0

لینکدین چیست؛ راهنمایی برای بزرگترین شبکه کاری دنیا

اسم شبکه اجتماعی که به گوشمان می‌خورد ذهنمان سریع به سمت اینستاگرام می‌رود. جایی که همه درحال گشت و گذار اینترنتی هستند و هرچه که صفحه‌ای سرگرم‌کننده‌تر باشد بیشتر دیده می‌شود و مردم بیشتر می‌پسندند.

اما قرار نیست که همه شبکه‌های اجتماعی سبک و سیاق یکسانی داشته باشند؛ نه؟

یکی از این شبکه‌ها که راهش را از بقیه جدا کرده لینکدین است؛ شبکه‌ای حرفه‌ای که برای کسب و کارها و ارتباطات کاری شکل گرفت و شما در آن‌جا زندگی کاری افراد را می‌بینید و می‌شنوید.

در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که لینکدین چیست و اصلاٌ چرا باید در این شبکه اجتماعی حضور داشته باشیم.

لینکدین چیست؟

لینکدین شبکه‌ای است که افراد مختلف با تخصص‌های گوناگون در آن عضو می‌شوند و با حرفه‌ای‌های کار خود ارتباط برقرار می‌کنند. هدف این افراد ارتباطات کاری، اشتراک‌گذاری دانش و مهارت یا پیدا کردن بهترین موقعیت‌های شغلی است.

این شبکه اجتماعی بزرگ در دسامبر سال ۲۰۰۲ راه اندازی شد و در ماه مِی ۲۰۰۳ در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفت. شاید کسی که برای اولین بار وارد لینکدین می‌شود از فضای رسمی و عصا قورت داده آن کمی جا بخورد ولی بعد از مدتی می‌بیند که همه‌چیز دارد درست و اصولی پیش می‌رود انگار که شما در محل کار حضور دارید.

شما هم می‌توانید یک اکانت شخصی داشته باشید یا صفحه‌ای برای شرکت خود ایجاد کنید.

 

لینکدین، بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی است.

لینکدین هم اکنون بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی در جهان است.

لینکدین برای افراد: کاربران می‌توانند با ثبت‌نام در لینکدین یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند. در پروفایل خود سوابق و مهارت‌های خود را بنویسند و با دیگران (کارفرمایان و کارمندان دیگر شرکت ها) در ارتباط باشند. برخلاف شبکه‌های اجتماعی دیگر این ارتباط کاملاً کاری است و محتوایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، باید با شغل یا صنعتی که در آن مشغول هستید، مرتبط باشد.

از طریق همین فعالیت‌ها، کارفرمایان می‌توانند افراد را بشناسند و نیروی کار مورد نیاز شرکت خود را از بین آن‌ها پیدا کنند؛ به همین دلیل است که گاهی از لینکدین به عنوان رزومه آنلاین یاد می‌شود و شما برای گسترش کسب و کارتان حتماٌ به آن نیاز خواهید داشت.

لینکدین برای شرکت‌ها:  لینکدین به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که صفحه‌ای اختصاصی برای تجارت خود راه‌اندازی کنند. حالا یک صفحه عمومی دارند که می‌توانند فعالیت‌های کاری خود را در صفحۀ اختصاصی شان با دیگران به اشتراک گذارند تا کاربران بتوانند اخبار و فعالیت سازمان‌های مورد علاقه خود را دنبال کنند. همه این‌ها منجر به اگاهی بیشتر از آن برند می‌شود و شرکت کم‌کم در بین افراد شناخته می‌شود.

لینکدین اولین صفحه‌ای بود که استراتژی‌اش را متمرکز بر کسب و کار چیده بود و این یک مزیت رقابتی نسبت به بقیه شبکه‌ها محسوب میشد. الان که ۱۷ سال از شروع فعالیت لینکدین می‌گذرد، این شبکه بیش از ۵۷۵ میلیون کاربر دارد.

آیا لینکدین برای کسب‌و‌کار من مناسب است؟

برای اینکه بدانید آیا لینکدین به درد کسب‌و‌کار شما می‌خورد یا خیر، پیش از هر چیزی باید بازارِ هدف خود را تعیین کنید. شما باید بدانید آیا محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید، می‌تواند در یک شبکه اجتماعی تخصصی طرفدار داشته باشد یا خیر!

این جمله شما را یاد چیزی نمی‌اندازد؟ بگذارید یک مثال بزنم!

شرکت ما یعنی نوین، خدمات گوگل ادز و رپورتاژ آگهی ارائه می‌دهد. این خدمات مسلماً به کار کاربران عادی نمی‌آید و به درد کسانی می‌خورد که صاحب کسب‌و‌کارهای اینترنتی هستند و این تبلیغات برای گسترش کارشان واجب است.

بخوانید!  مدیریت ریسک چیست و چرا در هر پروژه به آن نیاز داریم؟

حالا رسیدیم به نکته بالا. لینکدین یک فرصت ناب برای کسب و کارهای B2B است. وجود شرکت‌ها در فضای لینکدین و تخصصی بودن این شبکه، فضای بسیار مناسبی را در اختیار کسب‌و‌کارهای B2B (کسب و کارهایی که مشتریشان کسب و کارهای دیگر هستند) قرار داده است تا خیلی راحت باکسب‌و‌کارها و حتی رقبای تجاری خود در تماس باشند. لازم به توضیح نیست که گسترش ارتباطات، در طولانی‌مدت می‌تواند به نفع فعالیت‌های تجاریتان باشد.

البته این حرف به این معنی نیست که کسب‌و‌کارهای B2C (کسب و کارهایی که مشتریشان افراد هستند) جایی در لینکدین ندارند. مثلاً شرکت ما محصولات آموزشی و دوره‌های دیجیتال مارکتینگ هم دارد که مخاطب هدفش افرادی هستند که می‌خواهند مهارتی را یاد بگیرند یا بر مهارت‌هایشان اضافه کنند. این محصولات چون به درد کار و افزایش مهارت افراد می‌خورد، مناسب لینکدین است.

همانطور که گفتیم، لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی در جهان است. این موضوع به این معنی است که شما با کاربران عادی شبکه‌های اجتماعی در تماس نیستید. نگفته مشخص است که کاربران Linkedin بسیار سخت گیرتر از کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی هستند، بنابراین استراتژی حاکم بر دیگر شبکه‌های اجتماعی در لینکدین کارایی ندارد.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر در لینکدین حضور ندارید، هرچه سریع‌تر فعالیت خود را در لینکدین آغاز کنید. شبکه اجتماعی لینکدین می‌تواند ابزار مناسبی برای جذب مشتری باشد، به خصوص اگر شرکت‌تان معتبر است و بازار هدفِ محصولاتتان سایر تجارت‌هاست.

با فعالیت در لینکدین نه‌تنها به عنوان فردی خبره در صنعت خود شناخته خواهید شد، بلکه به مرور زمان فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای به شما پیشنهاد می‌شود.

جعبه ابزار لینکدین را بشناسید

چند وقت پیش بود که لینکدین دستی به سر و رویش کشید و ظاهری جدید به خود گرفت تا هم کاربرپسندتر باشد و هم دسترسی گزینه‌ها را برای افراد راحت‌تر کند. ولی خب قبل از آن‌هم کار با لینکدین پیچیدگی زیادی نداشت.

هنگامی که وارد لینکدین می‌شوید، یک نوار تیره در بالای صفحه قرار دارد که شامل چند گزینه است. این نوار آچار فرانسه شماست و بیشتر کار شما در لینکدین با این گزینه‌ها در ارتباط است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

Home: در این قسمت پست‌هایی نشان داده می‌شود که کانکشن‌های شما (کسانی که در لینکدین فالو کرده‌اید و در لیست کانکشن‌های شما قرار گرفته‌اند) به طریقی در آن دخیل بوده‌اند. یا پست را خودشان منتشر کرده‌اند، یا بر روی پست‌های دیگران لایک و کامنت گذاشته‌اند.

My network: در این بخش سه چییز برای شما نشان داده می‌شود:

  • می‌توانید لیست کانکشن‌های خود در این قسمت ببینید و آن‌ها را بر اساس تاریخ کانکت شدن و یا بر اساس حروف الفبا مرتب کنید
  • می‌توانید افراد متخصص حوزه‌های مختلف را پید ا کنید و با آن‌ها کانکت شوید
  • درخواست‍‌هایی که دیگران برای شما می‌فرستند هم در این قسمت ببینید

Jobs: در این قسمت می‌توانید موقعیت‌های شغلی متناسب با مهارت‌ها و تجربیاتی که در پروفایلتان ثبت کرده‌اید را پیدا کنید. اگر یک پیج شرکتی هستید می‌توانید آگهی استخدام خود را در این قسمت پست کنید تا دیگران آن را ببینند.

Messaging: این قسمت شبیه دایرکت ایسنستاگرام است، یعنی پیام‌های خصوصی که دیگران برایتان ارسال می‌کنند، در این بخش نشان داده می‌شود.

Notifications: نوتیفیکیشن را هم که دیگر همه می‌شناسند. اگر اتفاق تازه‌ای در اکانت شما بیفتد که لینکدین بخواهد به شما خبر دهد، از این قسمت اعلام می‌شود.

بخوانید!  چگونه برای طراحی سایت خود یک ایمیل بسازیم؟

search: اگر دنبال فرد، شرکت یا موضوع خاصی هستید، در نوار سرچ سمت چپ دنبالش بگردید.

چگونه در لینکدین فعالیت کنم؟

نحوه فعالیت در لینکدین، تقریباً شبیه به دیگر شبکه‌های اجتماعی است، با این تفاوت که محتوای تولید شده برای لینکدین حتماً باید با کیفیت، ارزشمند و آگاهی بخش باشد. تولید کردن چنین محتوایی کار چندان دشواری نیست و تنها به زمان و تحقیق نیاز دارد. با رعایت کردن نکات زیر می‌توانید فعالیت خود را در شبکه اجتماعی لینکدین گسترش دهید:

پروفایل خود را تکمیل کنید

پروفایل Linkedin، در واقع رزومه کاری شماست، پس بهتر است پروفایل کاربری خود را تا جای ممکن کامل کنید تا هر فردی که پروفایل شما را مشاهده می‌کند، بتواند با سوابق تحصیلی و شغلی شما آشنا شود.

پس از آنکه در لینکدین ثبت نام کردید، وارد حساب کاربری خود شوید. در این قسمت Linkedin از شما می‌خواهد اطلاعات خود را به طور کامل وارد نمایید. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، سوابق تحصیلی، سوابق کاری، محل کار فعلی، عکس، علایق و توضیحاتی مختصری درباره خودتان است.

حال هرچه اطلاعات پروفایل‌تان کامل‌تر باشد، لینکدین امتیاز بالاتری برایتان در نظر می‌گیرد. البته این امتیازات برای دیگران نمایش داده نمی‌شود، اما حُسنی که دارد این است که پروفایل‌تان در نتایج جستجوی بیشتری به کاربران نمایش داده می‌شود. درجه‌بندی پروفایل Linkedin به شکل زیر است:

امتیاز پروفایل لینکدین

نحوه امتیازدهی لینکدین به پروفایل کاربری

برای شرکت خود Company Page بسازید

قابلیت Company Page برای شرکت‌ها و سازمان‌ها در نظر گرفته شده‌است و به شما امکان می‌دهد که علاوه بر پروفایل شخصی خود، صفحه‌ای برای کسب‌و‌کارتان در لینکدین ایجاد کنید.

برای ایجاد صفحه شرکتی لینکدین کافیست به پنل کاربری خود وارد شوید و از منوی کاربری بالای صفحه بر روی گزینه work کلیک کنید.

ساخت صفحه شرکتی در لینکدین

با انتخاب گزینه work صفحه‌ای زیر باز می‌شود. حالا برای درست کردن صفحه شرکتی باید Creat a company page را در پایین صفحه باز شده انتخاب کنید.

صفحه شرکتی در لینکدین 4

با انتخاب این گزینه صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید نوع کمپانی خود را انتخاب کنیدکه شما یک شرکت کوچک هستید، یک شرکت بزرگ یا متوسط هستید، یک شرکت زیرمجموعه از شرکت دیگری هستید یا یک موسسه آموزشی خواهید بود.

ساختن صفحه شرکتی در لینکدین2

سپس به صفحۀ زیر منتقل می‌شوید. در این قسمت باید نام شرکت (به انگلیسی) و ایمیل اختصاصی وب‌سایت خود را وارد نمایید.

لینکدین - صفحه شرکتیپس از تکمیل اطلاعات، از Linkedin یک ایمیل تایید دریافت خواهید کرد و صفحه شما ایجاد خواهد شد.

Company Page به شما امکان می‌دهد تا آخرین اخبار، مقالات و اینفوگرافیک های مرتبط با تجارت خود را با کاربران به اشتراک بگذارید. برای نمونه صفحه Linkedin شرکت نوین را مشاهده کنید. ما در این صفحه مقاله‌های جدید وبلاگ، پست‌های آموزشی و اخبار جدید دیجیتال مارکتینگ را منتشر می‌کنیم. صفحه ما را دنبال کنید!

لینکدین

URL پروفایل لینکدین خود را شخصی سازی کنید

لینکدین به شما امکان می‌دهد برای پروفایل صفحات خود، یک URL انحصاری انتخاب کنید؛ پس از این فرصت استفاده کنید و نام خود را در آدرس لینکدین بیاورید. برای انجام این کار ابتدا وارد تنظیمات شوید و گزینه Edit Public Profile را انتخاب کنید و از طریق Customize Your Public Profile URL آدرس سایت خود را تغییر دهید.

برای صفحه شرکتی خود هم می‌توانید آدرسی انتخاب کنید که با دیگر شبکه‌های اجتماعی‌تان هماهنگ باشد. به این ترتیب کاربران می‌توانند به راحتی صفحه شرکت شما را پیدا کنند. در قدم‌های بعدی می‌توانید پروفایل لینکدین خود را به سایت یا دیگر شبکه‌های اجتماعی‌تان متصل کنید.

بخوانید!  در طراحی کادر جستجو باید به چه مواردی توجه کرد؟

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت دارد؟

ما از انتخاب بهترین شبکه‌های اجتماعی، تا چیدن استراتژی و افزایش محبوبیت همراه شما هستیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
021-63404داخلی 3

در گروه‌های لینکدین فعالیت کنید

یکی دیگر از امکانات لینکدین، قابلیت ایجاد گروه‌های مختلف برای بحث و تبادل اطلاعات است. عضویت و فعالیت در این گروه‌ها به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر تجارت خود را به دیگران معرفی کنید.

بنابراین، بهتر است در چند گروه مرتبط با حوزۀ فعالیت خود عضو شوید و در آنجا در زمینه کاری خود با دیگران گفتگو کنید.

مقالات خود را در لینکدین منتشر کنید

نوشتن مقاله در لینکدین باعث می‌شود کاربران بهتر با شما و فعالیت‌تان آشنا شوند. بهتر است مقالات‌تان در رابطه با حوزه فعالیت‌تان باشند. پس تا حد امکان از به اشتراک گذاشتن مطالب غیر تخصصی پرهیز کنید. همانطور که در بالا گفتیم، Linkedin با دیگر شبکه‌های اجتماعی متفاوت است.

پیشنهاد می‌کنیم، هر روز مطلبی را در صفحه لینکدین شرکت خود به اشتراک بگذارید. به علاوه، هر چند وقت یکبار در Linkedin شخصی خود، یک مقاله بنویسید و کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را به وب‌سایت‌تان لینک کنید. این کار نه تنها به افزایش ترافیک سایتتان کمک می‌کند، بلکه برای سئو سایت‌تان نیز مفید است.

چطور اکانت لینکدین خود را حذف کنیم؟

برای حذف اکانتتان در لینکدین، کافی است در نوار بالای صفحه روی تصویر پروفایلتان کلیک کنید و وارد بخش Privacy & Settings شوید.

در قسمت Account گزینه Subscriptions and payments را انتخاب کنید. اگر به پایین صفحه بیایید حتما گزینه Closing Your LinkedIn Account را در انتهای لیست خواهید دید.حذف اکانت لینکدین

وقتی این گزینه را بزنید در صفحه بعد لینکدین از شما خواهد پرسید که چرا می‌خواهید لینکدین را ترک کنید. شما می‌توانید دلیلتان را انتخاب کنید و به لینکدین درباره کار با این شبکه بازخورد بدهید و next را بزنید.

در صفحه بعد باید پسورد اکانت لینکدین خود را وارد کنید و روی Close Account کلیک کنید.

نتیجه گیری

آیا لینکدین برای کسب و کار شما مفید است؟ پاسخ ما به این سوال مثبت است. اگر بتوانید استراتژی دقیقی برای لینکدین تعریف کنید، مطمئناً در طولانی مدت نتایج قابل توجهی به دست خواهید آورد.

سعی کنید تا حد ممکن مطالبی مرتبط با کسب و کار خود در لینکدین به اشتراک بگذارید و در این مطالب، مهارت خود را به‌خوبی به دیگران نشان دهید. لینکدین، بهترین موقعیت برای بازاریابی B2B را در اختیار کسب و کارتان قرار می‌دهد، پس بهتر است از این موقعیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

برای آنکه درک بهتری از بازاریابی در لینکدین به دست آورید، پیشنهاد می‌کنم دیگر مقاله وبلاگ نوین که درباره چگونگی گسترش شبکه اجتماعی لینکدین است را مطالعه نمایید.

امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله بتواند به گسترش و موفقیت تجارتتان کمک کند. همچنین، در صورتی که در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با شماره تلفن ۶۳۴۰۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا سوالات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

موفق باشید!

نوشته لینکدین چیست؛ راهنمایی برای بزرگترین شبکه کاری دنیا اولین بار در نوین. پدیدار شد.