0

معرفی فریم ورک مهم CSS برای طراحی سایت ریسپانسیو

معرفی فریم ورک مهم CSS برای طراحی سایت ریسپانسیو اگر طراحی سایت حرفه ای را دنبال کرده باشید یا خودتان دستی بر قلم داشته باشید و طراح سایت باشید احتمالا متوجه شده اید که طراحی سایت در ده سال گذشته تغییرات زیادی کرده است و این را می توان از نگاه کردن به طراحی سایت با HTML و طراحی سایت با CSS متوجه شد و از جمله تفاوت هایی که به وضوح قابل مشاهده است طراحی سایت ریسپانسیو است.

در سال های اخیر به دلیل توسعه ی فناوری شاهد پیشرفت های فراوان در حوزه ی طراحی سایت بوده ایم که قابلیت های بی نظیری مانند flexbox اشاره کنیم علاوه بر این برخی توسعه دهندگان با به کار گیری CSS ها توانستند فریم ورک های مختلفی را برای طراحی رابط کاربری در طراحی سایت ایجاد کنند در واقع می توانیم بگوییم که این فریم ورک ها برای طراحی سایت ریسپانسیو ایجاد شدند در ادامه ی مقاله می خواهیم بهترین فریم ورک های شناخته شده تا اکنون را به شما معرفی کنیم.

 

معرفی بهترین فریم ورک های سی اس اس برای طراحی سایت ریسپانسیو

برای درک بهتر فریم ورک ها در طراحی سایت بهتر است یک مثال بزنیم فرض کنید به یک کتابخانه مراجعه کرده اید و می خواهید تعدادی کتاب به امانت بگیرد شما باید تک تک قفسه ها را بگردید تا بتوانید کتاب های مورد نیاز خود را پیدا کنید حال فرض کنید یک نفر تمام آنچه به دنبال آن هستید را برای شما محیا کرده است بنابراین زحمت گشتن و پیدا کردن کتاب ها از دوش شما برداشته شده است این همان کاری است که فریم ورک ها در طراحی سایت برای شما انجام می دهند فریم ورک ها کلیه امکانات و ابزار مورد نیاز برای طراحی سایت استاندارد را در مدت زمان بسیار کم در اختیار شما قرار می دهدند به این ترتیب نیازی به صرف زمان برای آماده سازی بخش های ساده برای طراحی سایت نخواهید داشت.

بخوانید!  نرخ کلیک یا CTR چیست؟

 

طراحی سایت

 

فرریم ورک بوت استرپ ( Bootstrap)

بدون تردید می توان گفت که فریم ورک بوت استرپ یکی از محبوب ترین فریم ورک های طراحی سایت واکنش گرا محسوب می شود علاوه بر این یک پوشه ی کامل همراه با چگونگی استفاده به همراه نمونه های از آن نیز در اختیار شما قرار گرفته است به طوری که حتی اگر تازه کار هم باشید بعد از چند ساعت به راحتی می توانید طراحی وب سایت ریسپانسیو خود را ایجاد کنید.

 

مزیت های استفاده از فریم ورک بوت استرپ

  • یادگیری آسان
  • پیاده سازی طراحی سایت جذاب در زمان کوتاه
  • داشتن قسمت های آموزشی برای افراد تازه کار
  • وجود قالب ها و منابع آنلاین یادگیری

 

معایب استفاده از فریم ورک بوت استرپ

  • یادگیری آن در سطح پیشرفته کمی دشوار به نظر می رسد.
  • به دلیل متفاوت بودن کلاس بندی ها ممکن است کار شما در ایجاد سی اس اس سفارشی دشوار شود.
  • وجود این کلاس بندی های پیچیده کار طراحی سایت را دشوار خواهد کرد.

 

طراحی سایت

 

سخن پایانی

تغییرات در طراحی سایت های در مدت ۱۰ سال اخیر بسیار گسترده بوده است به طوری که این روند با بررسی طراحی سایت های انجام شده با اچ تی ام ال و سی اس اس کاملا قابل رویت است آنچه در این میان واضح است نیز به کارگیری حرفه ای سی اس اس برای طراحی سایت های واکنش گراست به بیان دیگر می توان گفت که فریم ورک های قدرتمند سی اس اس برای طراحی سایت واکنش گرا ایجاد شدند.

ایجاد فریم ورک ها به طراحی سایت ریسپانسیو چگونه کمک کرده است ؟

بخوانید!  طراحی سایت انجمن علمی هواشناسی ایران

توسعه دهندگان وب فریم ورک های متعددی را با استفاده از CSS  ایجاد کردند که برای یجاد رابط کاربری موثر بسیار کاربردی است و می توان گفت که این فریم ورک ها برای طراحی سایت واکنش گرا ایجاد شدند.

یکی از مهم ترین دلایل تغییر در ۱۰ سال اخیر چه بوده است ؟

یکی از مهم ترین دلایل تغییر در طراحی سایت در ۱۰ سال اخیر را می توان استفاده از فریم ورک های CSS  برای طراحی سایت حرفه ای در نظر گرفت که اهمیت زیادی نیز در طراحی سایت ریسپانسیو دارد.

مهم ترین فریم ورکی که در طراحی سایت می توان از آن استفاده کرد چیست؟

فریم ورک بوت استرب یکی از مهم ترین و کاربردی ترین فریم ورک های موجود در طراحی وب سایت است که قابلیت های خوبی برای استفاده دارد و به علت سهولت در استفاده محبوبیت زیادی در میان طراحان دارد.

 

 

نوشته معرفی فریم ورک مهم CSS برای طراحی سایت ریسپانسیو اولین بار در پدیدار شد.