدیدکننده به خریدار افزایش می یابد. برای مثال سایت های تجاری مانند Amazon و یا ebay سایت هایی با گرافیک بسیار زیبا و جذاب نیستند اما در مقابل با فرایند ” خرید با یک کلیک ” تعداد مشتریان خود را روز به روز افزایش داده اند.
علاوه بر این، کاربران برای خرید یک محصول نیاز به اطلاعات دقیق و صحیحی از آن دارند. اطلاعاتی مانند عکس، مشخصات فنی، رنگ بندی، قیمت و مدت زمان خدمات پس از فروش همگی در افزایش خرید یک کالا یا دریافت خدمات موثر است. یک کاربر حتی اگر در مراجعه اول به سایت شما، محصول مورد نظر را خریداری نکند مشخصات آن را تا مدت ها در خاطر خواهد داشت. پس به راحتی آن را با محصولات مشابه مقایسه خواهد کرد و اگر کالای شما دارای کیفیت و قیمت مناسب تری باشد به احتمال زیاد دوباره به سایت شما مراجعه و آن کالا را خریداری خواهد کرد.

بخوانید!  طراحی سایت خدمات کامپیوتر سپند

تبلیغ کنید

یکی از اصول تجارت خواه به شکل سنتی و یا به شکل مدرن و الکترونیکی تبلیغات هدفمند است. تبلیغات هم میزان بازدیدکننده ها را افزایش می دهد و هم به افزایش مشتری ها کمک می کند. شما برای تبلیغ باید هزینه پرداخت کنید اما اگر در یک سایت که کاربران آن ارتباط چندانی با محصولات شما ندارند این کار را انجام دهید نرخ تبدیل وب سایت شما تغییر چندانی نخواهد کرد.
برای مثال تصور کنید که وب سایت شما ماشین آلات کشاورزی مدرن را عرضه می کند. تبلیغ وب سایت و محصولات شما در یک سایت که عمدتا کاربران آن را بانوان تشکیل می دهد موجب می شود که بازدیدکننده های سایت شما کالایی خریداری نکنند. همچنین می توانید با توجه به نوع محصولات وب سایت خود، با سازمان ها و ارگانهای مختلف وارد مذاکره شوید و با در اختیار قراردادن کد تخفیف به شاغلین این سازمان ها مشتری ها و درآمد خود را افزایش دهید.

در قسمت دوم مقاله به راهکارهای بیشتری که باعث افزایش نرخ تبدیل میشود میپردازیم.

نوشته عواملی که بر افزایش نرخ تبدیل اثر میگذارند! قسمت اول اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.