0

محتوای بصری _ انواع محتوای بصری و قدرت آن در انتقال پیام

طراحی سایت

محتوای بصری شامل چه نوع محتوایی می شود؟

اگر شما قصد دارید که یک کمپین بازاریابی محتوا راه اندازی کنید، باید دقیقا بدانید که چه عواملی بر افزایش مشارکت در فضای مجازی موثر است.
البته که محتوای متنی جز اصلی و جدا نشدنی بازاریابی محتوا بوده است، اما برای اینکه بتوانید تاثیر بیشتری در این فضا بگذارید، محتوای بصری باید قسمتی از برنامه های شما را پوشش دهد.
-۶۵ درصد از مردم، در یادگیری به صورت بصری بازده بهتری دارند.
-۹۰ درصد از اطلاعاتی که به مغز می رسد، بصری است.
-اطلاعاتی که با محتوای بصری ترکیب و ارائه می شود، ۴۳ درصد بیشتر قانع کننده است.
-۳روز پس از دریافت محتوای متنی توسط افراد، آنها فقط ۱۰ درصد از آن را به خاطر دارند، این در صورتی است که در محتوای بصری تا ۶۵ درصد افزایش می یابد.
این میزان از تفاوت تاثیری که محتوای بصری بر روی مردم میگذارد به اندازه کافی قانع کننده است تا دانش خود را در مورد انواع محتوای بصری افزایش داده، تا بتوانید به بهترین شکل از آن در کمپین های بازاریابی محتوا استفاده کنید.

عکس ها:

وقتی که شما در متن خود تعدادی عکس استفاده می کنید، مردم تمایل بیشتری خواهند داشت که متن را تا انتها بخوانند.(البته که کیفیت عکس ها و ارتباط آن ها با موضوع هم بسیار مهم است). بازاریاب “Jeff Bullas” در مقاله ای به این اشاره می کند که مقالات با عکس ۹۴ درصد بیشتر از دیگر مقالات بازدید می شوند.
با توجه به اینکه امروزه دنیای دیجیتال هدف اصلی کمپین هاست و به لطف کیفیت خوب و مناسب صفحات نمایش این امکان برای شما فراهم است که بتوانید تصاویر را با کیفیت خوب به اشتراک بگذارید و از آن بهترین بهره را ببرید.

بخوانید!  بررسی برترین نمونه های بازاریابی در طراحی سایت

ویدیو ها :

ویدیو ها به طرز باورنکردنی کاربرد دارند. برای نمایش مشکلات و نحوه حل آن ها در مسائل آموزشی و پشتیبانی، برای معرفی محصولات شما و … .

اگر چه که در میان محتوا های بصری، ویدیو ها به نسبت پر هزینه تر هستند و زمان بیشتری برای آماده سازی یک ویدیو خوب نیاز است. اما باید به این توجه نمود که وجود یک ویدیو با کیفیت می تواند تاثیر مثبتی بر روی کمپین شما بگذارد و این را به مخاطب القا می کند که شما برای کیفیت ارزش قائل هستید و برای آن وقت و هزینه صرف می کنید.
همچنین مطالعات اختصاصی (case study) نشان داده اند که صفحات فرود شامل ویدیو، ۸۶ درصد بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

اینفوگرافیک:

اینفوگرافیک ها بهترین انتخاب برای نمایش اطلاعات پیچیده آماری هستند و می توانند تمام آمار را در یک صفحه نمایش به صورت قابلی درکی ارائه دهند. همچنین اینفوگرافیک ها در حوزه آموزشی و تبلیغاتی نیز کاربرد دارند و به کرات مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین میتواند بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا شما باشد.
از آنجایی که اینفوگرافیک ها ترکیبی از محتوای متنی و محتوای بصری هستند، بسیار مورد توجه مخاطبان دنیای دیجیتال می باشندو بنابراین شما می توانید با انتشار اینفوگرافیک طراحی شده توسط خودتان در فضای مجازی، زمینه آن را فراهم کنید که توسط دیگر کاربران به اشتراک گذاشته شود.
البته قبل از آن، به طراحی اینفوگرافیک توجه ویژه ای داشته باشید. رنگ ها، فونت نوشته ها و عکس های به کار برده شده باید با موضوع متناسب باشند. در این صورت است که کاربر با آن ها ارتباط بر قرار می کند.

بخوانید!  رپورتاژ آگهی

ارائه:

در چند دهه گذشته، ارائه ها تنها در اتاق های مدیران و جلسه ها صورت می گرفت. اما امروزه به لطف سایت هایی مانند SlideShare این امکان برای همه موجود است تا در هر جایی بدون توجه به این که از چه وسیله ای استفاده می کنند بتوانند ارائه خود را انجام دهند و افراد زیادی در ارائه آنها مشارکت کنند.
اینفوگرافیک و ارائه شباهت های زیادی دارند. در واقع می توان گفت زمانی که میزان اطلاعاتی که قصد انتشار آن را داریم زیاد می شود، به جای اینفوگرافیک از ارائه استفاده می کنیم. بنابراین تعجبی ندارد که دوباره به اهمیت طراحی موارد که قصد ارائه آن را داریم اشاره شود.
طراحی، انتخاب مناسب فونت و عکس هاست که سبب می شود، مخاطب با ارائه همراه شود و از آن تاثیر بپذیرد.

اسکرین شات Screenshot:

با انتشار یک اسکرین شات شما می توانید به مخاطبانتان یک دید کلی در مورد اینکه محصول شما چگونه کار می کند بدهید.همچنین برای آموزش و توضیحات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
نتیجه گیری:
محتوای بصری بر روی روان مخاطب تاثیر می گذارد و باعث می شود تمایل بیشتری به دانستن در مورد نام تجاری شما نشان دهد.بنابراین درصورتی که شما بتوانید محتوای بصری با کیفیت تولید کنید، آن محتوا خیلی سریع در بین مردم گسترش پیدا می کند و باعث شهرت نام تجاری شما خواهد شد.
در آخر توصیه ما این است که همیشه به ظاهر محتوایی که قصد انتشار آن را دارید توجه کنید. در صورتی که محتوا به اندازه کافی با کیفیت نباشد میتواند اثرات معکوسی داشته باشد و برای شما مخرب باشد. همچنین نیاز مخاطب خود را فراموش نکنید. محتوای منتشر شده باید در راستای نیاز مخاطب باشد تا مورد توجه او قرار گیرد در غیر این صورت آپدیت های روزانه کاری بی فایده خواهد بود

بخوانید!  توجه به ویژگی های طراحی سایت

نوشته محتوای بصری _ انواع محتوای بصری و قدرت آن در انتقال پیام اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.