0

مزایای خرید اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی

طراحی سایت

در طی سال های گذشته گسترش اینترنت باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در شیوه زندگی مردم شده است. کسب و کار های اینترنتی ، وب سایت های تجاری ، فروشگاه های اینترنتی با ایجاد بستر هایی جدید تغییرات فاحشی در زمینه تجارت ایجاد کرده اند. این تغییرات بیشتر در حوزه های کسب در آمد، مدیریت ارتباط با مشتری ، وفادارسازی مشتری و مارکتینگ و بازاریابی قابل لمس هستند. همچنین این تغییرات باعث به وجود آمدن اصطلاحات جدیدی مانند خرید اینترنتی شده اند .

در این مقاله سعی بر آن است که تاثیر مثبتی که طراحی فروشگاه اینترنتی به همراه داشته و مزایای خرید اینترنتی را بررسی کنیم.

سهولت در خرید:

یکی از مزایایی که طراحی فروشگاه اینترنتی به ارمغان آورده است ، سهولت در خرید است. دسترسی به محصولات در تمام طول شبانه روز و در دسترس بودن اطلاعات تخصصی یکی از بزرگترین ویژگی های خرید اینترنتی می باشد. طراحی فروشگاه اینترنتی این امکان را برای کاربر ایجاد کرده است که به جای اینکه شخصا به کشور دیگری سفر کند ، تنها از طریق سایت فروشگاه اینترنتی ، سفارش خود را از دور ترین نقاط ثبت کند و آن را در هر مکانی تحویل بگیرد.

خرید با قیمت مناسب:

از زمانی که فروشگاه های انترنتی شروع به فعالیت کردند ، رقابت کسب و کار ها برای جذب مشتری شکل تازه ای به خود گرفت. یکی از فاکتور های موثر در این رقابت که باعث پیشی گرفتن فروشگاه های اینترنتی بر کسب و کارهای سنتی شد ، مدیریت ارتباط با مشتری و سیستم CRM در دسترس فروشگاه های اینترنتی می باشد. در سالهای اخیر فروشگاه های اینترنتی توانستند با حفظ ارتباط با مشتری و ارسال کد های تخفیف ، کوپن و پیشنهادات ویژه مشتری را جذب کرده و او را برای خرید های بعدی با خود همراه سازند. از طرف دیگر مشتری نیز با دریافت این پیشنهادات ویژه و خرید با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی راضی بوده و ارتباط خود را با فروشگاه اینترنتی حفظ خواهد کرد.

بخوانید!  چگونه وب سایت گالری هنری داشته باشیم

تنوع محصولات :

تنوع محصولات در یک فروشگاه اینترنتی باعث می شود که خرید اینترنتی یک انتخاب هوشمندانه باشد. انتخاب و خرید از بین انواع برند ها و در دسترس بودن گروه های مختلفی از محصولات یکی از ویژگی های مفید فروشگاه اینترنتی می باشد.

البته این مورد را نیز باید در نظر گرفت که طراحی فروشگاه اینترنتی در بهره بردن کاربر از امکان خرید انواع گروه محصولات می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

  • امکان گروه بندی محصولات
  • امکان مشاهده لیست محصولات مشابه
  • امکان فیلتر کردن محصولات با توجه به ویژگی های ظاهری
  • ….

امکاناتی که در این قسمت در نظر گرفته می شود می تواند موفقیت یک فروشگاه اینترنتی و افزایش رضایت کاربر از فروشگاه اینترنتی را رقم بزند.

هزینه های جانبی را کاهش می دهد:

خرید به صورت اینترنتی هزینه های جانبی را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. زمانی که شما به صورت سنتی خرید انجام می دهید، معمولا بیشتر از برنامه ای که برای خرید در نظر گرفته بوده اید هزینه خواهید کرد. از طرفی هزینه های حمل و نقل و موارد جانبی در خرید به صورت سنتی همیشه می باشد. این در حالی هست که ارسال رایگان تقریبا جزیی از پیشنهادات ویژه تمام فروشگاه های اینترنتی می باشد.

خرید از تولید کننده به صورت مستقیم:

از جمله امکاناتی که در حال حاضر از طریق بستر فروشگاه آنلاین در دسترس می باشد ، خرید از تولید کننده به صورت مستقیم می باشد.
در سال های گذشته طراحی فروشگاه اینترنتی امکان عرضه محصولات به صورت آنلاین را برای تولید کننده فراهم آورده است. خرید از این فروشگاه های اینترنتی یک معامله دو سر برد است که هم رضایت فروشنده که تولید کننده محصول است را به همراه دارد و هم با حذف واسطه ها و کاهش قیمت ، برای مشتریان به صرفه می باشد.

بخوانید!  5 نکته در سئو توضیحات متا

نوشته مزایای خرید اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.