0

مدیران محترم لطفا رفتار مخرب خود را کنار بگذارید

طراحی سایت

رفتارهای مخرب مدیریتی

مدیران محترم لطفا رفتار مخرب خود را کنار بگذارید

ما زمان زیادی را صرف آموزش رهبرانمان می کنیم. اما وقت کافی برای آموزش توقف رفتارهای مخرب مدیریتی آنها نداریم.

اگر ادبیات مربوط به رهبری را بررسی کنید، متوجه می شوید که تمرکز آنها بر رفتارهای خوب است که کارشناسان پیشنهاد می کنند ما آن را اتخاذ کنیم. با این حال، اگر با یک مربی اجرایی صحبت کنید به سرعت متوجه خواهید شد که کار آنها بیشتر تمرکز بر هدایت مدیران بر دوری ازرفتارهایی است که خود-محدود کننده و بی رویه است و مانع عملکرد موفق تیم یا شرکت می شود.

در این مقاله برخی از رفتارهای مخرب مدیریتی ارائه می شود. توصیه می کنیم بر این رفتارها مروری داشته باشید و از این نکات مدیریتی برایجلوگیری از اقدامات بالقوه مضر استفاده کنید.

رفتارهای مخرب مدیریتی که شما باید از همین حالا آنها را متوقف کنید:

۱. مدیریت ذره بینی

درباره این نوع مدیریت در پدیده فکر مهتر قبلا توضیحات کامل ارائه شده است. بنابراین در اینجا اشاره مختصری بر این موضوع می کنیم.

اگر دائما کارکنان خود را تحت نظر بگیرید و مدام به آنها بگویید که چه باید بکنند، در اینصورت شما یک مدیر ذره بینی هستید. هزینه های تیم و شرکت شما از این رفتار در مورد روحیه، گردش مالی و اثر آن در ضعیف سازی محیط کار، بسیار زیاد است. تغییر این رفتار معمولا نیازمند مربیگریو بازخورد کامل است.

۲. انتقاد از کارمندان در عموم

این رفتار سمی افراد را تحقیر می کند و شما را به عنوان یک مدیر واقعا بد در نظر سایر افراد تیم جلوه می دهد. صرفنظر از این که چقدر عملکردکارمندتان ضعیف است یا چقدر از او ناراحت شده اید، یاد بگیرید که کمی مکث کرده و سپس یک بحث خصوصی را ایجاد کنید که در آنجا بتوانید به راحتی در مورد تاثیر رفتار در کسب و کار صحبت کنید و به طور مشترک یک برنامه بهبود ایجاد کنید.

بخوانید!  اصول طراحی سایت مجله اینترنتی

۳. جمع آوری مخفیانه اطلاعات در مورد عملکرد شرکت یا تیم

ممکن است تصور کنید کارکنانتان به اهداف اصلی شرکت اهمیتی نمی دهند. بنابراین ممکن است سعی کنید مخفیانه اطلاعاتی به دست آورید و به قول معروف مچ گیری کنید!

شاید عملکرد برخی از کارکنان ضعیف باشد اما این همیشه به معنی کم کاری نیست، ممکن است آنها نهایت تلاش خود را کرده باشند اما به دلیل کمبود اطلاعات مناسب، نتایج ضعیفی حاصل کنند. راه درست اینست که آنها را به طور مناسب آموزش دهید. اطلاعاتی که مخفیانه جمع آوری شده ناامنی و ترس در بین کارکنان ایجاد می کند.

۴. گرفتن انگشت اتهام به سوی کارکنان

هنگامیکه مشکلی پیش می آید برخی مدیران به جای یافتن ریشه مسئله و تمرکز برای یافتن راه حل، دنبال مقصر گشته و دیگران را سرزنش می کنند. باید بدانید که با این کار مشکلی حل نخواهد شد. به جای این کار با کارکنان جلسه گذاشته و دنبال علت و راه حل مشکل باشید.

کلام آخر:

شناسایی رفتارهای مخرب مدیریتی و تلاش برای از بین بردن آنها جهت حصول بازخوردهای سازنده و مثبت، به طرز محسوسی برای موفقیت شما و ایجاد یک محیط کار سالم که در آن افراد احساس احترام و قدردانی می کنند، ضروری است.

رفتارهای مخرب مدیریتی

نوشته مدیران محترم لطفا رفتار مخرب خود را کنار بگذارید اولین بار در . پدیدار شد.