0

معرفی سرور مجازی یا VPS

معرفی سرور مجازی یا VPS ، تعریف VPS : وی پی اس به معنای سرور مجازی خصوصی است که دقیقا مانند یک سرور اختصاصی عمل می کند وی پی اس را می توان یک سرور مجازی خصوصی نیز تعریف کرد همچنین سرور را می توان که کامپیوتر قدرتمند دانست که تمام داده ها و پرونده های شما در طراحی سایت بر روی آن قرار می گیرد کار سرور به این صورت ست که وقتی یک فرد در مرورگر خود نام دامنه ی شما را می نویسید، سرور آن را در صفحه ی نمایش نشان می دهد.

 

معرفی جنبه ی مجازی VPS

وی پی اس با بهره گیری از یک فناوری مجازی ساز اقدام به تقسیم یک سرور قدرتمند به چندین سرور مجازی می کند یعنی یک قطعه سخت افزار فیزیکی که مانند چندین سرور مجزا عمل می کند کلمه ی خصوصی در سرو خصوصی واقعا بر همین مورد دلالت دارد سرور مجازی شما برای طراحی سایت شما کاملا محفوظ است و نیازی نیست تا CPU و RAM را با کاربران دیگر اشتراک گذاری کنید.

 

طراحی سایت

 

طرز کار وی پی اس

کار VPS شبیه سازی یک سرور اختصاصی است گرچه سرور فیزیکی با کاربران به اشتراک گذاشته می شود می توان گت که وی پی اس با کمک سیستم مجازی ساز در بالای سیستم عامل OS سرور یک لایه ی مجازی نصب می کند بنابراین تقسیم سرور با دیوارهای مجازی به قسمت های جداگانه این امکان را برای کاربر به وجود می آورد که سیستم عامل و نرم افزار مورد نیاز خود را روی آن نصب کند وی پی اس را به این دلیل یک سرور خصوصی می نامند که اطلاعات شما را از سایر کاربران در قسمت سیستم عامل جدا می کند و این یعنی طراحی سایت شما در یک محفظه ی امن نگه داری می شود و این یعنی لازم نیست هیچ کدام از بخش های فضای دیسک و حافظه و سی پی یو را با دیگران به اشتراک بگذارید.

بخوانید!  دوئل کوکا و پپسی؛ بهترین نوشابه کدام است؟

 

مزایای استفاده از میزبانی وی پی اس

امنیت : در وی پی اس شما سیستم عامل خود را به اشتراک نمی گذارید بنابراین طراحی سایت دیگری وجود ندارد که به پوشه های شما دسترسی داشته باشد.

سفارشی سازی : وی پی اس این امکان را به شما می دهد تا سیستم خود را راه اندازی کنید و این یعنی شما از برنامه های خاص خود مانند طراحی سایت با PHP استفاده می کنید و با قابلیت شخصی سازی این برنامه ها می توانید تغییراتی که می خواهید با توجه به نیاز خود ایجاد کنید.

کنترل راحت : می توانید در هر زمان که دوست دارید می توانید برنامه های مربوط به سرور را نصب کنید حتی در صورت اشتراک گذاری یک سرور با سایر سرورهای وی پی اس می توانید مطمئن باشید که سرور وی پی اس شما به بهترین حالت ممکن راه اندازی می شود.

منابع اختصاصی : یک از قابلیت های وی پی اس این است که هر زمان که بخواهید می توانید مقادیر رم را تغییر دهید و کسی نیز روی سرور شما وجود ندارد که بتواند از رم ها استفاده کند .

 

طراحی سایت تهران

 

نحوه ی مدیریت وی پی اس

در بستر میزبانی سرور مجازی انتخاب بین دو سبک مدیریتی متمایز می شود اولی c Panel است که علاوه بر عملکرد بهتر از طریق تنظیمات، مجوز رایگان برای WHM و امکان پشتیبان گیری را فراهم می کند Cloud VPS نیز شامل هزینه ی کم برای پشتیبانی و دسترسی به Root و رم پشت سر هم است.

 

مزیت اصلی استفاده از وی پی اس

وی پی اس امکان میزبانی مشترک برای شما فراهم می کند و مانند یک سرور اختصاصی امکان کنترل و قدرت بیشتری را برای شما فراهم می کند پیشنهاد تیم با تجربه ی ما در شرکت نونگار پردازش نیز برای طراحی وب سایت استفاده از وی پی اس برای رونق بیشتر کسب و کارهای فعلی  است.

بخوانید!  آموزش پارک دامین در دایرکت ادمین

وی پی اس چیست ؟

وی پی اس یک سرور مجازی خصوصی ست که عملکرد آن مانند یک سرور اختصاصی خواهد بود.

سرور چیست ؟

سرور را می توان یک کامپیوتر قوی نامید که تمام داده ها و پرونده ها در طراحی سایت بر روی آن قرار می گیرد و با فراخوانی مرورگر آن را روی صفحه نمایش می دهد.

وی پی ای چه امکانتی ارائه می دهد ؟

  • امنیت
  • سفارشی سازی
  • کنترل راحت
  • منابع اختصاصی

 

نوشته معرفی سرور مجازی یا VPS اولین بار در پدیدار شد.