0

لغات و اصطلاحات طراحی سایت

لغات و اصطلاحات طراحی سایت ، طراحی سایت به فرآیند ایجاد سایت هایی گفته می شود که در فضای مجازی و اینترنت قابل رویت باشند کار طراحی معمولا با زبان نشانه گذاری html شروع می شود و ظاهر سایت نیز به وسیله ی سی اس اس ایجاد می شود طراح با استفاده از سی اس اس فرمت اصلی طراحی سایت را سر و شکل می دهد و تصاویر را در آن بارگزاری می کند در این مقاله می خواهیم تعدادی از لغات و اصطلاحات مربوط به طراحی سایت را به شما معرفی کنیم.

 

قالب در طراحی سایت

قالب را معمولا در جلسه ای با حضور کارفرما و گرافیست انتخاب می کنند رنگ و مکان قرار گیری آیتم ها در آن مشخص می شود و ساخت قالب آغاز می گردد برخی از شرکت ها از قالب های آماده در طراحی سایت استفاده می کنند که اصلا مناسب برند سازی در طراحی سایت نیست و به اعتبار شرکت لطمه خواهد شد.

 

پشتیبانی در طراحی سایت

پشتیبانی یکی از موارد ضروری در بحث طراحی سایت محسوب می شود زیرا در بحث نگه داری در صورت بروز مشکل باید قادر به رفع آن و پشتیبانی از سایت خود باشید وجود خطا در طراحی سایت باعث کاهش اعتبار و کم شدن مشتریان خواهد شد.

 

طراحی سایت

 

اصطلاحات مربوط به طراحی سایت

دامنه

هر طراحی سایت به آدرسی نیاز دارد که به آن دامنه گفته می شود معمولا ثبت دامنه از طریق شرکت های هاستیگ و یا طراحی سایت صورت می گیرد و معمولا مدت یک ساله یا بیشتر دارد و پس از آن نیز اعتباردر صورت تمایل  دامنه تمدید می شود.

بخوانید!  دلیل بروز خطای انتشار ناموفق در وردپرس و روش رفع آن

هاست

هاست فضایی است که فایل های طراحی وب سایت بر روی آن قرار می گیرد هاست فضایی از یک کامپیوتر به نام سرور است که برای نگه داری فایل ها به کار می رود هاست نیز می تواند مانند دامنه یک ساله یا بیشتر باشد با ثبت دامنه و اختصاص هاست فایل های طراحی سایت بر روی سرور قرار می گیرد و با وارد کردن آدرس در داخل مرورگر صفحات طراحی سایت فراخوانی می شود.

 

زبان های برنامه نویسی در طراحی سایت

زبان های برنامه نویسی سمت کاربر

این زبان بر روی مرورگر کاربر اجرا می شود و نوع نمایش طراحی سایت را کنترل می کند این زبان ها شامل اچ تی ام ال و سی اس اس و و همچنین جاوااسکریپت است که بر روی مرورگر کاربر قابل اجرا باشند.

زبان های برنامه نویسی سمت سرور

این زبان ها بر روی سرور اجرا می شوند و پس از آن به صورت اچ تی ام ال یا سی اس اس برگردانده می شوند این زبان ها قابلیت اتصال به دیتابیس های مختلف را برای گرفتن اطلاعات دارند Asp.net و جاوا و PHP  در این گروه قرار می گیرند این زبان ها بخش هدایت کننده ی سرور محسوب می شوند.

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا به برنامه های گفته می شود که امکان مدیریت مطالب را در طراحی سایت امکان پذیر می کند که یا از پایه با زبان های پی اچ پی و یا ای اس پی نوشته شده یا این که سیستم مدیریت محتوای رایگان در آنها به کار رفته است مانند جوملا و وردپرس و … که به وسیله آنها می توان محتوای طراحی سایت را بدون دانش فنی و مهارت زیاد کنترل کرد.

بخوانید!  آشنایی با خدمات سئو در طراحی سایت

دیتابیس

دیتابیس ها را می توان مسئول نگه داری اطلاعات برای استفاده در زبان های سمت سرور هستند معمولا زبان های سمت سرور با تمامی دیتابیس ها قابلیت اتصال دارند اما برای هر زبان برنامه نویسی معمولا یک بهترین دیتابیس نیز ارائه می شود مثلا دیتابیس مناسب برای پی اچ پی، MYSQL  است.

 

 

طراحی سایت

 

فرآیند طراحی سایت چیست ؟

طراحی سایت شامل ایجاد طراحی وب سایت هایی ایست که در فضای مجازی و اینترنت قابل دسترسی هستند و به ارائه ی خدمات و فروش کالا می پردازند.

هاست چیست ؟

هاست به فضایی از یک کامپیوتر بزرگ به نام سرور گفته می شود که فایل های طراحی سایت بر روی آن قرار می گیرد و با فراخوانی توسط مرورگر کاربر به نمایش در می آید.

زبان های برنامه نویسی در طراحی سایت به چند گروه تقسیم می شود ؟

زبان های برنامه نویسی به دو گروه سمت سرور و سمت کاربر تقسیم می شوند که اولی بر روی سرور اجرا می شود و بعد از آن به صورت اچ تی ام ال در می آید و دومی نیز بر روی مرورگر کاربر اجرا می شود.

نوشته لغات و اصطلاحات طراحی سایت اولین بار در پدیدار شد.