0

مزایای وبلاگ نویسی که می‌تواند در توسعه کسب و کار دیجیتال موثر باشد – قسمت دوم

طراحی سایت

در بخش قبل سه مورد از مزایای وبلاگ نویسی و نحوه استفاده از آن به صورتی که بتواند برای توسعه‌ی کسب‌ و کار تجارت الکترونیک مطرح کردیم مفید واقع شود را بررسی کردیم . دیدیم که از جمله مزایای وبلاگ نویسی می توان به: برقراری ثبات اجتماعی در مقابل مشتریان، استفاده از اصول سئو برای ترفیع رتبه‌ی سایت در موتور جستجو و ارسال پست‌های بلاگ از طریق ایمیل برای مشتریان و حفظ ارتباط با مشتری اشاره کرد و در مورد هر کدام به اختصار توضیحاتی ارائه شد. در این مطلب سه مورد دیگر از این راهکارها را مطرح خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۶ مزیت وبلاگ نویسی که می‌تواند در توسعه کسب و کار دیجیتال موثر باشد

۱.   از بلاگ تجارت الکترونیک خود برای برجسته کردن محصولات‌تان استفاده کنید.

هدف وب‌سایت تجارت الکترونیک شما فروش محصولات است، اما فهرست‌سازی محصولات تنها راهی برای نمایش خدماتی که ارائه می‌دهید، نیست. شما می‌توانید در پست‌های وبلاگ خود ، جزئیات بیشتری از ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد که محصولات تان ارائه می‌دهد را معرفی کرده و آن محصولات را برجسته تر کنید.

از مزایای وبلاگ نویسی این است که در حقیقت شما حول یک محتوا می‌توانید استراتژی بازاریابی کلی پیاده‌سازی کنید. برای مثال، ممکن است شما یک مقاله یا یک ویدئو در رابطه با محصولی خاص بسازید. سپس می‌توانید این مقاله را بر روی یک رسانه‌ی ساجتماعی به اشتراک بگذارید یا در قالب یک ایمیل تبلیغاتی به مشتریان ارسال کنید و از این طریق می‌توانید علاقه‌ی بیشتری در رابطه با محصول در مشتریان ایجاد کنید.

بخوانید!  راهکارهای تولید محتوای تازه

مقاله‌های بلاگ راهکارهایی عالی هستند تا بتوانید از طریق آن جزئیات و اطلاعات بیشتری از محصول یا سرویس‌هایی که ارائه می‌دهید را در اختیار کاربران بگذارید. با کمی جستجو می‌توانید بفهمید که مشتریات اغلب چه سوالاتی در رابطه با محصول می‌پرسند، سپس محتوای بلاگ خود را برای پاسخ‌گویی به این سوالات متناسب کنید. این روند به آسان‌تر کردن تصمیم‌گیری‌های مشتریان کمک می‌کند و می‌تواند آن‌ها را برای خرید مطمئن‌تر کند.

۲.   با بلاگ خود لینک‌های داخلی بسازید

ساختن لینک‌های داخلی قدرتمند ترین استراتژی سئو است، اما بسیاری از وب‌سایت‌ها از قدرت لینک‌سازی با محتویات خودشان به قدر کافی و آن طور که باید استفاده نمی‌کنند. موتورهای جستجو تمایل دارند که لینک سازی سالمی مشاهده کنند. این امر نشان‌دهنده‌ی این است که محتوا معتبر، کاربردی و مفید و مطلوب است.

اغلب موارد شرکت‌ها بر روی لینک‌سازی خارجی (بک لینک ) تمرکز می‌کنند و فراموش می‌کنند که محتوای داخلی خود را از طریق لینک‌سازی داخلی تقویت کنند. شما می‌توانید پست‌های بلاگ خود را به محصولات مرتبط یا سایر مقالات و مطالب بلاگ لینک کنید تا شبکه‌ای از لینک‌های خودتان را بسازید و از مزایای وبلاگ نویسی بهره ببرید.

علاوه بر آن با استفاده از وبلاگ ها می‌توانید پست های مرتبط بیشتری با محصولاتتان ایجاد کنید و به آن ها لینک دهید. این کار اگر درست انجام بگیرد، می‌تواند باعث بهبود سئو سایت شما شود.

۳.   از محتوای بلاگ خود برای ارتقاء تعهدات رسانه‌ی اجتماعی خود استفاده کنید.

اگر احساس میکنید که با کمبود محتوا ای که باید در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود ، روبرو شده اید ، بلاگ ساختن یک منبع تامین‌کننده‌ بی انتها است که محتوای عالی ای برای شبکه های اجتماعی فراهم می‌کند.

بخوانید!  محتوای مناسب برای طراحی سایت

لزومی ندارد که همه‌ی پست‌ها مربوط به فروش و مبتنی بر فروش باشد زیرا افراد این پست‌ها را مانند تبلیغات تلقی کرده و توجه خود را از آن دور می‌کنند.

از آنجایی که اساس وبلاگ نویسی بر روی افزایش آگاهی تمرکز می کند ، از مزایای وبلاگ نویسی این است که بااشتراک گذاری اطلاعات، نکات و اخبار از طریق پست‌های بلاگ به شما کمک می‌کند که از تبلیغات آزاردهنده خلاص شوید. اگر این حس را به مردم منتقل نکنید که تلاش نمی‌کنید که در پست‌های خود چیزی را به آن‌ها بفروشید، احتمال بیشتری دارد که مجذوب محتویات پست‌های شما شوند.

شروع کنید تا از مزایای وبلاگ نویسی برای کسب و کار های دیجتال بهره مند شوید

موردی که باید به خاطر داشته باشید این است که نتایج یک شبه حاصل نمی‌شوند. کمپانی‌هایی که بیشترین نتایج را مشاهده می‌کنند، همان کمپانی‌هایی هستند که در بلاگ ساختن و تولید پست و محتوا و به روز رسانی پی در پی بلاگ‌های خود پشت‌کار و همت دارند. هر چه زودتر شروع کنید، برای مدت زمان بیشتر و طولانی‌تری می‌توانید از مزایای آن لذت ببرید.

نوشته مزایای وبلاگ نویسی که می‌تواند در توسعه کسب و کار دیجیتال موثر باشد – قسمت دوم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.