0

معرفی مهمترین نکات در طراحی سایت خبری

طراحی سایت

تفاوت طراحی سایت خبری با سایر سایت ها چیست؟

طراحی سایت خبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سایت های خبری معمولا در طول روز حجم محتوای قابل توجهی تولید می کنند و ترافیک بالایی دارند از این رو طراحی سایت خبری باید با دقت و مهارت بالایی صورت پذیرد.

عصر حاضر با عنوان عصر ارتباطات شناخته می شود و اخبار و اطلاعات گرانبها ترین دارایی های این دوره به شمار می آیند.در این قرن تفاوت افراد موفق و در جستجوی موفقیت در داشتن اطلاعات و اخبار است. از این رو سایت های خبری به عنوان یک رسانه از اهمیت بالایی برخوردارند.

مهم ترین بخش یک سایت خبری چیست؟

محتوا مهمترین بخش یک سایت خبری است که به اشکال مختلف متنی، تصویری ، اینفوگرافیک و یا ویدئو ارائه می شود.

هر سایت بسته به سیاست کلان و مخاطب تصمیم می گیرد محتوا را در چه غالبی ارائه کند. اگر محتوای صحیح با کیفیت مناسب و در زمان مناسب به دست مخاطب برسد به سرعت جایگاه خود در بین مخاطب خواهد یافت.

طراحی سایت خبری هم از اهمیت بالایی برخوردار است. سایت باید به نحوی باشد که اخبار به بهترین شکل ممکن در مقابل چشم مخاطب ظاهر شود. این به آن معناست که بخش های مختلف خبری بر مبنای اهمیت و سلیقه مخاطب باید به بهترین شکل نمایش داده شود این وظیفه در وهله اول بر عهده طراحی سایت و عوامل آن است.

مخاطب سایت های خبری چه کسانی هستند؟

عموم مردم دراکثر موارد مخاطب سایت های خبری هستند که در راستای دستیابی به اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود در کنار شبکه های مجازی که روز به روز در حال گسترش هستند به سراغ سایت های خبری می روند از این رو طراحی سایت در جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

بخوانید!  آموزش نحوه ورود به صفحه مدیریت پرستاشاپ

چطور یک سایت خبری پر بازدید داشته باشم؟

داشتن یک سایت خبری کافی نیست . در حال حاضر با وجود رسانه های مختلف و سایت های متعدد خبری رقابت در این عرصه بسیار شدید است از این رو تنها سایت های موفق خواهند بود که در کنار شناخت صحیح مخاطب، دسترسی به منابع خبری و اطلاعاتی، طراحی سایت خبری مناسب مواردی مثل سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستو، امکان ارائه مطالب در شبکه های مجازی و موبایل و تجربه کاربری مناسب را به بهترین شکل ممکن اجرا نمایند.

سایت های خبری فارسی چه اشکالاتی دارند؟

متاسفانه در حال حاضر اغلب سایت های خبری از یک الگوی ثابت استفاده می کنند که راه را بر ابتکار می بندد اغلب سایت ها از چند بخش و یا به اصطلاح کتگوری تشکیل شده اند. بعد از منو و امکان ارائه یک یا چند خبر اصلی یک ستون چپ چین برای ارائه اخبار کم اهمیت تر وجود دارد.

می توان گفت اغلب سایت های خبری فارسی در حال حاضر از این الگوی طراحی واحد تبعیت می کنند که به جز تفاوت های اندک راه را بر ابتکار در طراحی سایت خبری بسته است.

نیاز به طراحانی که کلیشه های موجود سایت های خبری را بشکنند و سایت های مبتکرانه و مخاطب پسند طراحی نمایند به شدت احساس می شود.

یک سایت خبری به چه چیز هایی احتیاج دارد؟

برخی از مهمترین نیازهای یک سایت خبری عبارت اند از:

  • امکان ارائه اخبار به فرمت های مختلف چند رسانه ای اعم از(متن، عکس، فیلم و …)
  • تعریف سطوح مختلف دسترسی برای کاربران(نمایش اخبار ویژه برای کاربران خاص)
  • تعریف سطوح مختلف دسترسی خبرنگاران
  • ایجاد و ویرایش اخبار
  • مدیریت اخبار
  • ساختار ساده و کابر پسند
  • ارائه آماردقیق بازدید اخبار به مدیر
  • تعیین زمان انتشار
  • لود سریع صفحات با هر نوع دسترسی به اینترنت
  • آرشیو بندی مناسب اخبار
  • آپلود سریع عکس های خبری
  • ارائه گالری تصاویر و امکان نمایش اخبار تصویری
  • امکان ارائه سایت به چند زبان مختلف
  • طراحی ریسپانسیو برای نمایش در سیستم های متفاوت
  • دریافت نظرات کاربران و ارتباط با مخاطب از طریق کامنت
  • درج فایل ضمیمه برای اخبار و محتواهای ارسالی
  • امکان اشتراک گذاری اخبارو اطلاعات سایت
بخوانید!  افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست و چطور کار می‌کند؟

آیا سایت های خبری نیاز به طراحی اختصاصی دارند؟

قالب طراحی سایت خبری بستگی مستقیمی به سیاست های مدیران سایت و بودجه اختصاص داده شده از سوی ایشان برای طراحی سایت دارد.

درصورت فراهم بودن بودجه مناسب طراحی سایت خبری به صورت اختصاصی برای مدیران بسیار مناسب تر خواهد بود چراکه امکان خلاقیت در ارائه اخبار را فراهم آورده و از سوی دیگر کمک می کند شما اخبار خود را به شکل دلخواه خودتان برای مخاطبان به نمایش بگذارید.

درصورتی که اهداف بلند مدت داشته باشید و قصد داشته باشید رتبه های برتر موتورهای جستجو را بدست آوردی استفاده از یک قالب اختصاصی برای شما ضروری به نظر می رسد.

امنیت و طراحی سایت های خبری

به دلیل رسالت اطلاع رسانی سایت های خبری امنیت سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. یک سایت خبری پربازدید به دلایل مختلف ممکن است از سوی افراد سود جو مورد حمله  قرار گیرد بنابر این در طراحی این سایت ها باید راه هر گونه نفوذ را بست.

امنیت یکی از نکاتی است که طراحی سایت خبری را به چالش می کشد و از این رو برای طراحی سایت خبری باید از کارشناسان متخصص و توانمند بهره برد.

هنگام انتخاب طراح سایت خبری تان دقت کنید از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد.

نوشته معرفی مهمترین نکات در طراحی سایت خبری اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.