0

فروشگاه اینترنتی _ راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی این روزها توانسته بازار روز دنیا را در دست بگیرد. با رونق گرفتن دنیای اینترنتی صاحبان کسب‌ و کار دست روی دست نگذاشتند٬ بلکه از این موقعیت جهت گسترش تجارت خود دست‌به‌کار شدند. کم نیستند افرادی که با فروش آنلاین محصولات خود هم به سود رسیدند و هم اقدام به برند سازی کردند. با این‌ وجود بازهم کم نیستند اشخاصی که در کار تجارت موفق بوده‌اند اما درزمینه‌ی فروش اینترنتی به آنچه می‌خواستند نرسیدند. حال برای رونق بخشیدن به فروشگاه اینترنتی باید چه تدابیری اندیشید؟

استفاده از افراد متخصص

در فروشگاه اینترنتی دغدغه‌ی اصلی معرفی کسب‌ و کار و فروش بیشتر است. قبل از راه‌اندازی فروشگاه لازم است که چهار چوب فعالیت شما به روشنی مشخص شود. به این منظور باید تعیین کرد که:

  • فروشگاه شما قرار است چه محصول و یا خدماتی را ارائه دهد؟ شما تا چه اندازه در این زمینه خبره هستید؟ آیا لیستی از امکانات فروشگاه اینترنتی تهیه فرموده اید؟ آیا برای طراحی فروشگاه اینترنتی شرکت معتبری را انتخاب نموده اید؟
  • بعد از راه‌اندازی فروشگاه نیاز به تبلیغات گسترده جهت افزایش تعداد بازدیدکننده امری ضروری است. برای رسیدن به موفقیت بیشتر نباید به تعداد بازدیدکنندگان قانع بود. هدف اصلی تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری و افزایش نرخ تبدیل فروشگاه است. در فضای شلوغ اینترنتی تعداد رقبا کم نیست. برای اینکه بتوانید در سهم بیشتری از بازار اینترنتی را در دست داشته باشید، باید همواره در دید مشتری باشید. امروزه موتور های جستجو نقش پررنگی در افزایش ترافیک سایت ها دارند. لیست نتایج موتورهای جستجوی محبوب نظیر گوگل جایی است که مخاطبان از آن می آیند، در صورتی که فروشگاه شما به درستی بهینه سازی شده باشد ، مخاطبان می توانند فروشگاه اینترنتی شما را در این لیست پیدا کنند.
بخوانید!  عملکرد محتوای تصویری در طراحی سایت

هدف اصلی صاحبان کسب و کار های آنلاین از طراحی سایت باید رضایت بازدیدکننده و ترغیب او به خرید باشد. در صورتی که درجلب رضایت مشتری موفق باشید می توانید وفاداری مشتری به کسب و کار خود را نیز داشته باشید.

یک فروشگاه آنلاین باکیفیت دارای ویژگی های ذیل است:

  • گرافیک بالا و جذابی است.
  • محصولات بانظم و درستی در کنار هم چیده شده است.
  • مشتری در کمترین زمان محصول موردنیاز خود را می‌یابد.
  • از چندین درگاه بانکی جهت پرداخت هزینه استفاده می‌کند.
  • از همه مهم‌تر سبک طراحی و فضای سایت فروشگاه احساس لذت به بازدیدکننده می‌دهد. آمار نشان می‌دهد تعداد مشتریان فروشگاه آنلاینی که دارای فضای خوش آب و رنگ است بیشتر است.

(البته باید به نوع مخاطبان یک فروشگاه اینترنتی نیز توجه فرمود. طراحی یک فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی نمی تواند با طراحی فروشگاه اینترنتی محصولات خانگی یکی باشد. به همین دلیل است که استفاده از قالب های فروشگاهی آماده توصیه نمی شود.)

اعتمادسازی

ایجاد اعتماد در سایت فروشگاه آنلاین کلیدی‌ترین موضوع در کسب‌ و کار الکترونیکی است. بازدیدکننده وقتی به فروشگاه آنلاین اعتماد کند تبدیل به مشتری می‌شود. در این راستا باید قدم‌های جدی و مهمی برداشت. صاحبان وب‌سایت باید توجه داشته باشند که عکس محصول به‌تنهایی کافی نیست. توضیحاتی که زیر عکس محصولات درج می‌شوند باید قدرتمند باشند و بتوانند مشتری را برای خرید ترغیب کند. در دنیای مجازی چون امکان در دست گرفتن جنس و امتحان کردن آن وجود ندارد شاید خرید برخی محصولات با ریسک بالایی همراه باشد. این وظیفه‌ی وبمستر است که با توضیحات لازم مشتری را از کیفیت محصول خریداری‌شده مطمئن کند. وقتی مشتری با یک بار خرید از سایت فروشگاه آنلاین شما راضی باشد امکان دارد جزو مشتریان وفادار شما شود.

بخوانید!  استاندارد w3c چیست و چراباید در طراحی سایت رعایت شود؟

ایده سازی کنید

ایده سازی

از ایده فروشگاه اینترنتی تا راه‌اندازی آن راهی نیست اما برای آنکه در این مسیر جزو بهترین‌ها باشید باید راه صحیح را انتخاب کنید. شاید تصور خیلی‌ها از فروشگاه اینترنتی حتماً تولید و فروش اجناس است. اما می‌توان ایده‌های متفاوتی را در این فضا پیاده کرد. هر محصولی در وب‌ سایت فروشگاه آنلاین قابل‌ ارائه است. اما برای آنکه در این شلوغی بازار به هدف خود نزدیک شویم باید متفاوت باشیم. ایده فروشگاه اینترنتی از سلیقه، علاقه و از همه مهم‌تر از توانایی‌های شما می‌آید. اگر در هنر خاصی مانند عروسک‌سازی،  نقاشی،  نویسندگی،  صنایع‌دستی و… دارای تبحر هستید می‌توانید با طراحی فروشگاه اینترنتی مدنظر شروع به فروش آنلاین محصولات خود کنید. اگر فکر می‌کنید مربی،  معلم، مشاوره،  منتقد و… توانایی هستید یک وب سایت بهترین فضا برای معرفی و ارائه‌ی خدمات شماست. کافی است نقاط قوت خود را بشناسید.

متفاوت باشید

امکان دارد شما بعد از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود با مشتری که انتظارش را داشتید مواجه نشوید. در این شرایط باید دنبال دلیل باشید، شاید قیمت محصولات شما نسبت به رقبا بیشتر است.شاید هدف‌گیری شما در انتخاب مشتری اشتباه بوده یعنی شما محصولات زنانه می‌فروشید اما در فضاهای مردانه تبلیغ کرده‌اید! شاید بازار از محصولی که شما ارائه می‌دهید اشباع شده است. حقیقت این است که مردم این روزها بیشت تر در فضا مجازی مشغول گشت‌وگذار هستند. باید از شبکه‌های اجتماعی جهت تبلیغ کار خود به نحو احسن استفاده کرد. برای افزایش فروش آنلاین باید خلاقیت به خرج داد و از مشاوره‌های کارآمد بهره گرفت و مشتریان خود را شناخت. سعی کنید ایده فروشگاه اینترنتی شما متفاوت باشد و اگر شبیه محصول شما در دنیای مجازی زیاد است ، لازم است شما به مشتریان ارزش‌افزوده ارائه دهید.

بخوانید!  تفاوت هاست و دامنه چیست؟ آشنایی با اصطلاحات حوزه طراحی سایت

نوشته فروشگاه اینترنتی _ راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.